המקור - פרשת אבי חימי. צילום: מתוך רשת 13

במכבסה של רביב דרוקר: "המקור" דאג להלבין את עו"ד אבי חימי

לאורך שנה ורבע ליווה העיתונאי את מי שהיה יו"ר לשכת עורכי הדין, עד שפרסומים על עבירות מין והתערטלות בשיחת זום הובילו להתפטרותו • זה היה "תחקיר" שבושל במעמד צד אחד • דרוקר שרטט ציר זמן שעליו סדק את גרסת המתלוננת, צבע אותה בתור נקמנית, שקרנית, מקורבת למקורבי נתניהו ומתרברבת בקשרים רומנטיים

לשיח קוצני לא כדאי להתקרב - הוא סבוך ועתיר קוצים שחודרים ושורטים את העור, שפוצעים וקורעים את הבגדים. אדם סביר יעדיף לעקוף את השיח ולהמשיך בדרכו, אבל לרביב דרוקר לא אכפת. להפך, בדרך כלל דרוקר יהיה הראשון שיקפוץ בהתנדבות לכל שיח של אינטרסים, קוצים ומקורבים. הוא יתגלגל בתוכו מצד לצד, כי מה אכפת לו מהלכלוך והפצעים - הרי לדרוקר יש מכבסה לניקוי והלבנה בטלוויזיה.

אמש (שלישי), בתוכניתו "המקור", דרוקר דאג להלבין את עו"ד אבי חימי - מי שהיה יו"ר לשכת עורכי הדין, עד שפרסומים על עבירות מין והתערטלות בשיחת זום הובילו להתפטרותו ולהיעלמותו מהעין הציבורית. זאת היתה עבודה נקייה. לאורך שנה ורבע ליווה העיתונאי את חימי, עשה לו בדיקת פוליגרף וקיבל ממנו עשרות התכתבויות, תמונות, סרטונים ומקורבים, שתמכו בטענותיו שלפיהן בעצם ניהל קשר רומנטי קצר עם עורכת דין צעירה, הילה יחזקאל, ורק משום שלא עזר לה להתקבל לשיפוט - היא המציאה עליו תלונה שווא.

עו"ד אבי חימי, צילום: מתוך 13

זה היה "תחקיר" שבושל במעמד צד אחד. דרוקר שרטט ציר זמן שעליו סדק את גרסת המתלוננת, צבע אותה בתור נקמנית, שקרנית, מקורבת למקורבי נתניהו ומתרברבת בקשרים רומנטיים, ולסיום הקרין סרטון שבו כנראה חוקר פרטי עקב אחריה, וצילם אותה יוצאת מבניין שלובת זרועות עם גבר נשוי. במקרים של "מילה כנגד מילה" נהוג לתת לשני הצדדים הזדמנות לדבר, אבל זה לא המצב במכבסת הניקוי של דרוקר.

"המקור", פרשת אבי חימי, צילום: מתוך 13

"היתה איזו דקה שבה חימי היה נראה כמנהיג השמאל־מרכז החדש", קבע דרוקר בהחלטיות כדי להדגיש את המניע. הוא הוסיף קביעה של אופנוען מזדמן, שצולם אומר לחימי "אם לא היית נואם בהפגנה של השמאל, לא היו מחפשים אותך בקטנות", רמז למעורבות של אפי נוה, והביא את רעיית הנאשם כדי להסביר שהיתה "הוראה מלמעלה של מישהו שטווה את כל החוטים להרוס את המדינה".

עו"ד אבי חימי, צילום: מתוך 13

חלקים בפאזל שהיו יכולים לערער את ניקיון כפיו - קיבלו התייחסות מינימלית: למשל, שתי דקות שהוקדשו להסבר מדוע המליץ לקדם לשיפוט אישה שלדבריו ניהל איתה קשר מיני. בסופו של דבר, לא חימי ולא דרוקר שכנעו אותי שהגרסה שלהם לפרשה היא אמת מוחלטת. להפך, בתום צפייה בעורכי דין מתנגחים, מלכלכים ומשוויצים בראיות מפוקפקות וסליזיות, אני מרגיש מלוכלך, חבוט ושרוט כמו אחרי התגלגלות בשיח קוצני. מישהו מכיר מכבסה שמנקה את הנפש?

המקור - פרשת אבי חימי, רשת 13, 21:30

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו