שבה הביתה: לוסי אהריש חזרה ללוח השידורים חדה מתמיד

אתמול, בדיוק בטיימינג המתבקש, פרצה אהריש לאולפן תוכניתה היומית כשהיא עצבנית טילים, ופתחה את השידור במונולוג מהודק • למרות הכוונות, המגישה לא תכניע את הפשיעה במגזר, כי לראייתה שורש הבעיה הוא האכיפה הבררנית

סגנון הגשה ייחודי ודעות נחרצות. אהריש. צילום: רשת 13

בשמי המרמלדה של המציאות המדממת והכאוטית במדינה, מרחפת לה לוסי אין דה סקיי עם יהלומים וסכין בין השיניים. אתמול, בדיוק בטיימינג המתבקש, פרצה לוסי אהריש לאולפן תוכניתה היומית כשהיא עצבנית טילים, ופתחה את השידור במונולוג מהודק, לוחמני וחד על שיחת היום.

הרקע לזעם המתפרץ היה התעצמות הפשיעה בחברה הערבית. 156 נרצחים תועדו השנה, נכון למועד שידור התוכנית, ואהריש לא חסכה במילים קשות לתיאור המצב ("טבח"), הצביעה על אכיפה בררנית והאשימה את השרים בן גביר, סמוטריץ' ואחרים ב"מדיניות גזענית ומכוונת נגד הציבור הערבי בישראל".

"אחרי שאמרנו שגם הערבים אשמים ולקחנו אחריות, אי אפשר שלא לנסות להבין למה לעזאזל הגענו למצב הזה. הרי אם זה היה קורה בגוש דן - המדינה היתה עומדת על הרגליים האחוריות. אבל לשר לביטחון לאומי לא אכפת שנרצחים כאן ערבים. שימותו", אמרה לוסי, הפריכה שקרים והתחננה שמישהו יעשה משהו. לוסי שבה הביתה.

איתמר בן גביר, צילום: אורן בן חקון

שנים נדמה היה כי אהריש מזגזגת בין זהויות, מתנערת מתיוג "ערביית המחמד של התקשורת", מראיינת עם מבטא, אבל מדליקה משואה בהר הרצל ומקימה משפחה מיינסטרימית עם יהודי מסוקס. כמוה, יש עוד דמויות ערביות בולטות בתקשורת הממוסדת. כולם התחילו כעלה תאנה שנועד לכסות על היעדר ייצוג מגזרי, אבל היום הקול שלהם שווה יותר. דעתם בענייני המגזר - מעניינת יותר מכל ישראלי אחר.

הטלוויזיה מלאה בתוכניות שמרגישות זהות לתוכניות אחרות - מגיש גנרי שמתווך בין פאנליסטים צעקניים למרואיינים מגונים. אבל אהריש יוצאת דופן. זאת אומרת, "שיחת היום", שחזרה בשבוע שעבר ללוח השידורים של רשת 13, היא לחלוטין תוכנית של לוסי, ולא היתה יכולה להתקיים בלעדיה לאור סגנון ההגשה והדעות הנחרצות שהיא מביעה.

למרות הכוונות, לוסי לא תכניע את הפשיעה במגזר, כי לראייתה שורש הבעיה הוא האכיפה הבררנית ("אני רוצה שיעצרו את הרוצחים בתוך יממה - ממש כמו בתל אביב") או היחס למגזר ("אף אחד לא שם עליהם. הם אזרחים סוג ב', ג' וד'"). וזה - לא לגמרי נכון.

המפכ"ל שבתאי בזירת הרצח המרובע באבו סנאן: "המשטרה כולה מושקעת בפעילות במגזר" // צילום: מישל דוט קום

לוסי אהריש. מזגזגת בין זהויות, צילום: משה שי

אכיפה בררנית היא טענה נפוצה. כל המגזרים והשבטים דורשים אכיפה זהה לאחרים, כי כולם חושבים שהדשא של השכן מכוסח יותר. כל מגזר משוכנע שמצבו הכי גרוע, ושהמשטרה או הפרקליטות או בתי המשפט או הצבא או הבנקים או הממשלה דופקים אותו באופן פרטני.

אבל האמת היא שהכל במדינה רקוב, ובמקום להשתפר אנחנו הולכים אחורה. אין משילות, אין כבוד לזולת, אין חינוך למוסר, ויש כאוס משותף. אז לוסי, לא דופקים את הערבים רק כי הם ערבים, אלא דופקים אותם כי הם ישראלים.

רק החריף את המצב

בערב התייצב השר איתמר בן גביר בארבע המהדורות המרכזיות כדי להדוף את הביקורות הגואות כלפיו.

כשפוליטיקאי מתראיין במקביל בכל הערוצים, זה קורה כשהוא עם הגב לקיר וצריך להסביר את עצמו כדי לשפר את תדמיתו בעת סערה תקשורתית. מיותר לציין שהשר רק החריף את מצבו. "הזכות לתנועה של היהודים ביהודה ושומרון חשוב יותר מזכות התנועה של הערבים", הטיח בפרצופו של מוחמד מג'אדלה מחדשות 12. "מדיניות גזענית", אמרה לוסי - וצדקה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר