שכל העולם יראה: הסרט התיעודי על הטבח ב"נובה" יוקרן בפני שגרירי האו"ם

הקרנת "NOVA#" תתקיים באחד מבתי הכנסת הגדולים והחשובים בניו יורק, לצד יוצר הסרט ולוחם שהיה מהראשונים להגיע לזירת האסון • הסרט כבר הוקרן בעבר בפני דיפלומטים זרים ושגרירי מדינות מרחבי העולם

תמונות נרצחים וחטופים ממסיבת נובה במקום המסיבה ליד קיבוץ רעים. צילום: לירון מולדובן

יממה לאחר שפורסם דוח של נציגת מזכ"ל האו"ם לאלימות מינית, שקבע כי יש הוכחות לכך שמחבלי חמאס השתמשו באלימות מינית במהלך טבח 7 באוקטובר (וגם כי חטופים וחטופות חוו, ועדיין חווים, אלימות כזו במהלך השבי) - ב-yes הודיעו היום (שלישי) כי הסרט התיעודי "NOVA#", העוקב אחר הטבח במסיבת "נובה" באמצעות קטעי וידאו ואודיו שצולמו בזמן אמת, יוקרן בפני שגרירי האו"ם.

ההקרנה תתקיים מחר ב"טמפל עמנואל", אחד מבתי הכנסת הגדולים והחשובים ביותר בניו יורק, ויגיעו אליה שגרירי או"ם רבים מרחבי העולם. בהקרנה ינכחו גם יוצר הסרט, דן פאר, וסא"ל ארן מסס, שהיה בין הראשונים שהגיעו אל זירת האסון. בסיומה יתקיים פאנל שאלות ותשובות.

מתוך הסרט התיעודי "NOVA#", צילום: באדיבות yes דוקו

מאז עלה לשידור ב-yes דוקו בדצמבר, הסרט, בהפקת קסטינה הפקות, זכה לנתוני צפייה יוצאי דופן - שהפכו אותו לסרט התיעודי הנצפה ביותר בחברה מאז ומעולם. נוסף על כך, הוא שודר בגופי תקשורת מרכזיים נוספים בארץ, לאחר שב-yes הבינו את החשיבות הציבורית והלאומית (וכעת גם הבינלאומית) שלו, והציעו להם אותו בחינם. בהמשך, הסרט יוקרן גם בקמפוס אוניברסיטת ניו יורק, שבתחומה אירעו מאז 7 באוקטובר הפגנות סוערות נגד ישראל, לצד לא מעט תקריות אנטישמיות.

 

כזכור, זו אינה הפעם הראשונה שבה הסרט מוקרן בפני דיפלומטים. רק בינואר האחרון הוצג הסרט בפני דיפלומטים זרים, שגרירי מדינות מרחבי העולם ועיתונאים מכלי תקשורת בינלאומיים. כמו כן, הסרט הוקרן על מסך ענק מחוץ לבניין בית הדין הבינלאומי בהאג, בזמן שבמקום התקיימו דיוני התביעה של דרום אפריקה נגד ישראל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר