זוהי סדום: זוועות הקהילה החרדית ביבנאל - בסדרה חדשה ב"כאן 11"

רב שהופך אנשים לרובוטים נטולי מחשבה • בנות 13 קורבנות של פגיעות מיניות ואונס פדופילי • ונערות שמחותנות בגיל 15-14 כדי למנוע מגברים לשפוך זרע לבטלה • "בשם האב", סדרת התעודה של כאן 11, מספקת מבט מבהיל אל החצר האחורית של החברה הישראלית

אבא תרחם. צילום מסך מתוך הסדרה "בשם האב"

שנים רבות לפני שהסתובבו פה מפגינות בגלימות "סיפורה של שפחה" ונחרדו מזכויות נשים, ושנים לפני שנחרדנו מפרשות כמו "איל גולן והקטינות" או "הכדורגלנים והנערות" - פספסנו כולנו עיירה שלמה שבה ניצול נשים התקיים בממדים אחרים לגמרי: בעיירה הקטנה יבנאל שבגליל הפסטורלי הוקמה קהילה שבה נאנסו בבנאליות ילדות בנות 13 על ידי גברים בני 40. שנה אחר כך, בעודן קטינות, כבר חיתנו אותן כדת ומשה וישראל כדי למנוע מגברים יצריים את איסור "זרע לבטלה".

"בשם האב" - סדרת הדוקו בת שלושת הפרקים של כאן 11 (ימי רביעי ב-121:15) - מגישה לצופה סיפור מהדארקנט של החברה הישראלית. מכיוון שמנהיג הקהילה, הרב שיק (המוהרא"ש), ניהל גם בברוקלין סניף "מצליח" - אפשר להגיד שמדובר בזוועה עולמית.

צילום מסך מתוך "בשם האב",

אחרי הפרק הראשון, שבו נחשף עוד סיפור של קהילה חרדית סגורה עם מאבקי כוח (לא משהו שלא ראינו בעבר), עבדכם הנאמן חשב שמדובר בעוד מסמך שנמתח בכוונה על פני שלושה פרקים. אבל אז הגיע הפרק השני, שבאמת חושף את ממדי הזוועה. למעשה, את "בשם האב" צריך היה לערוך אחרת ולהתחיל מהעדויות והחשיפות שבפרק הזה.

"כשבן אדם חושב שיש לו שכל, הוא מסכן והטיפש הכי גדול" - עם כלי העבודה הזה, של הפיכת אנשים לרובוטים נטולי מחשבה, הקים הרב ביבנאל את הכת הגדולה ביותר בז'אנר, שבה ילדות בנות 10-9 מתחננות לרב להתחתן. ושנתיים אחר כך הן כבר נכנסות למפעל הפיכתן לנשים נשואות בכת, שזה אומר רישיון חוקי לפגיעות מיניות ולאונס פדופילי. ביבנאל הישראלית, בגיל 15-14 כבר התבצעו טקסי חתונה כדי למנוע מגברים לשפוך זרע לבטלה, באמתלה של הרחקה מפיתויי העולם.

צילום מסך מתוך "בשם האב",

"בשם האב" מגלמת תפקיד חשוב בהרמת המסך מעל עוד כת מסוכנת, הפעם בחסידות ברסלב. היא הצליחה לחדור את חומת השתיקה שנים אחרי שנפטר הרב שיק, וכשחסידיו מצויים בסכסוך ירושה עקוב מדם - כי גם חשד לרצח יריבו של הרב כלול שם. גם בנו הסורר של הרב מדבר למצלמה ושופך אור על התקופה כולה, אבל גם הוא לא מצליח להתחרות בזעזוע מהקורבנות הקשים ביותר: הנשים.

עדויות הנערות וחוסר העניין של גורמי אכיפת החוק מהחצר האחורית של החברה הישראלית - הן מה שהופך לצופה את הבטן, והפרק השלישי הוא הקליימקס המדכא שלה. הניצולות שהצליחו לברוח יושבות היום מול המצלמה ומספרות על מפעל דיכוי, תוך השלטת אימה על כל משפחה: להכל מצא הרב צידוק מוסרי ומדהים, איך הצליח לצאת ללא מאסר כשחצי מהישוב עד לפשעים.

צילום מסך מתוך "בשם האב",

שלל אייטמים ש"כאן 11" פרסמה בדיגיטל ערב יציאת הסדרה, חשפו נשים חילוניות עם סיפורים שכאילו נלקחו מאפגניסטן ומצפון קוריאה. באחד מהם מספרת אמא צעירה על עשרות גברים שידעה כבר בגיל בת מצווה, כשהיא מועברת מיד ליד, ומשם לחלומה של כל ילדה: חתונה כפויה עם פסיכופט אלים, שכשגופה התקשה לקיים איתו את מצוות פרו ורבו, הזריקו לה קרוביה חומר הרדמה באזור הרגיש.

לא צריך לימודי ליבה כדי להבין ש-45% מכל היישוב יבנאל כיום, הם משפחות חרדיות מצאצאי הכת הקיצונית של המוהרא"ש - כמעט חצי מיישוב ישראלי שצמח בסדום ועמורה עלי אדמות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר