"אנחנו בתוכנית בידור, לא בבית הנשיא": המלהקת של "האח הגדול" עונה לביקורות

רגע לפני שהעונה הסוערת תגיע לסיומה, המלהקת שרית בר כהן מספרת על מאחורי הקלעים של ההפקה • "אם מדברים על התוכנית - זה סימן להצלחתה" • ומה דעתה על הפיינליסטים? • ראיון

בית "האח הגדול". צילום: אורן בן חקון

הערב (ראשון) תגיע לסיומה העונה של "האח הגדול" שעוררה הרבה באזז, תגובות וגם ביקורת. בסוף המשדר (רשת 13, אחרי החדשות) אחד מתוך חמשת הפיינליסטים יחזור לביתו עם מיליון שקלים.

הפיצוץ בין סתיו ואברהם (ארכיון)

"זו היתה עונה מרגשת, כיפית וסוערת. מאוד נהניתי ממנה גם כצופה וגם כמלהקת", אומרת המלהקת הראשית, שרית בר כהן. "אני מקבלת עליה הרבה מאוד תגובות ואני שמחה לדעת שהיא נגעה בכל כך הרבה אנשים. אני חושבת שזו היתה העונה הכי מדוברת של התוכנית הזו".

מה ההסבר שלך לזה?
"אני חושבת שזה בעקבות הרבה מאוד הפתעות שקרו במהלך העונה. חשבנו על דבר מסוים וקיבלנו משהו אחר. דמויות מצחיקות התגלו כמרגשות, היו הרבה עליות וירידות בין המתמודדים, והדינמיקה בבית היתה מטורפת. אני חושבת שזה מה שהפך את העונה הזאת לכל כך טובה ומדוברת. גם הדיירים הצליחו להפעיל הרבה מאוד רגש אצל הצופים בבית, וזה משהו שהוא מאוד חשוב לי כמלהקת".

מצד שני, יש ביקורת על ההתנהגות של כמה מהדיירים והשיח שם.
"גם בעונה הקודמת היתה הרבה ביקורת, ואחרי שהיא ירדה אמרו שזו העונה הכי טובה ששודרה ברשת. צריך לזכור שמדובר בתוכנית בידור ולא בבית הנשיא. בכל עונה לאנשים יהיה מה להגיד, ועצם זה שהעונה הזאת כל כך מדוברת אומר שהיא היתה טובה".

חמשת הפיינליסטים של "האח הגדול", צילום: מיכה לובטון

אתי ייטב ולרה, שתי הדיירות המבוגרות ביותר בבית, הצליחו לבלוט אבל לא הגיעו רחוק. יכול להיות שזה פורמט שלמבוגרים אין סיכוי לנצח בו?
"אני לא חושבת שאין להם סיכוי, ואתי הגיעה רחוק יותר מכמה צעירים. למשל רוי, שהוא דוגמן חתיך וצעיר, הודח הרבה לפניה. אני לא חושבת שזה עניין של גיל אלא של חיבור".

ארבעה אנשים פרשו בעונה, זה משהו שאפשר לחזות מראש?
"אין שום סיכוי או דרך לדעת את זה. שניים מהפורשים הפכו עולמות כדי להיכנס לתוכנית, וזו לא הפעם הראשונה ולא השנייה שהם ניגשו לאודישן. שניים מהם התחרטו אחרי שיצאו, אבל כבר היה מאוחר מדי ולא היה אפשר להחזיר אותם".

כשכל כך הרבה דיירים פורשים, זה מעיד על כישלון מסוים, או שהבית יוצא משליטה?
"אני לא חושבת שזה מעיד על כישלון, והעובדה ששניים מהם רצו לחזור מעידה על כך. היו עוד עונות מעולות שהיו בהן פרישות. בשורה התחתונה, אני חושבת שזה הפסד שלהם כי הם היו יכולים להגיע רחוק וחלקם אפילו לגמר. כל אחד שנכנס לבית מבחינתנו יש לו סיכוי לזכות, אחרת לא היינו מלהקים אותו".

שרית בר כהן, צילום: אלון גרובר


מה דעתך על הפיינליסטים?
"ידענו שסתיו היא דמות ריאליטי גאונית, וזה היה ברור כבר מהאודישן הראשון. חשבנו שהיא תהיה יותר קומית והופתענו לגלות שהיא גם היתה מאוד מרגשת ונגעה בהרבה מאוד אנשים בבית. יובל היא נשמה ענקית. אין הרבה אנשים שאי אפשר להגיד עליהם מילה רעה, והיא אחת מהם. יענקי הוא ליהוק חשוב, בטח בתקופה הזאת, והוא הראה צבע מהמם ומדהים של חרדים שמשרתים בצה"ל ויוצאים לעבוד. שניר הוא בחור מקסים ורגיש, שלדעתי עבר את התהליך הכי גדול שם. וליאל הוא הדייר היחיד שהגיע לגמר מהכניסה השנייה, וזה לא במקרה - הוא השאיר חותם כבר ביום הראשון בזכות הצבע והחיוך, והוא הניע הרבה את העלילה. אני מאחלת לכל אחד מהם לזכות".

בכל עונה מקווים שייצא סיפור אהבה. חשבתם שאלו הזוגות שיהיו בבית?
"לא, וזה הכיף. ידענו ששניר בטוח יתאהב ושיהיה מישהו שירצה את שי, אבל לא חשבנו שספיר ואברהם יהיו ביחד. גם לא חשבנו שטליה ושחף יהיו ביחד והם עוד מעט מתחתנים. מה שיפה בסיפורים פה, במיוחד אצל ספיר ואברהם, הוא שלא מדובר באנשים שהם 'מנט טו בי' כמו דוגמן ודוגמנית שמתחברים, וזה משהו שיכול לקרות בחוץ. חיבור כמו של אברהם וספיר היה יכול להיווצר רק בבית וזו אהבה אמיתית ונקייה של שתי נשמות. אני מקווה שיעבוד לשני הזוגות גם בחוץ".

את כבר מלהקת לעונה הבאה?
"עדיין לא, אבל כמות ההודעות של אנשים שרוצים להתלהק לעונה הבאה היא מטורפת, ולא משנה כמה אני כותבת באינסטגרם שאין עכשיו ליהוקים, אני עדיין מקבלת מאות הודעות ביום. אני מקבלת גם פניות של מלהקים שרוצים לעבוד במערכת הבאה, וזה הפידבק הכי מדהים של מלהקת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר