העזיבה של אברי גלעד: עוד מסמר בארון הקבורה של ערוץ 13

רשת החזיקה ברשותה את מלך תוכניות הבוקר • ואז, הרסה את המותג כשהזיזה אותו לשבע בערב וחתכה אותו משם כעבור חודשיים • גלעד היה אקס פקטור שיכל להזניק את לוח השידורים של הערוץ • בסוף הוא נדחק לשוליים ונאלץ לעזוב

נדחק לשולי לוח השידורים ועזב את הערוץ, אברי גלעד ב"וולנס". צילום: רשת 13

המקרה של אברי גלעד יכול להוות דוגמה סמלית למצבו של ערוץ 13, ולאחריות הישירה של מנהליו למשבר המעמיק שלו.

בקצרה: רשת החזיקה ברשותה את מלך תוכניות הבוקר, ואז הרסה את המותג כשהזיזה אותו לשבע בערב וחתכה אותו משם כעבור חודשיים. ואף שאברי הוא אקס פקטור, שבעזרת שימוש נכון יכול היה לדחוף את הערוץ כולו למעלה, מנהלי רשת לא ידעו מה לעשות איתו.

אברי גלעד - שם לב: השלום עושה קאמבק (ארכיון)

בימיו האחרונים על המסך אברי גלעד עדיין ניצח ברייטינג את קשת (כמגיש שבועי בשישי בבוקר), אך בשאר הזמן הוחבא ברצועת הלילה והנחה את תוכנית וולנס הנידחת על איכות חיים ותוכן שיווקי, שמעטים שמעו עליה אף שהיא משודרת יותר מחודש.

לכן, הפרסום על נטישתו המתבקשת לערוץ המתחרה, לאחר נאמנות בת 18 שנה לרשת, היא מסמר נוסף בארון קבורה של ערוץ שעושה את הכל לא נכון. ערוץ ששירת הברבור שלו מתכתבת עם תוספות השיער של סתיו מ"האח הגדול". "טלוויזיה חפיף, מביאה ת'סעיף", חרז פעם גלעד בעצמו.
ואולי זו הנוסטלגיה שמכרסמת בי, אך שימו לב כי לראשונה זה שלושה עשורים ארז טל ואברי גלעד (וגם עינב גלילי) ישדרו באותו גוף תקשורת - קשת. האם סוף סוף הגיע הזמן לאיחוד?

אברי גלעד כותב טור שבועי במוסף ״שישבת״ של ״ישראל היום״.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר