"חולמת לעשות לנו כבוד": האם עדן גולן תייצג אותנו באירוויזיון?

מתמודדת "הכוכב הבא" סומנה כפייבוריטית לייצג את ישראל בתחרות השירה האירופית, ותנסה להתקדם צעד נוסף בחצי הגמר של תוכנית הריאליטי המצליחה • "אני רוצה להביא עוצמה ורגש לבמה, מקווה שאצליח לגעת בנשמות של האנשים"

עדן גולן ב"הכוכב הבא". צילום: שי פרנקו

כוכבת נולדת: עדן גולן עשתה היסטוריה כבר באודישן הראשון שלה, כשהשיגה תוצאה של 100%.

כבר אז היא סומנה כמתמודדת בולטת, ועתה היא תנסה להעפיל לגמר "הכוכב הבא" (מחר אחרי החדשות, קשת 12). היא תתמודד מול מיקה משה, דור שמעון ושי טמינו. אור כהן כבר בגמר, ועוד שלושה יעפילו מחצי הגמר הזה.

"האמת שכן הרגשתי את התגובות הטובות כבר אחרי האודישן הראשון וזה מאוד חימם לי את הלב", היא מספרת. "אני מודה שזה היה מעל כל הציפיות שלנו וזה לא מובן מאליו, כמות האהבה וההודעות שקיבלתי. כנראה עשיתי לאנשים טוב בזמנים הלא קלים האלה".

עדן גולן ב"הכוכב הבא", צילום: קשת 12


כולם התלהבו ממך, ובמקביל נוצרה ציפייה מאוד גדולה. זה עבד לטובתך או לרעתך?
"היו לי רגשות מעורבים ביחס לכך. מצד אחד זה שם אותי במקום גבוה שאני כל הזמן רוצה להגיע אליו, ומצד שני אני גם מצפה מעצמי לתת בכל ביצוע את הטוב ביותר. זה היה מדהים אבל גם מלחיץ, אבל לחץ הוא לא תמיד דבר רע, כי הוא מוציא ממני את המיטב,   צדדים שלא ראיתי בי. בעיניי לחץ הוא דבר חיובי כי הוא מדליק בי אש וגורם לי להיות יותר טובה".

באיזה גיל הבנת שזה התחום שאת רוצה לעסוק בו?
"אני חושבת שמגיל 9 ידעתי שזו המטרה שלי וזה התחום שאני רוצה לעסוק בו וגם לייצג את ישראל. לא משנה מה, אף אחד לא ישבור אותי, לא יזיז אותי, ואני לא אלך מהעולם הזה עד שלא אצליח להגשים את כל החלומות שלי".

אירוויזיון 2023, צילום: Corinne Cumming / EBU

"השוואות לביונסה"

מה ברשימת החלומות שלך?
"אחד החלומות האקטואליים הוא לייצג את המדינה שלנו באירוויזיון ולעשות לנו כבוד. שיראו מי אנחנו, איזו מדינה אנחנו, ולהעביר מסר שאנחנו כאן כדי להישאר. באופן כללי, לגבי הקריירה אני אתחיל מהארץ כדי לעשות טוב לאנשים פה, כי האווירה פה היא כמו משפחה. כשאתה מופיע בארץ זה כמו לשיר עם החברים, ודרך ישראל החלום הגדול הוא לכבוש את כל העולם".

הוחלט שהשנה חלק מהשיר יהיה בעברית, ואת שרת עד כה רק באנגלית. מה את חושבת על ההחלטה?
"בעיניי זה מאוד חשוב, ואני שמחה על ההחלטה הזאת. לא חייב להיות שיר שלם בעברית, אבל חובה שתהיה עברית כדי להעביר מסר דווקא בשנה הזאת, וזה מושלם. אם אני אבחר, אני אעבוד הכי קשה, וזה יהיה בלי מבטא ובלי טעויות".

הרבה משווים אותך לנועה קירל, מכירה עם ההשוואה?

"כן, משווים אותי גם לנועה קירל וזה מדהים כי אני מאוד מעריכה אותה. היא אשה עם כוח לא נורמלי שעושה עבודה עוצמתית וטובה".

לאילו עוד זמרות משווים אותך?
"קיבלתי השוואות לביונסה בגלל הרצון והמוטיבציה שלי להצליח, ועדן חסון אמר שאני מזכירה לו את סלין דיון - וואו!".

מה דעתך על המתמודדים האחרים?
"אין עליהם. הם מדהימים. כולם מוכשרים ומביאים צבע מיוחד. אנחנו משפחה אחת גדולה מתחילת העונה ואני נמצאת גם בקשר עם אלה שלא בתחרות".

אם תנצחי ותייצגי את ישראל, מה תרצי להביא לבמה?
"עוצמה ורגש, ואני מאוד מקווה שאצליח לגעת בנשמה של האנשים".

ביונסה בהופעה, צילום: Getty Images
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר