שיא חדש וגאווה ישראלית: הסדרה שהשיגה ציון 100 ב-Rotten Tomatoes

"טיפות של אלוהים", אחת מהתוכניות המדוברות של פלטפורמת הסטרימינג, קיבלה את הציון המושלם באתר דירוג התכנים הנחשב - ויש גם הקשר מקומי

"טיפות של אלוהים". צילום: יח"צ

נכנס יין יצא רייטינג: אפל טי וי פלוס רושמת לעצמה הישג מרשים כשאחת מהסדרות המדוברות של הפלטפורמה "טיפות של אלוהים", השיגה את הציון המושלם של 100 אחוזים באתר דירוג הסרטים והסדרות הפופולרי Rotten Tomatoes.

הסדרה המבוססת על מנגה יפנית מצליחה היא קו-פרודוקציה אמריקאית-צרפתית-איטלקית ויפנית שאפשר להצמיד לה גם את הטייטל גאווה ישראלית שכן הבמאי שלה עודד רסקין הוא אחד משלנו. במרכז הסדרה קרב ירושה על הון עתק (שמקורו באוסף יין יוקרתי) בין בתו הביולוגית של בעל האוסף והאימפריה לבן טיפוחיו.

הסדרה, שעלתה לשידור באפריל 2023 ומונה שמונה פרקים, נפתחת במותו של אלכסנדר לגר (סטנלי וובר), מבקר יין ואספן צרפתי שהקים אימפריית יין בטוקיו והותיר אחרי מותו גם מגזין יוקרתי לביקורת יין ואוסף של עשרות אלפי יינות נדירים בשווי מוערך של כמעט 150 מיליון דולרים. כטיבן של דרמות, הצוואה שהותיר לגר במותו אינה כה פשוטה למימוש, ומי שיזכה לרשת את האימפריה ואת הון העתק המגיע יחד איתה הוא אחד משניים: בתו הביולוגית של לגר קמיל (פלור גפרייר) בת ה-30 המתגוררת בפריז ואותה לא ראה או היה עימה בקשר מאז התגרש מאמה בילדותה ולמרבה האירוניה לא נוגעת באלכוהול כתוצאה מטראומת ילדות, או בן טיפוחיו ותלמידו המבריק איסיי טומיין (טומישה ימשיטה) שאינו קשור אליו בקשר דם אך נחשב לבנו הרוחני.

"טיפות של אלוהים", צילום: יח"צ

כשקמיל מגיעה לטוקיו ונחשפת להונו העצום של אביה והאימפריה שהקים, היא מגלה שכדי להיות מוכרזת ומוכרת כיורשת הרשמית עליה לנצח באתגר טעימות יין מורכב בן שלוש משימות נגד איסיי, אותו הנדס ויצר אביה טרם מותו.

כדי שתהיה לה נקודת פתיחה הוגנת בקרב מול איסיי, אביה דאג להצמיד לה יינן איטלקי שיאמן אותה, זאת מבלי לדעת כי היא לא טעמה טיפה של אלכוהול כבר שני עשורים אחרי שכילדה איבדה את הכרתה בזמן אחת מטעימות היין שביצעה, אושפזה בבית החולים ומאז סובלת מסוג של פוסט טראומה הבאה לידי ביטוי בדימום מאסיבי מאפה בכל פעם שהיא לוגמת יין.

"טיפות של אלוהים", צילום: יח"צ

בעוד קמיל נאלצת להתמודד עם טראומת העבר והשותפים העסקיים של אביה, איסיי נאלץ להתמודד עם מעמסה לא פחות כבדה על גבו מצד משפחתו הביולוגית שאינה תומכת בתחום העיסוק שבחר.

הסדרה שצולמה באנגלית, צרפתית ויפנית זכתה, כאמור, לציון המושלם ב-Rotten Tomatoes והכותרה על ידי ניו יורק מגזין כ"קלאסיקה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר