"באין מדינה יש אזרחים" של כאן 11: איך זה קשור לכך שאין לנו מדינה יותר?

אם לשפוט לפי הפרק השני של הדוקו החדש, נראה שמדובר במסמך פוליטי שלוקח אנשים טובים שעזרו לקהילה ומנצל אותם לקמפיין "הכל קורס" • בפועל כספי המדינה משמשים ליצירת מסמך הכפשה מופרך כנגדה • דעה

"באין מדינה - יש אזרחים". צילום: באדיבות כאן

הפרק השני של הדוקו "באין מדינה יש אזרחים" ששודר בכאן 11 ניסה להוכיח את ההכרזה שבישראל "אין מדינה". בפועל היה נראה שמדובר במסמך פוליטי שלוקח אנשים טובים שעזרו לקהילה ומנצל אותם לקמפיין "הכל קורס". כספי המדינה משמשים ליצירת מסמך הכפשה מופרך כנגדה. לא מובן איך מפרויקט של אזרחים טובים שמבינים כי ישראל הקטנה שלהם יצאה מתאונת טוטאל־לוס, ומתקשה, כמה מפתיע, לנהל אירוע כאוטי, הגיעו פה לטייטל מפוצץ כמו "באין מדינה".

"באין מדינה יש אזרחים", צילום: כאן 11

כשבין הסיפורים צצות כותרות שמאכילות בכפית את הקמפיין "המדינה לא מתפקדת", על רקע צלילי להיט מחאת קפלן של הדג נחש "זה הזמן להתעורר", אפשר כבר להבין מאיפה הפרויקט הגיע. ועוד מגוף התקשורת שמממן תעמולה שכזו מכספי ה"באין מדינה". מישהו מפוזיציה פוליטית חיכה למדינה בפינה. כשבארה"ב מכים איתני הטבע, אזרחיה הולכים לישון על רצפת אולמות ספורט. מה היה לנו אמש? התגייסות של נשים חרדיות לדאוג למילוי אזכרות. מנתח פלסטי שסייע לזהות גופות. מלאכים שדואגים לכלבים שנשארו ללא בית, וכאלה שמגישים סיוע נפשי. 

"באין מדינה - יש אזרחים", צילום: באדיבות כאן

איך זה קשור לכך שאין לנו מדינה יותר? כנראה אחרי שמקבלים מימון מהיר מהמדינה, ומרימים דוקו מושקע - נוצרת התחושה שכל מערכי המדינה צריכים לעבוד בכזו קלות ולקבל ציון 100 בכל תחום.

גילוי נאות: הכותב משמש לעיתים פאנליסט בערוץ 14 ובכאן 11

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר