אחרי הקריאות להחרים את ישראל: האירוויזיון פרסם החלטה

בשוודיה ואיסלנד כבר יצאו במחאה נגד השתתפות ישראל באירוע המוזיקלי • בעקבות גל המחאה באיגוד השידור האירופי הצהירו כי "זו תחרות לגופי השידור - לא לממשלות"

אירוויזיון 2023 (ארכיון). צילום: אי.פי.איי

בצל המלחמה והקריאות לחרם, איגוד השידור האירופי פרסם הבוקר (שישי) הבהרה כי ישראל תורשה להשתתף השנה, כמו בכל שנה, בתחרות האירוויזיון.

"תחרות האירוויזיון היא תחרות בין גופי שידור ציבוריים מרחבי אירופה והמזרח התיכון החברים באיגוד השידור האירופי. זו תחרות לגופי השידור - לא לממשלות - והשידור הישראלי משתתף כבר 50 שנה. אירוויזיון הוא אירוע א-פוליטי שמאחד קהלים ברחבי העולם באמצעות מוזיקה", נמסר בהצהרה.

קירל באירוויזיון 2023 בליברפול (ארכיון), צילום: איי.פי.

כזכור, בשבוע שעבר התקיים קדם אירוויזיון בנורבגיה ושם חברת מועצת העיר אוסלו התפרצה לשידור עם חולצה עליה כתוב "להחרים את ישראל". גם מחוץ לאולם התקיימה הפגנה של פעילים שקראו למנוע מישראל להופיע באירוויזיון השנה.

בתוך כך בכאן וקשת החלו בפנייה לעשרות יוצרים מכל הקשת המוזיקלית הישראלית, שנבחרו על ידי ועדה מקצועית, על מנת שיציעו את השיר שעשוי לייצג את ישראל בשוודיה. בעבר ביצעו נציגי ישראל בתחרות שירים בעברית בלבד ואחרי כמה כישלונות צורמים הוחלט לעבור לאנגלית. השנה, על רקע המלחמה, הוחלט לשלב גם את השפה העברית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר