עשרים שנה בדיוק מאז הושקה (וקצת יותר מעשור מאז הגיעה לסיומה), הגרסה האמריקנית ל"המשרד" היא עדיין אחת מהסדרות הקומיות הנצפות והאהובות ביותר. כעת, רשת NBC מנסה לשחזר את הקסם ואת ההצלחה עם "העיתון" - ספין־אוף שמתרחש באותו יקום טלוויזיוני, ושכביכול מצולם בידי אותו צוות דוקומנטרי שצילם את אירועי "המשרד".
זירת ההתרחשות של הסדרה החדשה (שעונתה הראשונה תעלה מחר ב־yes) היא מערכת של מקומון קיקיוני וחסר עתיד בטולדו, אוהיו, שכל חבריה הם מתנדבים ללא כל רקע או ניסיון בעיתונות. בשביל להקל על המעבר של הצופים בין הסדרה הישנה לזו החדשה (וכדי לחזק את הקשר הדי־רופף ביניהן), בין כל הפרצופים החדשים והלא מוכרים שמרכיבים את צוות השחקנים תוכלו למצוא גם את אוסקר נונז, ששב לגלם את אוסקר מרטינז, רואה החשבון שזכור לנו מ"המשרד".
לעומת זאת, מי שנבחר לשבת על המשבצת של "מייקל סקוט" (או "דיוויד ברנט", אם תרצו), בתור הבוס הלא מאוד מוכשר, הוא השחקן האירי הג'ינג'י דונל גליסון ("כל הזמן שבעולם", "אקס מאכינה"), שמגלם את נד סמפסון - העורך האידיאליסט והנאיבי של המקומון, שנכנס לתפקידו בתחילת הפרק הראשון. עם זאת, לפני שנענה בחיוב להצעה לככב בסדרה, גליסון מספר שהקפיד להתייעץ עם כוכבי "המשרד" סטיב קארל וג'ון קרסינסקי. שניהם עודדו אותו ללכת על זה בלי לחשוב פעמיים.
"לפני כמה שנים כיכבתי בסדרה 'המטופל' לצד סטיב קארל, והדמות שגילמתי חטפה אותו ונעלה אותו במרתף", צוחק גליסון (42) במהלך שיחה מקוונת עם עיתונאים, כשנשאל אם הוא מוכן לכך שהסדרה החדשה תהפוך אותו לכוכב בסדר גודל של קארל וקרסינסקי. "קבלת הפנים שציפתה לסדרה ההיא אמנם היתה מדהימה, ואפילו קיבלתי עבורה מועמדות לפרס גלובוס הזהב, אבל שום דבר לא באמת השתנה עבורי.
"מצד שני, לקחתי חלק בכמה סרטים גדולים שהיו להיטים עצומים (כמו "מלחמת הכוכבים: הכח מתעורר", "פיטר ראביט" ו"הארי פוטר ואוצרות המוות"; י"ק), אבל אני לא הייתי הסיבה להצלחתם. אז אתה אף פעם לא באמת יכול לדעת איזה פרויקט ישנה לך את החיים. אני פשוט אתמודד עם זה כשזה יקרה. זה לא דבר שאפשר לתכנן. יש בזה משהו מטופש".
טריילר לסדרה "העיתון" // באדיבות yes
התלווה לעיתונאים
עד כמה סגנון העשייה הכמו־דוקומנטרי של הסדרה השפיע על ההופעה שלך?
"מאוד. כולם הרי כבר מכירים את הסגנון של 'המשרד' הבריטי ושל 'המשרד' האמריקני, והיו אחרי זה עוד סיטקומים רבים שאימצו את הסגנון הזה. עם המבטים הנבוכים למצלמה וכל הדברים האלה. אז הייתי מאוד מודע לכך, כמובן. אבל בתוך כך, האתגר הוא לגרום לדמויות ולסיטואציות להיראות אמיתיות. הידיעה שצופים בך כל הזמן בהחלט גורמת לך להתנהג אחרת. הכל מצולם ושום דבר הוא לא 'אוף דה רקורד'. יש בזה משהו מפחיד עבור הדמויות, אבל גם מאוד שימושי עבורי כשחקן".
כדי להכין את עצמו לתפקיד, גליסון נסע לאוהיו והתלווה לעיתונאים בעבודתם. בדומה לדמות שהוא מגלם בסדרה, גם לו יש השקפה רומנטית לגבי המקצוע הנכחד, והוא מספר שעבודת התחקיר שעשה רק גרמה לו לחוש הערכה עמוקה יותר כלפי האנשים שממשיכים להתעקש לעסוק בו.
"תמיד הבנתי את החשיבות של עיתונות", הוא אומר. "אבל כשאתה רואה את המציאות היומיומית של האנשים שעובדים במקצוע, ואתה מבין עם מה הם מתמודדים, הכל נהיה אפילו עוד יותר מרשים. נד מאוד רומנטי ואובססיבי כלפי עולם העיתונות, כי זה משהו שהוא עשה כשהיה בקולג'. אבל בניגוד ליתר חברי הצוות, אין לו מושג לגבי המציאות העכשווית של הענף. הם הרי יודעים שאין בזה שום דבר רומנטי".
הומור מפלדה
הנאיביות הילדותית של נד מקבלת ביטוי כבר בסצנת הפתיחה של הסדרה, שבמהלכה הוא מודה שתמיד העדיף את דמותו של קלארק קנט, עיתונאי ה"דיילי פלאנט", על פני זו של גיבור־העל סופרמן.
"האמת היא שהסצנה הזאת הגיעה ממני", מודה גליסון. "היתה לי שיחה עם התסריטאי ריצ'רד קרטיס (שחתום על 'ארבע חתונות ולוויה אחת', 'נוטינג היל' ועוד; י"ק), והוא אמר לי שחשוב מאוד שהבדיחה הראשונה של דמות בסיטקום תנסה ללכוד את המהות של הדמות. אז הבדיחה עם סופרמן הגיעה משם. כי היה נראה לנו מאוד הגיוני שנד יחשוב שהעיתונאי, שכולם רואים בו חנון, הרבה יותר קול מהגיבור שמציל את העולם.
"אני חושב שזה לגמרי נכון לגבי נד, ואני מאוד־מאוד שמח שזה מה שנכנס בסופו של יום לסדרה. אף שבחיים האמיתיים אני תמיד העדפתי את סופרמן באופן אישי", הוא מסכם את הדברים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו