פחות משנה אחרי שקטפה את פרס גלובוס הזהב על הופעתה ב"יופי מסוכן" ("The Substance"), דמי מור בת ה־63 ממשיכה במסע הקאמבק המרשים שלה עם תפקיד מרכזי לצד בילי בוב ת'ורנטון בעונה השנייה של "לנדמן" (שעולה לשידור היום ב־HOT).
מור אמנם הופיעה גם בעונה הראשונה של הסדרה - בתור קאמי, אשתו של מונטי (ג'ון האם), הבוס הגדול של חברת קידוחי הנפט הטקסנית שסביבה חגה העלילה, אך תפקידה היה כה זעיר ושולי, שיכול מאוד להיות שפספסתם אותה כשמצמצתם. לא כך בעונה החדשה.
בעקבות מותו של מונטי, בפרק שחתם את העונה הראשונה (ופרידתו של ג'ון האם מהסדרה), קאמי מוצאת את עצמה כעת נזרקת למרכז העניינים. היא מקבלת לידיה את השליטה בחברה, ומהרגע הראשון היא נדרשת להרגיע את שותפיה העסקיים (שכמובן ממעיטים מערכה וזוממים להחליפה) ולספק להם את הרושם שהיא יודעת בדיוק מה שהיא עושה (אף שהיא לא). מי שמסייע לה במשימתה הוא חברה הוותיק טומי (ת'ורנטון), שזוכה גם הוא לקידום רציני ומשמש כעת נשיא החברה.
"בעונה הראשונה הייתי כמו אפי בספרי 'איפה אפי?'" צוחקת מור במהלך מסיבת עיתונאים מקוונת. "בעונה הזאת קאמי נכנסת לעולם מאוד גברי שהיא לא באמת מבינה בו, ואף שהיא לא מומחית בתחום, ומתאבלת על המוות של האדם שהיה בסיס הקיום שלה - היא מגלה שיש לה החוסן הנפשי הנדרש להתמודד עם האתגרים ועם המכשולים שניצבים מולה. אף שלא חוויתי אובדן של בן זוג, יכולתי להזדהות עם זה מאוד. גם אני הרגשתי לא פעם שממעיטים בערכי.
"היה כל כך כיף לעבוד עם בילי בוב", היא מוסיפה, "יש לטומי ולקאמי עבר משותף ולא מעט היסטוריה, ובמובן מסוים, עכשיו כשמונטי איננו, הוא הופך לעוגן שלה. הוא מחזיק את כל העולם שלה ביחד. מבלי לגלות מה בדיוק הולך לקרות בהמשך העונה, אומר שהעולם הזה עומד להתפוצץ בצורה שהיא לא יכולה לדמיין בכלל".
"לנדמן" היא סדרה נוספת מבית היוצר של טיילור שרידן ("ילוסטון", "טולסה קינג", ועוד), והעונה הראשונה שלה הפכה במהירות ללהיט הכי גדול בתולדות פרמאונט פלוס (פלטפורמת הסטרימינג של אולפני פרמאונט). ג'ון האם אולי נפרד מצוות השחקנים - שכולל גם את אלי לרטר הנהדרת, בתפקיד אשתו של טומי - אך את מקומו ממלאים בעונה הנוכחית תותחים לא פחות כבדים: אנדי גארסיה כאיש קרטל כריזמטי ומסוכן, שצץ כדי לעשות בלגן, וסם אליוט כאביו הקשוח של טומי. מצפייה בשלושת הפרקים הראשונים מסתמן שהמעריצים של שרידן צפויים להיות מרוצים.
"לפני הכל, טיילור פשוט תסריטאי מעולה", מפרגנת מור לשרידן, "יש לו היכולת לברוא דמויות מורכבות ומעניינות, שדוחפות את הדברים לקצה. הדרך שבה הוא משלב בין תוכן לבין בידור מאוד יוצאת דופן בעיניי, בייחוד אני מעריצה את האופן שבו הוא כותב דמויות נשיות. אין ספק שהוא עלה על משהו".
"מרגישה שאני נהנית"
כאמור, השנה האחרונה בחייה של מור היתה סוערת ומלאת שיאים אישיים ומקצועיים, ולמרות ההבדלים המובהקים, היא אומרת שהתפקיד ב"לנדמן" מהווה עבורה המשך טבעי וישיר לתפקיד שעשתה ב"יופי מסוכן".
"שני התפקידים האלה אולי שונים מאוד", היא אומרת, "אבל עבורי שניהם מהווים חלקים מהפאזל שמרכיב את החיים שלי. בתקופה שלפני 'יופי מסוכן' לא הגיעו אלי תפקידים מאתגרים או יצירתיים. אמנם לא יצאתי לגמלאות, אבל כבר הייתי במקום שבו התחלתי לשאול את עצמי אם החלק הזה בחיי הסתיים. התחושה שלי היא שהיקום ענה לי בכך שהוא שלח לי את 'יופי מסוכן', כי לא רק שהסרט הזה אפשר לקהל הרחב לראות אותי באור חדש, הוא גם אפשר לי לראות את עצמי באור חדש.
"אז זו תקופה ממש נחמדה עכשיו", ממשיכה מור, "ואני בהחלט מרגישה שאני נהנית. כך היה גם עם 'לנדמן'. מהרגע הראשון העבודה על הסדרה פשוט נתנה לי הרגשה של אושר. טיילור הזמין אותי לטקסס כדי לפגוש אותו, עוד לפני שהיה תסריט. הוא פשוט סיפר לי את הסיפור והייתי צריכה להגיד לו כן או לא. הוא ביקש שאסמוך עליו, ונעניתי לבקשתו, ואני אלך עם זה לאן שזה ילך, בלי ציפיות, רק עם הפתיחות והרצון לראות מה המקום הבא שאליו היקום ייקח אותי".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
