מי נרצחו יותר - ימנים או שמאלנים? קונספירציות במסווה של מחקר אקדמי

לתוכנית הזוגית של ריקלין וסג"ל הגיע פזיקאי נלהב שצויד בשקפים, גרפים וטבלאות והסביר את הקורלציה המטרידה בין אחוזי הנרצחים להצבעתם בבחירות • או בתרגום לשפת העם: מצביעי שמאל נרצחו פי 10 יותר מתומכי נתניהו • ערוץ 14 הוא ערוץ תעמולה, על כך אין עוררין - אבל עכשיו הוא מבטיח שלא נמות אם רק נבחר במפלגה הנכונה

מתוך התכנית של אראל סג"ל ושמעון ריקלין. צילום: מתוך ערוץ 14

בזמן שבערוץ 12 השיקו עונה של "רוקדים עם כוכבים", בערוץ 14 נתנו אתמול עוד פרק בריאליטי היומיומי שלהם - "רוקדים על הדם".

צפו: לוחמי וכלבי עוקץ מחלצים אזרחים מקיבוצי העוטף תחת אש // דובר צה"ל

אל תוכניתם הזוגית של שמעון ריקלין ואראל סג"ל הוזמן פיזיקאי נלהב (אחד כזה שפיד הטוויטר שלו מפוצץ בציוצים מאשימים כלפי בכירי הצבא וגלנט), אשר הגיע מצויד בשקפים, גרפים וטבלאות. הוא הציג מחקר שהוכיח לדבריו קורלציה מטרידה בין אחוז הנרצחים/חטופים ביישובי העוטף ב־7 באוקטובר לבין הצבעתם בבחירות. או בתרגום לשפת העם: מצביעי מפלגות האופוזיציה נרצחו פי 10 יותר מתומכי נתניהו.

סקר ערוץ 14, צילום: מתוך שידורי ערוץ 14

הנרטיב שהוביל את האייטם המופרע הנ"ל, כפי שנכתב בענק על המסך, היה: "האם עמדות פוליטיות מצילות חיים?" והמסקנה לא היתה מסקנה אלא מתקפת קונספירציות במסווה של "מחקר אקדמי".

למשל, ביישובים ימניים הנשק זמין יותר והתרגולים תכופים; לעומתם, הקיבוצים השמאלניים סמכו בעיקר על הצבא, שהפקיר וכשל ברגע האמת; הימנים רואים בעזתים כאויב, בעוד השמאל מחפש את אויביו במקומות אחרים. זה היה אייטם ארוך שכולו העלאת ספקולציות והפרחת תהיות מדוע ב־7 באוקטובר שרפו יותר שמאלנים מאשר ימנים - ומהי המשמעות הסמויה של הנתון.

ד"ר ליעד לוי בערוץ 14, צילום: מתוך ערוץ 14

אולם למען האמת, זה לא היה סתם ריקוד על הדם שנשפך בשבת השחורה, אלא מחקר שחילק מצביעי קואליציה מול אופוזיציה. רוצה לומר, תומכי ראש הממשלה ומתנגדיו. יותר מזה, המחקר לא החשיב את הנרצחים בשדרות ואופקים או בבסיסי צה"ל, אולי כי אז הנתונים היו פחות חד משמעיים. אבל העיקר ששוב 14 עיצבן את כולם.

על כך שהוא ערוץ תעמולה על מלא אין עוררין. אבל עכשיו 14 לא רק מבטיח עתיד ורוד אם נצביע למפלגה הנכונה - הוא גם מתיימר להבטיח לצופיו כי לא ימותו כל עוד יבחרו נכון וימשיכו להאמין למה שאומרים בערוץ 14.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר