הדוקו על אמיר פרישר גוטמן: טלנובלה מוגזמת או סדרת תעודה עצובה?

מצפייה ב"חייו ומותו של כוכב פופ" וכמו שידוע לכולנו, לא כזה להיט להיות כוכב סטנדרטי בישראל • ובכל זאת, הסדרה התיעודית שעלתה ב-yes מציגה דרמטיות מופרזת, זוהר מזויף, סליזיות, הרבה רגשות וגלוריפיקציה

להיות כוכב פופ בישראל זה באמת יום מעונן. "אמיר פרישר גוטמן: "חייו ומותו של כוכב פופ". צילום: רונן אקרמן באדיבות yes דוקו

להיות כוכב פופ. מה זה אומר בכלל? להיטי אהבה והעצמה שנחרזו בפשטות, נצנצים ופרסום, מעריצות צווחניות, חיי חופש וזוהר, תהילה, כסף, כבוד, קריסה נפשית ומקום מובטח בפנתיאון התרבות הלאומי.

נפרדים מאמיר פרישר גוטמן בתיאטרון "הבימה" (ארכיון), צילום: קוקו

ככה אנחנו מדמיינים את כוכבי הפופ. אך מאידך - אנו חיים בישראל, והזוהר של הפופ המקומי צבוע בגוון אפור. לא כזה להיט להיות כאן כוכב פופ סטנדרטי. אמיר פרישר גוטמן, למשל. לפי סדרת הדוקו "חייו ומותו של כוכב פופ" (שלושת הפרקים זמינים ב־VOD), להיות כוכב פופ ישראלי משמע חיים של תסכול, דרמות ושעבוד לתדמית. כשהיא מתבססת על ראיונות עם משפחתו וחבריו, יומנים וארכיונים, הסדרה שביימה ציפי ביידר מציירת את כוכב הפופ כאדם סובל. אביו שומר מאות מכתבי מעריצות שתייק בקלסרים; אמו נזכרת איך נערות התגודדו תחת הבניין ומילאו את קירות הכניסה במספרי טלפון - מה שסיבך אותה עם ועד הבית; חברת נפש מספרת כיצד התחזתה לבת זוגו כדי שלא יגלו על נטייתו המינית; וה"חברים" מהיי פייב עדיין סוחבים שק של רגשות וטענות.

פרישר גוטמן (משמאל) בימי היי-פייב, צילום: ללא קרדיט

אמיר פרישר גוטמן היה כוכב פופ ישראלי. הכריזמה, הפרסום והתהילה לא סידרו לו חיי חופש וכבוד. את חייו סיים כבמאי בפסטיגל וכפאנליסט באולפני החדשות. כוכב פופ? אניח בצד, אשמור לי ליום מעונן.

תסריט גדול מהחיים. "חייו ומותו של כוכב פופ", צילום: באדיבות yes דוקו

תסריט חייו של גוטמן גדול מהחיים. בסופו הוא אובחן כחולה סרטן ועבר טיפולים קשים, לפני שהתברר שבעצם אין לו סרטן. בדיוק שנה לאחר מכן - הוא טבע ומת. הדוקו חושף שהמנוח השאיר בקשה אחרונה: על שלושה מחברי היי פייב נאסרה הכניסה להלווייתו. לכן, רק בחשכת הליל עלו השלושה לקבר של הכוכב, כדי להיפרד ממנו ומהקריירה שלהם.

לרגעים לא הבנתי אם מדובר בטלנובלה מוגזמת או בדוקו עצוב. "חייו ומותו" עושה מאמיר פרישר גוטמן מלודרמה. היא חושפת את הצדדים המחוספסים בנפש הכוכב, לצד רגעים אמוציונליים עם מרואיינים שמתפרקים בבכי כשהם נזכרים מה הוא עשה למענם. קשה לא להתהפנט מ"חייו ומותו של כוכב פופ", כי היא מתנהגת כמו הכוכב שלה - דרמטיות מופרזת, זוהר מזויף, סליזיות, הרבה רגשות וגלוריפיקציה של כוכב הפופ הישראלי.

"אמיר פרישר גוטמן: חייו ומותו של כוכב פופ" | yes דוקו

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר