ד"ר פיל, תודה על התמיכה: הפוסט הזועם והמזועזע של המנחה המפורסם

הפסיכולוג האמריקאי המפורסם פיל מק'גרו, המוכר מתוכנית האירוח הטלוויזיונית המצליחה שלו, "ד"ר פיל", יצא בפוסט התייצבות חד משמעית לצד ישראל בחשבונו באינסטגרם • "החמאס אינו ארגון עם חיילים. מדובר ברוצחים מתנקשים"

ד"ר פיל מק'גרו. צילום: AP

אל שורת הידוענים המביעים תמיכה בישראל בימי הלחימה העקובים מדם מאז מתקפת החמאס הרצחנית לפני 12 ימים, מצטרף גם הפסיכולוג הטלוויזיוני המפורסם פיל מק'גרו.

מק'גרו, המוכר בעיקר מתוכנית האירוח היומית המצליחה שלו בת 21 העונות "ד"ר פיל" ששודרה בין השנים 2002 ל-2023, שיתף אמש (שלישי) באינסטגרם פוסט תמיכה בצד הישראלי אותו חלק עם 1.2 מיליון עוקביו. "אני יודע בוודאות שיש לי את הזכות להביע חלחלה שלחלק מהאוניברסיטאות שלנו אין, כך נראה, מצפן מוסרי והן עושות פוליטיזציה למעשים חסרי צלם אנוש כשיש אפס הצדקה לכך. אני עושה שימוש בזכות המחאה שלי וכך גם עליכם לעשות", כתב.

מתוך תוכניתו של מק'גרו "ד"ר פיל", צילום: GettyImages

"ברצינות? האם חלק מהאנשים האלה התאספו יחדיו ואיבדו באופן קולקטיבי את דעתם? אנחנו יודעים להבחין בין מה שנכון למה שאינו, ועלינו להגן ולתמוך במה שאנחנו מאמינים בו ויודעים שהוא נכון. עלינו להוקיע את הארגונים האלה על התנהגותם, לחשוף אותם ולהבהיר לעולם כי לא כולנו איבדנו את דעתנו. לא כולנו איבדנו את המצפן המוסרי שלנו".

הפוסט הקצר ששיתף מק'גרו היה חלק ממאמר ארוך שפרסם באתר שלו, בו יצא באופן תקיף נגד מעשי החמאס. "החמאס אינו ארגון עם חיילים. מדובר ברוצחים מתנקשים. לא היה מדובר פה באקט של מלחמה, אלא באקט שתוכנן ומומן היטב של טבח ביהודים רק כי הם יהודים", כתב בפתח דבריו. "באופן מצער, אנשים, כולל אנשים כאן בארה"ב, חגגו את הטבח והאשימו את הקורבנות שנרצחו, נאנסו ונחטפו. קשה מאוד להסביר את ההיגיון מאחורי זה. קשה מאוד להסביר איך מוסדות לימוד יוקרתיים ומכובדים מביעים תמיכה באופן שצריך לעורר דאגה אם לא זעזוע.

     

הצגת פוסט זה באינסטגרם

           

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Dr. Phil‎‏ (@‏‎drphil‎‏)‎‏

"במשך יותר מדי שנים, המוסדות האלה אפשרו לקבוצות המבוססות על שנאה טהורה להתקיים בקרבן ולייצר אימה בקרב סטודנטים, במיוחד אלה היהודים שסבלו מגילויי אנטישמיות. התגובה של ארגוני הסטודנטים למתקפת החמאס על היהודים הישראלים הייתה כל כך מחרידה, עד כי חשפה לעיני כל את המדיניות והסטנדרטים של המוסדות האלה והוציאה לאור 'ריקבון אינטלקטואלי' מדאיג בחסות יוקרת המוסדות. אמריקאים ברחבי העולם הזדעזעו ונדהמו", הוסיף וכתב.

"אני לא מומחה בגיאופוליטיקה", ביקש להבהיר, "אבל אני לא צריך להיות כדי להוקיע באופן מיידי את מעשי החמאס ולראות בהם מעשים מבחילים, מעוותים, מזעזעים ובלתי נסלחים. אין כל הצדקה לחגוג את זוועות החמאס וזה בלתי ניתן למחילה. רצח, אונס ועינוי של אזרחים זה חולני. לא משנה כמה אדם חש קורבן, לא משנה כמה הוא חש שיש לו זכות אבות, המעשים הברוטליים שחזינו בהם הם בלתי מתקבלים על הדעת. לא מדובר במעשי גבורה של לוחמי חופש או חיילים גיבורים – מדובר במעשים של מפלצות שיצאו משליטה.

"אין לנו יכולת לשלוט במעשים של ארגוני טרור כמו החמאס, אבל יש לנו את היכולת לשלוט באיך נגיב. במקום להתחבא מאחורי הטענה החלשה על חופש הביטוי, זה התפקיד של מוסדות החינוך לעודד מחשבה ביקורתית שתוביל לתגובה רציונלית. ראשי המוסדות האלה היו צריכים לבוא ולהגיד כי הם אינם חוגגים גזענות, אנטישמיות ורצח תינוקות. מה שהם עושים במקום זה לנתק את עצמם בתקווה שזה יחלוף מעל ראשיהם. ישראל היא החברה ובת הברית שלנו. הם צריכים אותנו לא רק כדי להיות החברים שלהם בזמנים טובים. הם צריכים אותנו בזמנים הרעים, להיות החברים שלהם בזמנים שזה הכי קל לא להיות. חברים טובים הם אלה שנכנסים בדלת כשכולם עוזבים. זה הזמן להראות לישראל ולעולם מי אנחנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר