"תרגיע": היהודי ששינה את פני הקומדיה קצת מעיק

לארי דייויד והמעריצים הרבים צריכים להיות בלחץ • נודניק נרגן שמנסה לדחוס 3,900 נרגונים בכמעט חצי שעה, שכל אחד מהם גורר צעקות של תוכי שחוט, זה כבר מטרד ציבורי

אם זה הפרק הראשון - אנחנו בבעיה. צילום: מתוך "תרגיע"

הפרק הראשון בעונה העונה ה*12 והאחרונה של "תרגיע" עלה אמש (שני), ואם לשפוט רק לפי יריית הפתיחה, על לארי דייויד והמעריצים הרבים להיות בלחץ. הפרומו, שרמז שאולי מדובר בעונה שיוצאת משליטה, החל בסערה בארה"ב ביום שבו לארי דייויד התארח בתוכנית בוקר וחנק את הבובה אלמו. ארבע דקות לתוך הפרק ייחלתי להיות אלמו בעצמי ושמישהו יסיים כבר את חיי. באמצע הפרק כבר הייתי עסוק בחישוב כמה שווה חצי שעה מהחיים שלי, עם נכונות לסגור על 30 שקלים שלארי דייויד יחזיר לי.

בסיום הרהרתי בשאלה אם לארי דייויד, בהיותו יהודי, סורק ביקורות על סדרת המופת שלו בישראל ואם אני מבאס עכשיו את היהודי היקר הזה ששינה את הקומדיה. אבל "תרגיע" לא התחילה טוב. נודניק נרגן שהכל מפריע לו תמיד עבד לה, אבל כזה שמנסה לדחוס 3,900 נרגונים בכמעט חצי שעה, שכל אחד מהם גורר צעקות של תוכי שחוט, זה כבר מטרד ציבורי. 

מטרד ציבורי, צילום: מתוך "תרגיע"

אולי זה בגלל שבימים האלו של מריטת עצבים אין לנו סבלנות לקטנוניות של אנשים בכללי, אבל לפחות על פי יריית הפתיחה נראה שגאון הכתיבה הוציא מפח האשפה בחדר את כל הרעיונות המקווצ'צ'ים והדביק אותם לתסריט. אם זה הפרק הראשון בעונת הפינאלה - אנחנו בבעיה.

הבעיה של "תרגיע" היתה לא רק בקצב המעיק. גם בסיטואציות ההומוריסטיות נרשמה התחלה של התיישנות: הפרק הראשון נפתח בסצנה שבה הכוכב שלנו יושב ברכב ומנסה לבקש מסירי להגיע לכתובת, אבל היא, כמה מקורי ומפתיע, לא מבינה מה הוא אומר ומציעה לו אופציות אחרות.

כל הרעיונות המקווצ'צ'ים הפכו לתסריט,

זה נכון שבכל עונה יש פרקי מופת ופרקים שאפשר לדלג עליהם, אבל התחושה היא שבתוכנית של הנציג הפעיל היחיד שנשאר להומור היהודי העולמי, סצנות שלמות נראו פתאום דומות לתוכנית המיושנת של בני היל, רק בלי ההילוכים המהירים ועם צרחות ודיבורים.

"תרגיע": העונה החדשה משודרת ב-HOT ,yes וסלקום TV

הכותב משמש לעיתים פאנליסט בערוץ 14 ובכאן 11

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר