למרות שזכתה לקבלת פנים מעט פושרת, העונה השנייה של סדרת הלהיט הקוריאנית "משחק הדיונון" הייתה רק טיפה פחות פופולרית מהעונה הראשונה (שעדיין ניצבת בראש טבלת הצפייה של נטפליקס בכל הזמנים).
כעת, חצי שנה בדיוק אחרי שנותרנו על קצה הכיסא בשעה שגיבור הסדרה, סונג ג'י-הון (לי יונג-ג'ה), ניסה להביא לחיסולו של טורניר משחקי הילדים הרצחני שעומד במרכזה, מגיעה אלינו העונה השלישית והאחרונה ומבטיחה לשים לסיפור האלים והמחריד הזה סוף.
"זה עומד להיות הדו-קרב האולטימטיבי", מבטיח התסריטאי-במאי-יוצר של "משחק הדיונון", וואנג דונג-היוק, במהלך מסיבת עיתונאים מקוונת לכבוד עליית העונה השלישית (שכוללת שישה פרקים).
"העימות המכריע בין סונג לבין 'איש החזית', שמנהל את המשחק, החל כבר בעונה השנייה. הפילוסופיות שלהם התנגשו והשאלה הייתה מי מבין השניים הוא זה שייצא כשידו על העליונה. בעונה השלישית, הסיפור חוקר את האופנים שבהם שתי הדמויות האלה השפיעו זו על זו. השאלה שרציתי לשאול היא: 'האם יש לנו את מה שצריך כדי להגן על האנושות וכדי להבטיח עתיד טוב יותר לבני האדם ולעולם'? החיפוש של סונג אחר תשובה לשאלה הזאת עומד במרכז פרקי העונה החדשה. האם ישמור על ערכיו? האם יצטרף לצד האפל? אני רוצה שגם הצופים ישאלו את עצמם את השאלות הזה בזמן שהם עוקבים אחרי המסע שלו. 'האם עדיין יש לנו תקווה? האם נוכל להפוך את העולם למקום טוב יותר עבור הדורות הבאים?'".
כזכור, עלילת "משחק הדיונון" מתמקדת בתחרות בסגנון ריאליטי שבה משתתפים כמה מאות אנשים משולי החברה, שזקוקים לכסף באופן נואש. המשתתפים מתחרים ביניהם במשחקי ילדים שונים (כמו "דג מלוח", "פוגים", "אבן, נייר ומספריים" ועוד), כאשר למנצח הגדול בתחרות מובטח סכום דמיוני של 45.6 מיליארד וון דרום-קוריאני (קצת יותר מ-32 מיליון דולר). הטוויסט? כל המפסידים במשחקים מוצאים להורג באכזריות.
לאחר שזכה בטורניר בעונה הראשונה, סונג ג'י-הון מחליט להשתתף בטורניר הקטלני פעם נוספת, במטרה לסגור חשבון עם מי שעומדים מאחוריו ומנהלים אותו. אלא שברגע שהמשחקים מתחילים, תוכניתו משתבשת לחלוטין, והוא שוב מוצא את עצמו נלחם על חייו בסדרה של משחקי ילדים שהולכים והופכים ליותר ויותר מחרידים וסדיסטיים.
"היה לי בראש סוף אחר לחלוטין לסדרה", מודה וואנג. "אבל תוך כדי תהליך הכתיבה וההתעמקות בדמותו של סונג, הבנתי שיש דרך נכונה וטובה יותר לסיים את הסיפור. ניתן לומר שיש הבדל דרסטי בין הרעיון המקורי שהיה לי לבין מה שקרה במהלך העבודה על התסריט. לכן אני בטוח שרבים מהמעריצים יופתעו ולא יראו את זה מגיע. אני בטוח שהסוף יהיה מאוד מדובר, ואני מחכה להקשיב לשיחות שיעסקו בו".
איך אתה מאזן בין הברוטליות של המשחקים לבין הסצינות האמוציונליות שמתרחשות בין הדמויות הרבות?
"אין ממש טכניקה או אסטרטגיה כדי להגיע לאיזון הזה. אבל כשאני מכניס משחק לתסריט חשוב לי שיתקיימו שני תנאים. קודם כל, המשחק צריך להיות כייפי ומותח ומעניין לצפייה. ודבר שני, בתוך המשחק עצמו, צריכה להיות דרך שבה אפשר לפתח דרמה בין הדמויות. כלומר, מעבר לאלמנט הבידורי של המשחקים, מה שחשוב לי הוא לייצר דינמיקות שונות ואינטראקציות שונות בין הדמויות, וחשוב לי להביא את המהלכים שנוצרים לנקודת הסיום שלהם – בין אם מדובר בדמות שעוברת תהליך של גדילה והתפתחות, ובין אם מדובר בדמות שקורסת ומסיימת את דרכה".
מה היה האתגר הגדול ביותר שהתמודדת איתו בעונה הזאת?
"הכל הרבה יותר גדול בעונה השנייה והשלישית. יש פי שניים יותר דמויות מבעונה הראשונה, ולמרות שהסיפור מתמקד בסונג, היה לי חשוב מאוד גם ליצור סיפורי רקע ועלילות משנה שבהן מעורבות הדמויות הנוספות שמקיפות אותו. אז זה היה האתגר הגדול ביותר – לטפל בכל הדמויות האלה ולגרום להן להיות אמינות ואמיתיות ככל האפשר".
במהלך דבריו וואנג אמנם אומר כמה פעמים שהעונה השלישית של הסדרה תהיה העונה האחרונה בהחלט. אך קשה להאמין שנטפליקס ימהרו לוותר על אחד הלהיטים הגדולים ביותר בתולדותיה. מעבר לנתוני הצפייה החלומיים – שתי העונות הראשונות צברו למעלה מ-600 מיליון צפיות עד עתה – והפרסים היוקרתיים (העונה הראשונה קטפה לא פחות משישה פרסי אמי), "משחק הדיונון" גם הניבה גרסת ריאליטי, ועל-פי השמועות, הבמאי דיוויד פינצ'ר אף אמור להפיק רימייק דובר אנגלית שלה.
"אני מניח שאפשר לראות כיצד הסדרה ממשיכה", מודה וואנג. "כי בזמן צפייה בפרק האחרון, למרות שבאמת מדובר בסוף סגור, עדיין יש שם איזושהי תחושה שנשארת תלויה באוויר. אז, מי יודע, יום אחד, אם התזמון יהיה נכון ותהיה הזדמנות מתאימה, אולי יהיה מקום לסיפורים נוספים בתוך העולם הזה".

