זו הסדרה הכי נצפית השבוע בנטפליקס ישראל - ולא מגיע לה כל כך

במשך שלושה פרקים מגוללת "התורה כולה: סיפורו של משה" את חייו ופועלו של המנהיג המיתולוגי שהוציא את בני ישראל מעבדות לחירות • זוהי עוד הפקה אמריקנית שמתבססת על אפקטים זולים - עם מומחי שלוש הדתות שדי הורסים את חוויית הצפייה

"התורה כולה: סיפורו של משה". צילום: נטפליקס

תכף פסח, ומכיוון שמשה רבנו לא מקבל את הקרדיט הראוי לו וכלל לא מוזכר בהגדה הנקראת מדי שנה - השנה יכולים חסידיו להשלים את צריכת המורשת סביב יציאת מצרים גם דרך נטפליקס, שם עלתה סדרה שממש מרימה למשה.

מרימים למשה אחרי שהורם מהנהר. "התורה כולה: סיפורו של משה", צילום: נטפליקס

"התורה כולה: סיפורו של משה" היא הסדרה הכי נצפית השבוע בנטפליקס ישראל, אף שהיא לא איכותית או מיוחדת. במשך שלושה פרקים היא מגוללת את חייו ואת פועלו של המנהיג המיתולוגי שהוציא את בני ישראל מעבדות לחירות. זוהי עוד הפקה אמריקנית שמתבססת על אפקטים זולים, ראיונות עם חוקרים ואנשי דת וליהוק שחקנים ישראלים כמו אבי אזולאי (משה), ישי גולן (אהרון) וריימונד אמסלם (מרים).

"התורה כולה" מעבדת סיפור תנ"כי ישן ומתאימה אותו לעולם המודרני בעזרת שימוש במסרים שקורצים לדור הצעיר כמו צדק חברתי, מהפכנות, העצמת נשים וכד'. והגדת לבנך ביום ההוא לאמור: איזה אחלה גבר היה משה רבנו, ובכל דור ודור חייב אדם לראות עצמו כאילו הוא בעצמו יצא ממצרים. ואם לא - אז לפחות לשים סדרה על משה בנטפליקס.

משה מצטייר שם בפן היותר אנושי ופחות נבואי שלו, כאדם רגזן שמנסה להשתלט על כעסו רוב הסדרה. ניסו לדייק בחלק מהדברים, אולם את הקטע של משה המגמגם וכבד הלשון שכחו ליישם שם. אהרן אכן רגוע יותר ו"משכין שלום", ושניהם במבטא שרגע יכול להיחשד כישראלי ורגע מעורפל יותר ונותן כוונות כנעניות. את הסדרה מלווים מומחי דתות שונים - יהדות, נצרות ואסלאם, כשכל אחד אוהב לנכס את משה לדת שלו ולקשר אותו לישו או למוחמד. בפועל, זה מרגיש כמו "מיש מש" של תאוריות לא מבוססות, רעיונות אישיים ודעות, מה שדי הורס את חוויית הצפייה בסדרה. 

"התורה כולה: סיפורו של משה", נטפליקס

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר