בעקבות הטרגדיה על הסט של בולדווין: ב-ABC הוחלט להוציא משימוש אקדחים אמיתיים

תחילתה של מגמה? בתגובה לטרגדיה שהכתה את הוליווד, בה ירה השחקן והרג בשוגג את הלינה האצ'ינס, הוחלט בהפקת סדרה מפורסמת של רשת הטלוויזיה להפסיק להשתמש בכלי נשק אמיתיים באתרי צילומים

השחקן אלק בולדווין, צילום: רויטרס

הוליווד ממשיכה לסעור לאחר תאונת הצילומים המחרידה בסוף השבוע, שבה נהרגה הצלמת הלינה האצ'ינס מירי של אקדח שכיוון לעברה השחקן אלק בולדווין על סט צילומי הסרט Rust.

אף שחקירת התקרית עדיין בעיצומה ויש להניח שתימשך לפחות עוד ימים ספורים עד שייקבע מה בדיוק קרה שם, נשמעים בתעשייה יותר ויותר קולות הדורשים להימנע לגמרי משימוש בכלי נשק אמיתיים באתרי צילומים, גם כאלה שכביכול נבדקו ונטענו מראש בכדורי סרק.

סדרת הטלוויזיה הראשונה שראשיה הגיעו להחלטה להוציא משימוש כלי נשק "חמים" היא הדרמה המשטרתית "טירון" עם ניית'ן פיליון של רשת ABC , אשר נמצאת בבעלות תאגיד דיסני ומשודרת כעת בעונתה הרביעית. "נכון להיום, המדיניות החדשה ב'טירון' היא שכל הירי על הסט יתבצע באמצעות אקדחי אוויר, כאשר הרשף יתווסף אחרי הצילומים על ידי אפקטים ממוחשבים", כתב ביום שישי מנהל הסדרה, אלכסי האולי.

נייתן פיליון ב"הטירון", צילום: מתוך הסדרה

אבל המהלך של "טירון", סביר להניח, הוא רק תחילתה של מגמה שתשטוף בקרוב את הוליווד. עצומה חדשה שעלתה באתר Change.org , ואשר מטרתה לסלק אקדחים וכלי נשק אמיתיים אחרים מאתרי צילומים, מונה נכון לעכשיו כ-15,000 חתימות. האדם שעומד מאחורי העצומה הוא הבמאי והתסריטאי בנדר אלבוליווי, ידידה של האצ'ינס המנוחה, שכתב: "אנחנו צריכים לוודא שהטרגדיה הזאת, שהייתה יכולה להימנע, לעולם לא תקרה שוב. אין הצדקה שדבר כזה יקרה במאה ה-21. כבר אין צורך באקדחים אמיתיים על סטים". אלבוליווי אף פנה לבולדווין ישירות ודרש ממנו להשתמש בהשפעתו בהוליווד כדי לגרום לשינוי, שינוי שככל הנראה ייצא אל הפועל כבר בעתיד הקרוב.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר