טיקטוק. צילום: REUTERS

המסך הקטן, הולך ומצטמק: דור ה-Z משנה את תעשיית התוכן

הרשתות החברתיות השפיעו רבות על חיינו במגוון אספקטים, וכעת ניתן גם להעריך מספרית את השפעתן על שוק התוכן והטלוויזיה • בעקבות שימוש ביוטיוב, טיקטוק ואפליקציות דומות, דור ה-Z נוטש את הטלוויזיה המסורתית, הסדרות המתוסרטות הארוכות והתוכן המורכב ועובר לצפייה בסרטונים קצרים בני שתי דקות

מחקר חדש מראה שדור ה-Z משאיר את הטלוויזיה מאחור: יוטיוב, טיקטוק וטרנד המיקרודרמות משנים את הרגליי הצפייה. לפי המחקר, 43% מבני דור ה-Z מעדיפים לצרוך תוכן ביוטיוב ובטיקטוק במקום בטלוויזיה המסורתית. לפי מחקר של חברת Activate Consulting, מגמת המיקרודרמות והבינה המלאכותית משנה את הרגלי הצפייה והלמידה.

תכנים קצרים של 1-2 דק', צילום: AFP

הדוח חושף את אחד הטרנדים הצומחים ביותר השנה - מיקרודרמות - פרקי וידאו עלילתיים בני דקה-שתיים שמופקים במיוחד לפלטפורמות חברתיות. לפי המחקר, 28 מיליון אמריקאים, מחציתם בגילאי 18 עד 34, צופים בתכנים מסוג זה על בסיס קבוע. המומחים רואים בכך שינוי מבני בתעשיית המדיה: התוכן נעשה קצר יותר, קצבי יותר ומותאם להרגלי הצפייה הניידת. מנכל החברה שביצעה את המחקר והציג אותו השבוע, מייקל וולף, הסביר כי "הזניחה של הטלוויזיה המסורתית והמעבר אל המיקרודרמות ביוטיוב וטיקטוק הופכים לנורמה בקרב הצעירים".

התכנים הולכים ומתקצרים, צילום: AFP

בהתאם לנתונים הנ"ל, נראה גם שילוב הולך וגובר של בינה מלאכותית בתעשיית התוכן: 128 מיליון אנשים ברחבי העולם משתמשים מדי חודש בכלים מבוססי AI ליצירת וגילוי תוכן. בנוסף, 49% ממשתמשי משקפי AI עושים בהם שימוש לרשתות חברתיות, מגמה שצפויה להאיץ את המעבר מטלפונים חכמים לטכנולוגיות מרחביות כמו AR ו-VR. חברת Activate Consulting, מעריכה כי עד 2029 יגדל ההיקף העולמי של הכנסות מתוכן דיגיטלי ב-388 מיליארד דולר, בעוד ההכנסות מטלוויזיה מסורתית ימשיכו לרדת בקצב של 4-6 אחוזים בשנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...