עד לנשיכה האחרונה: "המתים המהלכים" מסתיימת אחרי אינסוף עונות מיותרות

יחסית לסדרה המתארת את סוף העולם, היא החזיקה מעמד יותר מדי זמן • כעת היא שבה לעונתה האחרונה בהחלט, ואולי טוב שכך • אחרי הכל, בחיים צריך לדעת מתי לעצור, ולא להיכנס לאותה מלכודת שוב ושוב

אנחנו כבר מוכנים שזה יסתיים. "המתים המהלכים", צילום: מתוך הסדרה

כבר כמה וכמה עונות ש"המתים המהלכים" מתקדמת כמו מת מהלך. צועדת בצליעה, אוכלת את המוח לצופים, מזגזגת ולא עוצרת. אתמול השיקה סדרת הזומבים את עונתה ה-11 והאחרונה, שתפוצל לשני חלקים של 24 פרקים במצטבר אשר ישודרו במשך שנתיים. ככה שבעצם יש עוד דרך ארוכה עד לסוף המיוחל.

יחסית לסדרה המתארת את סוף העולם, "המתים המהלכים" מחזיקה מעמד יותר מדי זמן. כשהיא עלתה ב-2010, חיינו במציאות מתוקה ובריאה. טסנו חופשי ממדינה למדינה, התכנסנו בהתקהלויות צפופות עם עשרות ומאות אלפי אנשים, ראינו מגיפה עולמית רק בסדרות ובסרטים, והורגלנו שדמויות הנקלעות לאפוקליפסה תמיד יידעו להתנהל בצורה מודעת למצב הביש. בסרטי אסונות כולם גיבורים בסוף, ומי שלא - מחוסל באכזריות בסצנה הראשונה.

מגיפת הקורונה חשפה בפנינו כיצד בני אדם מתנהגים באמת, כשהם חוזים במה שנדמה כמו קץ העולם המוכר להם דוהר לעברם במהירות של רכבת ללא בלמים. אם תפרוץ בקרוב אפוקליפסת זומבים עולמית, הרי שהסיטואציה לא תהיה דומה לזו המתוארת לאורך 11 עונות של "המתים המהלכים". שם הדמויות לא מקפידות על שטיפת ידיים, ואם היתה הקפדה על מסיכות, אולי ניתן היה לעצור את המקור לכל הסאגה.

בעולם שכזה, נתפצל בין המאמינים שהזומבי הראשון הונדס במעבדה סינית, לבין התומכים בתיאוריה על נגיף שהתפתח בקערת מרק בכפר קניבלים. את המהפכה הזו ישדרו לייב בפייסבוק, ומכחישי אפוקליפסה יפרחו. ואף אחד לא יקפיד על סגר כי כולה זומבים, ואנשים ימשיכו להתחתן, ומי שיצטייד בהכי הרבה גלילי נייר טואלט יוכתר לשליט, כי מתברר שאנשים במציאות הרבה יותר חרדתיים בזמן אסונות.

הגיע הזמן מזמן. "המתים המהלכים", מתוך הסדרה

יורם לס יאכל את הראש ויסביר שלהידבק מזומבי זה כמו שפעת עם תופעות לוואי חמורות, או כמו מוות עם יחסי ציבור. ויהיו תורים מוגזמים בבדיקות הסרולוגיות, וסקר מנדטים מעודכן, וקמפיינים שישכנעו זומבים להפוך לטבעונים. וכשימציאו חיסון להצלת האנושות, יקומו מתנגדי החיסונים ויזעקו, יארגנו הפגנות, יאשימו את ביל גייטס וישלחו את אורנה פיטוסי לחזית.

אנחנו רק אחרי שנה וחצי של מגיפה. עכשיו תחשבו ש"המתים המהלכים" צועדת לשום מקום כבר 11 עונות לא הגיוניות, וכלום לא משתנה בארץ הזומבים, ואין שום אסטרטגיית יציאה. הדמויות רק הורגות, נהרגות, מחפשות מזון ומקום לינה, ומדקלמות אמירות קלישאתיות על אחדות ותקווה, וחוזר חלילה.

"אבל הם הרגו את כולם פעם אחת, למה שהפעם יהיה שונה? זו משימת התאבדות", צעקה בפרק האחרון אחת מהדמויות על חבריה, שהתעקשו להיכנס למערה חשוכה. כי בחיים צריך לדעת מתי לעצור ולא להיכנס לאותה מלכודת שוב ושוב, עונה אחר עונה.

"המתים המהלכים" (פתיחת עונת הסיום), ‪yes Action, 21:45

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר