הפרקים של "פליישמן בצרות" מתחילים ומסתיימים כשהמצלמה מתהפכת, כאילו לרמוז שהעולם מתהפך על הדמויות. אבל לא רק החיים מתהפכים, אלא גם דעתנו על אנשים או על אירועים, שמתעצבת לפי המידע שידוע לנו או נקודת מבטו של מספר הסיפור.
• מוכנים ל"זה"? הכל על סדרת הפריקוול החדשה מבית HBO MAX
זהו סיפור הגירושים של טובי פליישמן (ג'סי אייזנברג ששוב מצליח להיות יותר נודניק מהדמות שהוא מגלם). אם שני ילדיו (קלייר דיינס, שכרגיל טובה בכל מה שהיא עושה), עזבה את הבית אחרי 15 שנות נישואים, ועליו לגדל את הילדים לבדו ולהתחבר לאפליקציות דייטינג. המספרת היא חברתו מהקולג' (ליזי קפלן האדירה), שאף היא נשואה פלוס שניים ונשאבת לחייו החדשים והחופשיים כדי לטשטש את מרירות חייה.
אלא ש"פליישמן" משתמשת בגבר כדי להשמיע את קולה האמיתי. כפי שאחת הדמויות מודה בסצנה מסוימת: כדי שיתייחסו אליהם, סיפורים על נשים צריכים להיכנס לתודעה הציבורית כמו סוס טרויאני ולהיות מוגשים במסווה של סיפור על גבר. לכן הדרמה, ששמונת פרקיה זמינים לצפייה בדיסני+, היא יצירה מתוחכמת שמעבירה את צופיה תהליך.
אט אט היא חושפת כי טובי הוא לא מה שחשבנו, ושהגיבורות הן הנשים. היה צריך להקשיב להן כדי להבין זאת. ב"פליישמן בצרות" יש שפע הבחנות מקוריות על נישואים וגירושים, על חיי נובורישים ועל פריבילגיות, על דיכאון אחרי לידה ועל שילוב קריירה ואימהות.
יש בה קורטוב יהדות, מוזיקה בעברית ובדיחות על ג'חנון ורצח רבין. "פליישמן בצרות" אולי כבדה ומדכאת, אבל ממגנטת אליה את הצופה ולוחצת על הלב. היא ההפך ממה שהיא נראית.
"פליישמן בצרות", דיסני+
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו