אקטואלי ועצוב: סצנה אנטישמית קשה במיוחד בסדרה האמריקנית המצליחה

עם סיום הפרק החמישי בעונה השביעית של הסדרה המוערכת "הרופא הטוב", הוצג על המסך כיתוב המפציר באנשים שחוו מתקפות אנטישמיות, גזענות או תקריות על רקע אנטי להט"בי ופשעי שנאה, לבקר באתר מיוחד המספק תמיכה • אזהרת ספוילרים גדולים מאוד

"הרופא הטוב". צילום: יח"צ

אזהרה: הידיעה הבאה מכילה ספוילרים גדולים לפרק שטרם שודר בישראל של "הרופא הטוב".

אירוע דרמטי ועצוב במיוחד התרחש אמש (שלישי) בטלוויזיה האמריקנית, עם שידור הפרק החמישי בעונה השביעית והאחרונה של סדרת הדרמה הרפואית "הרופא הטוב". אחת הדמויות הראשיות של הסדרה מצאה את מותה באופן טרגי, וזו ההזדמנות האחרונה להפסיק לקרוא כדי להימנע מספוילרים.

****

פרדי היימור ב"הרופא הטוב", צילום: .יח"צ

ברגעי הסיום של הפרק, הרופא המתמחה אשר וולק - בחור יהודי הומוסקסואל - הוכה למוות באירוע אנטישמי. הפרק עסק, בין היתר, בהתקרבותו המחודשת של וולק (המגולם על ידי השחקן היהודי-אמריקני נואה גאלווין) ליהדות (הדמות עזבה קהילה חסידית בגיל 18 והפכה לאתאיסטית).

לאחר שסייע לקיים חתונה יהודית בבית החולים, הסיע וולק את הרב בחזרה לבית הכנסת - והשניים גילו לחרדתם שהמקום חולל על ידי צמד פורעים אנטישמים. הרופא הפציר בעבריינים להסתלק, אולם הם סירבו ובין הצדדים התפתח דין ודברים, כאשר בסופו של דבר זהותו היהודית של וולק התגלתה. "כן, אני יהודי - יהודי הומו, למעשה. ואני מתקשר למשטרה", אמר וולק. הפורעים אכן עזבו לכאורה את המקום, אולם לאחר מכן הם תקפו את הרופא ורצחו אותו באכזריות - בעת שבן זוגו, ג'רום, המתין לו במסעדה ותכנן להציע לו נישואים.

הרופא המתמחה אשר וולק עם הרב בפרק החמישי בעונה השביעית של "הרופא הטוב", צילום: יח"צ, מתוך הסדרה

עם סיום הפרק, הוצג על המסך כיתוב המפציר באנשים שחוו אנטישמיות, גזענות או תקריות על רקע אנטי להט"בי ופשעי שנאה, כמו גם במי שרוצה ללמוד על הנושאים הללו, לבקר באתר splcenter.org - "המרכז המשפטי לדרום העני" - ארגון ללא כוונת רווח הפועל נגד ומבצע מעקב אחרי קבוצות גזעניות וארגוני שנאה, ואף מקיים פעילויות לקידום סובלנות.

הפרק ישודר בערוץ  HOT3 ב-11 באפריל.

מתוך הסדרה "הרופא הטוב", צילום: יחסי ציבור
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר