שבר בצלעות ופגיעת ראש: כתב וצלם רשת 13 ספגו אלימות קשה בהפגת תומכי הרפורמה המשפטית

קבוצת פעילי ימין תקפה את כתב ערוץ 13 יוסי אלי ואת הצלם שהיה איתו בהפגנה של תומכי הרפורמה המשפטית • הכתב פנה לבית החולים שם התברר כי הוא סובל משבר בצלעות וחשש לפגיעה בטחול, הצלם נפגע בראשו • ציטוטים מהקבוצה הפנימית של כתבי הערוץ שהגיעו ל"ישראל היום" חושפים את החשש בקרב העיתונאים

הפגנת תומכי הרפורמה, צילום: קוקו

האלימות נגד התקשורת: בחדשות 13 הודיעו הבוקר (שלישי) כי הכתב יוסי אלי הותקף אתמול במהלך סיקור הפגנת תומכי הרפורמה בירושלים. הוא פונה לביה"ח הדסה לאחר שאובחן עם שבר בצלעות וחשש לפגיעה בטחול. גם הצלם אבי קשמן נחבל בראשו במהלך העימותים.

כצעד מונע ובשל החשש לפגיעה בעיתונאים החליטו בחדשות 13, להצמיד שני מאבטחים לצוות שבסך הכל בא לעשות את עבודתו בשטח, אלו לא הצליחו למנוע את התקיפה.

כתב ערוץ 13 מותקף בידי תומכי הרפורמה המשפטית // קרדיט: ערוץ 13

בעקבות האירוע המצער התפתח דיון בקבוצת הכתבים של החברה, שהגיע לידי "ישראל היום". בדיון הם מתארים את הקושי לבצע את עבודתם בשטח ואת החששות שנלווים לסיקור - עד כדי כך שלפעמים נדמה שהם מסקרים במדינת אויב.

"חברים אנחנו עובדים על עצמנו. הפתרון זה לא עיבוי אבטחה וזה לא הסיפור", כתב אור הלר. מתן חודורוב שאל: "מה הפתרון?". "מי שאלים כלפי עיתונאים ומפוצץ שידורים באופן קבוע יסוקר בידי רחפן", השיב הלר. 

סיון אלקלק כתבה: "הם רק מחכים לערוץ 12 ו-13 שנגיע לסקר כדי להתחיל את הבלגאנים. חצי מהזמן הסתובבנו בלי הספוג שלא נהיה מזוהים. אולי באמת אין צורך לסקר שם במצבים כאלו אלא רק כוויזואליה מרחוק".

צוות ערוץ 13 מותקף בהפגנה של תומכי הרפורמה המשפטית // קרדיט: חדשות 13

"הם מחפשים את המצלמות לפוצץ שידורים. צריך לסרב ללכת להפגנות אלימות. חד וחלק. כתב לא צריך לחזור עם צלע שבורה מהפגנה", כתב אור הלר.

"יש לפעמים תחושה שהתוכניות נהנות לקבל את הפריים של כתבנו מנסה לשדר מול המפגינים שנאבקים", כתב מתן חודורוב והציע: "מה עם לשדר בלי הספוג של רשת 13?". "אולי נבוא עם ספוג של ערוץ 14? אל תגזימו! לא מורידים את הספוג", השיב לו אלמוג בוקר. 

אור הלר מעלה את האפשרות לא לסקר את ההפגנות בשטח במקומות שבהם יש אלימות כלפי עיתונאים. אריאלה שטרנבך עונה לו: "זה לא צודק להתעלם מחלק כל כך גדול באוכלוסייה רק בגלל נערי קצה. אם זו הייתה מחאה רק של לה-פמיליה הייתי מסכימה, אבל אלפים רבים אי אפשר למדר מהמסך". 

אלקלק הוסיפה: "כל זה קרה כששינינו מיקום והתרחקנו הכי רחוק שאפשר. בשנייה שמדליקים פנס לדיווח זה כבר אבוד. מספיק שילד בן 13 צועק שם 'ערוץ 13' ומתנפלים עליו 40 איש".

"ובעיניי אוי ואבוי אם נתחבא. צריך לדאוג לאבטחה פרטית ולתיאום עם המשטרה מראש. אולי עמדות מוגבהות. כן לסקר את ההפגנה אבל לא את הקופים שבאים להרביץ לעיתונאים", כתבה לירון שמם. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר