הסרט החדש של ג'יי לו שהתמקם במקום הראשון בנטפליקס, "האימא" ,("The Mother") הוא באמת על אימא: האימא של הפספוס.
עד שמגיע סרט אקשן קצת אחר בסיפור שלו, ברצון שלו גם לגעת, ודווקא כשכל התבשיל הזה מתבשל בענקית הסטרימינג (וגמדת האיכות) נטפליקס - מלהקים אליו את ג'יי לו. טוב, אולי כי ה"מלהקים" זו ג'יי לו בעצמה, שהפיקה את הסרט. ג'יי לו לא משחקת רע, אבל היא גם לא משחקת טוב. היא פשוט לא משחקת - היא מכווצת את ההבעה כאילו היתה יונית לוי אחרי עליית מדד המחירים לצרכן, ועם האנרגיה הזו היא מעבירה שעתיים.
תקראו לי שוביניסט שרואה בנשים מכונות ילודה, אבל עד שיש לי הזדמנות אני רוצה לראות סרט על אימהוּת מזוקקת - במיוחד בתנאי קצה, שם מעניין לראות איך מתעצמות ההוויה והחוויה של להיות אימא. לופז לא מצליחה איפה שליידי גאגא הצליחה - דילוג מפרפורמרית הפופ המלאכותית אל שחקנית דרמה משמעותית.
לופז כל כך מוקפדת ויזואלית, שברוב הסרט נראה שהיא מנסה למכור איזשהו בושם חורפי או קטלוג חופשות. גם אחרי "האימא" היא נשארת ג'ני מהבלוק - אופציה סבירה בתפריט הקומדיות הרומנטיות. היות ש"האימא" הוא גם סרט אקשן ביי דפינישן, נאמר בהגינות שאת הסצנות החביבות היא מבצעת בסדר.
מה הסיפור? אם שמעולם לא היתה לביאת קריירה או מקפיצת שניצלים מטוגנים, אלא היט וומן לשעבר בצבא האמריקני שהצליחה להסתבך עם שני אנשים מפוקפקים, וניהלה עם שניהם מערכות יחסים בואכה ילדה בבטן. היא מחליטה לזמר עליהם ל-FBI דווקא אחרי שנכנסה להיריון ולאחר שניצלה מניסיון חיסול של העוברית.
בסוף היא ילדה, אבל סוכני הבולשת האמריקנית גורמים לה למסור את הבת לאימוץ כדי שתגדל להיות ילדה רגילה. אלא שהסכנה לא חלפה, וכעבור יותר מעשור היא נאלצת להגיח אל חיי בתה כדי להציל אותם. שתיהן מתמקמות בבקתת סקי מרוחקת, ובאמצעות סצנות אקשן טובות למדי והמוטו "בתחבולות תעשה לך מלחמה", הן לומדות לשרוד את איתני הטבע והאויב.
את חלקו השני של הסרט, שמתמקד ביחסים ביניהן, מצילה הבת (לוסי פאז) בת ה-14, אבל הסרט רווי הפיצוצים (גם בין השתיים) לא באמת מצליח לרגש מהרבה סיבות - ובראשן המטאפורות לאימהות אחרות. ג'יי לו היא אימא לביאה? אז בואו נפגיש אותה עם זאבה בשלג, שכמו ג'יי לו גם מגינה על הגורים שלה. גלגול עיניים.
"האימא", נטפליקס
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו