לאחר אמירתה הנפיצה בנושא השואה: רוזאן בר מגיבה ויוצרת סערה חדשה

הקומיקאית ואשת הטלוויזיה התייחסה להתבטאותה השנויה במחלוקת כשאמרה לאחרונה כי "אף אחד לא מת בשואה", ועל הדרך יצאה באמירה חדשה שעשויה אף היא לעורר שערורייה נוספת

רוזאן בר מתארחת במרכז בגין בירושלים בשנת 2019 . צילום: אורן בן חקון

רוזאן בר לא מתנצלת, לא מתחרטת, וממשיכה לומר את שעל ליבה ביתר שאת. אחרי ההתבטאות השנויה במחלוקת שבה טענה הקומיקאית היהודייה בת ה־70, באירוניה כמובן, ש"אף אחד לא מת בשואה" וכי "שישה מיליון יהודים צריכים למות עכשיו כי הם המקור לכל הצרות בעולם" - והואשמה בשל כך באנטישמיות, התראיינה רוזאן מוקדם יותר השבוע לתוכניתו של פירס מורגן ("Piers Morgan Uncensored") והסבירה לעיתונאי הבריטי המנוסה מה בדיוק הייתה כוונתה.

אוסטרליה תאסור הצגת סמלים נאציים / רויטרס

על הדרך היא גם התייחסה למצב הפוליטי הנפיץ בישראל, וקבעה שמתחוללת מלחמת אזרחים בין היהודים.

"האם העולם שלנו השתגע, רוזאן?", תהה מורגן בראיון והוסיף: "כשאני מסתכל על התגובות לדברים שאת אומרת או עושה, כשאני מביט בזעם שבו אנשים מתייחסים לבדיחות, להומור, לסרקזם ולאירוניה - אני חרד לגלות שמהות הקומדיה, למשל, נמחקת מהחיים שלנו".

רוזאן בר באירוע בתל אביב בשנת 2019, צילום: יהושע יוסף

תשובתה של בר היתה חד־משמעית: "כן, העולם השתגע. אתה באמת צריך להיות חרד, פירס. גם כל מי שיש לו שכל ומידה של אנושיות צריך להיות חרד. הם הופכים טיפשות לנשק, ואנשים שקעו לרמה כל כך נמוכה, עד שהם לא מסוגלים להתמודד עם סאטירה כי התקשורת מאכילה אותם בולשיט מסביב לשעון", הבהירה רוזאן, וחידדה שוב את המהות של האמירה ה"אנטישמית" שלה: "התכוונתי בדיוק להפך. העובדה שזה עבר מעל הראש של כולם היא לא באשמתי".

רוזאן בר, צילום: AP

בנקודה הזו של הראיון הקשה מורגן ושאל את רוזאן מדוע כביכול לא מבינים את ההומור שלה. תגובתה היתה מפתיעה ואקטואלית למדי: "זה בגלל שאני מטרה מסומנת. כבר 6,000 שנה שמתחוללת מלחמת אזרחים בין יהודים. היא הגיעה כעת לשיאה, ואני סומנתי על ידי יהודים מהצד השני של הספקטרום הפוליטי", היא סיכמה, ואין ספק שעל הדרך גם עוררה שערורייה חדשה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר