מאז פרצה המלחמה: זינוק בצפייה בטלוויזיה בקרב הישראלים

לפי נתוני yes, מספר שעות הצפייה היומיות הממוצעות לבית אב בארץ עלה מ-9.2 שעות בשנה שעברה ל-10.1 שעות השנה • בזמן המלחמה, נרשם זינוק גדול אף יותר ל-12 שעות צפייה • כמה צופים בערוצי הברודקאסט ובכמה זינק היקף הצפייה בתכני ילדים וקומדיות מאז החלה המלחמה?

צפייה בטלוויזיה (אילוסטרציה). צילום: Getty Images

מאז פרצה מלחמת "חרבות ברזל" ב-7 באוקטובר, נרשם זינוק במספר שעות הצפייה בטלוויזיה, כך עולה מדו"ח הרגלי הצפייה של הישראלים במהלך שנת 2023, שפורסם היום (שני) על ידי yes ופלאפון.

על פי הדו"ח, מספר שעות הצפייה היומיות הממוצעות לבית אב בישראל טיפס השנה ל-10.1, בהשוואה ל-9.2 שעות ביום בשנה שעברה – כאשר בתחילת המלחמה אף נרשם זינוק במספר שעות הצפייה היומיות ל-12 שעות. שיעורי הצפייה בערוצי הברודקאסט (כאן 11, קשת 12, רשת 13 וערוץ 14) רשמו צפייה ממוצעת של 48% מנפח הצפייה עד פרוץ המלחמה, וכ-60% צפייה מאז זו החלה – לעומת 46% צפייה ממוצעת ב-2022. השפעות נוספות של המלחמה על הישראלים היא כי הם מעדיפים לצפות בטלוויזיה בשידור ישיר, וזאת על סמך כך שנרשמה ירידה של 31% בשירותי הצפייה הנדחית, כאשר ערוצי הברודקאסט רשמו צניחה של 63% בשירותים אלה.

מהנתונים עולה גם כי עם תחילת המלחמה וסגירת מערכת החינוך, היקף הצפייה בתכני ילדים זינק ואף עלה על היקף הצפייה במהלך החופש הגדול – ועמד על 18% מסך הצפייה בשיאו בחודש אוקטובר. גם הצפייה בקומדיות, שרבים צופים בהן בחיפוש אחר אסקפיזם מהמלחמה, רושמת עלייה מתמדת מאז 7 באוקטובר, ומתייצבת כיום על 15% מסך הצפייה.

כנראה שלא תראו את זה בסלון עם ילדיכם: חטיבת גבעתי מעמיקה את התמרון בלב ח'אן יונס // צילום: דובר צה"ל

בדו"ח פורסם על סקר מיוחד שערכו שתי החברות באמצעות מכון המחקר the point2 בקרב 500 אנשים בני 18 ומעלה, שלפיו 78% מההורים ציינו כי הם מפחיתים את צפיית החדשות בסלון מחשש שילדיהם ייחשפו לתכני המלחמה. מחצית מהנשאלים אמרו שהם מתעדכנים בחדשות לפחות מדי שעה או שעתיים: 24% מהישראלים הבוגרים נוהגים בימים אלה להתעדכן בחדשות לפחות פעם בחצי שעה, כאשר 10% עושים זאת בכל כמה דקות. קרוב למחצית מהישראלים (47%) נוהגים להתעדכן בחדשות מספר פעמים ביום, 24% מתעדכנים בחדשות פעם-פעמיים ביום ואילו 4% מדווחים כי הם לא נוהגים להתעדכן בחדשות על בסיס יומי. בסקר עלה גם כי 66% מהישראלים ציינו כי ערוצי הטלוויזיה מהווים את מקור המידע החדשותי אותו הם צורכים.

yes גם הודיעה כי 7 מתוך 10 הסדרות הנצפות ביותר שלה בשנה האחרונה היו סדרות מקור שלה: "אלף", העונה השנייה של "מלכת היופי של ירושלים", העונה השנייה של "המדובב", "פריפריה אימפריה", העונה הראשונה של "המדובב", העונה השביעית של "הבוזגלוס" ו"דנה קמה".

לפי נתונים דומים של HOT, שלוש הסדרות הישראליות הנצפות ביותר הן "משמר הגבול", "גולסטאר" ו"מחוברים", בעוד שלוש סדרות הרכש הנצפות ביותר שלה הן "הלוטוס הלבן", "פשוט ככה" ו"יורשים".

דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של yes ופלאפון: "המלחמה שינתה בצורה דרמטית את הרגלי הצפייה והגלישה של כולנו. מאז 7 באוקטובר, הישראלים צופים משמעותית יותר בטלוויזיה, מתעדכנים בחדשות בכל כמה דקות ומנסים להימנע מחשיפת הילדים לחדשות הקשות".

מתוך הסדרה "אלף", צילום: צחי צלינקר - באדיבות yes
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר