לאן שלא תזפזפו, באיזו שעה שלא תפתחו טלוויזיה, יש סיכוי גדול שתיפלו על תוכנית כלשהי שמדגישה את הפערים העצומים שקיימים בארץ בין המגזרים השונים. אם זה בסדרות או במהדורות חדשות שבוחרות תמיד צד מסוים, או בתוכניות אולפן שלמען האיזון מעמתות אנשים משני הקצוות על מנת שיחבטו זה בזה להנאת הקהל.
הפערים הללו, כפי שהם משתקפים מצפייה מתמדת בערוצי הברודקאסט, כל כך עצומים, שזה לא הגיוני שאפשר לגשר עליהם איכשהו. לדוגמה, כשחושבים על ההבדלים המובנים בין עולמם של החילונים לזה של החרדים.
התוכנית השבועית החדשה של כאן 11, "שאלה תשובה", מציגה לנו מפגש מרתק בין הפכים, שלא כולל צרחות, ויכוחים ועקיצות, אלא פשוט דו שיח אישי ועמוק על דת, יהדות ואמנות בין יוצא בשאלה לבין חוזר בתשובה.
שלשום, בפרק הבכורה, נפגשו יעל סרלין (קיבוצניקית שהפכה עם השנים לחרדית, במקביל להיותה אמנית רב תחומית) ותמר צייטלין (מאיירת שגדלה והתחנכה בקהילת נטורי קרתא, ילדה שישה ילדים, עברה לקבוצה ברסלבית אדוקה אפילו יותר, וכיום חיה כחילונית). שתי נשים שעשו מסלולים מקבילים אך מנוגדים, ועדיין יש ביניהן כל כך הרבה מהמשותף.
מרתק מאוד היה לשמוע את השיח המכיל שלהן, להבין את הפחדים החבויים והמשותפים, ולהשוות כיצד הסביבה והקהילה של כל אחת מהן דחפה אותן לכאורה לעשות את המעבר הקיצוני בין שני העולמות.
"שאלה תשובה" נעימה לצפייה כי לא אכפת לה מהשקפות העולם של צופיה. היא רק מבקשת להקשיב ולהיות גשר בין שני עולמות, שמשוכנעים כי התהום הפעורה ביניהם רחבה מדי. האומנם?
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
