המונח "מוביל דעת קהל" מאוד התערער מאז המצאת האינסטגרם, כי היום המשמעות של "קהל" היא לייקים, ולא אנשים. קחו כדוגמה את "הבלוגריות", התוכנית היומית החדשה של HOT בידור (בימים ראשון עד רביעי), שבחרה לכנס באולפן לשיחות סרק את חמש הבלוגריות המובילות בישראל, כהגדרתה, אף שאם אציין כאן את שמותיהן סביר להניח שלא תכירו אף אחת, ולכן נוותר מראש על המאמץ.
בקיצור, חמש האינסטגרמריות הללו חושבות שהן יודעות טוב יותר מכולן איך להתלבש, מה לאכול, לאן לצאת ועם מי, כיצד להתאפר לדייט ראשון ואם גברים אוהבים ביצ'יות כמו שמספרים. הן גם חושבות שזה טרנדי עכשיו לחזור לזוגיות עם האקס, כיוון ששתיים מהן חוו זאת לאחרונה בהצלחה. להיות מעצב דעת קהל זה לחשוב שאתה גורו בהתהוות וללרלר המון על איפור, כי זה משתלב נהדר עם חסות שהעניקה חברת קוסמטיקה לתוכנית המוזרה הזאת.
במרכז האולפן המעוצב של הבלוגריות העמידו שולחן. במרכזו מונח ספר עב כרס שעליו כתוב באותיות גדולות Fashion. יש סיכוי שהספר הזה באמת מסכם את כל היסטוריית האופנה האנושית, ויש סיכוי גבוה יותר שהוא סתם אביזר תפאורה, ועל אף הכריכה השחורה והעבה שלו הוא בסך הכל קישוט שעשוי מהרבה דפים ריקים, ואין בו באמת תוכן.
הואיל וזאת אנלוגיה נהדרת לתאר באמצעותה גם את חמש הבלוגריות האלמוניות שיושבות מסביב לספר ומקשקשות על כלום, נציין רק שלכל אחת מהן יש עשרות אלפי עוקבים באינסטגרם. זה כמובן לא הופך אותן למעניינות. זה בטוח לא שווה עשרים דקות יומיות בטלוויזיה.
להיות כוכב אינסטגרם זה לחיות מסטורי לסטורי כדי לספק את העוקבים ואת הרעב ללייקים. סטורי מוצלח לא מחייב השקעה, הוא ייעלם מהרשת בתוך יממה. זו מהות הפורמט. אבל "הבלוגריות" היא תוכנית טלוויזיה, ובניגוד לסטוריז באינסטגרם היא לא תימחק אחרי 24 שעות משום פלטפורמה.
התוכניות הללו יתיישנו ב־VOD ויישארו זמינות ביוטיוב, והפדיחה לא תיעלם. הובלת דעת קהל אולי שווה עוקבים ומפרסמים, אבל לא כל מי שחושב שהוא מוביל דעת קהל מסוגל גם לייצר תוכן טלוויזיוני שבאמת מעניין את דעת הקהל.
הבלוגריות, HOT בידור, 19:40
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו