בגיל 67: מייסדת ערוץ הופ! הלכה לעולמה לאחר מאבק בסרטן

אלונה אבט, ממייסדות קבוצת המדיה הופ! ומחלוצות התוכן לגיל הרך בישראל, הלכה לעולמה בגיל 67 לאחר מאבק במחלת הסרטן • יחד עם בן זוגה תמיר פאול הקימה בשנת 2000 את ערוץ הופ! ושינתה את פני הטלוויזיה לילדים בישראל

אלונה אבט ז''ל. צילום: ללא

עולם התוכן לילדים בישראל מתעורר הבוקר לבשורה קשה: אלונה אבט, ממייסדות קבוצת המדיה הופ! ומהדמויות המשפיעות ביותר בתחום הטלוויזיה לילדים בישראל, הלכה לעולמה בגיל 67 לאחר מאבק במחלת הסרטן. הקבוצה הודיעה על מותה בהודעת אבל רשמית והרכינה ראש לזכרה.

אבט, יזמית ואשת חזון, הקימה בשנת 2000 יחד עם בן זוגה תמיר פאול את ערוץ הופ!, מתוך חזון של יצירת תוכן איכותי ומשמעותי המותאם לגיל הרך. השניים היו מהראשונים בעולם שפנו במכוון אל הקהל הצעיר הזה וייצרו עבורו תוכן ייעודי, מהלך שנחשב חדשני באותה תקופה.

תחת הנהגתה צמח הערוץ לקבוצת מדיה שלמה, שבמסגרתה הושקו גם הערוצים לולי, ילדות ישראלית, פלא ו-WIZ. הקבוצה עמדה מאחורי כמה מהתוכניות האהובות בתולדות הטלוויזיה הישראלית לילדים, ובהן "דפנה ודודידו", "אליק ובליק", "כוח הקצב" ו"יובל המבולבל".

''מנהיגות עם חזון ולב''

מעבר לפעילות העסקית, אבט הייתה מעורבת במיזמים חברתיים רבים ובשיתופי פעולה עם משרדי ממשלה, עמותות וגופים שונים לקידום הגיל הרך. בקבוצה תיארו אותה כמנהיגה ערכית ובעלת מחויבות עמוקה לחינוך ולמשפחות, שהפכה למקור השראה לעובדיה ולשותפיה והשפיעה על דורות של יוצרים, אנשי חינוך ואנשי תקשורת.

"זכיתי לעבוד עם אלונה שנים רבות וללמוד ממנה מהי מנהיגות שיש בה גם חזון וגם לב", אמרה מיכל בוטל מנכ''לית הקבוצה. "היא לימדה אותנו שנחישות, אנושיות וערכים אינם סותרים הצלחה - הם הבסיס לה. מורשתה תמשיך ללוות אותי, את אנשי הופ! ואת מיליוני הילדים שגדלו וימשיכו לגדול בידיים טובות, בזכותה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר