הבמה כולה שלה: על מה דנה אינטרנשיונל לא סולחת לעצמה?

אחרי 30 שנות קריירה, דנה אינטרנשיונל תככב בדוקו־ריאליטי "דנה קמה", שיעלה בקרוב ב-yes וב-STINGTV • בראיון חשוף, הדיווה הגדולה מספרת על הפחדים הגדולים מול בני משפחתה, על הרגעים הקשים במהלך הצילומים - ועל המקומות שלא האמינה שתגיע אליהם

מתוך "דנה קמה". באדיבות yes ו-STINGTV, טדי הפקות, צילום: פיני סילוק

אחרי 30 שנות קריירה משגשגת שבמהלכן הפכה לאייקון תרבות ולסמל של חופש וניצחון, דנה אינטרנשיונל תככב בדוקו־ריאליטי חדש בשם "דנה קמה", שיעלה ב־yes וב-STINGTV.

סופר דיווה: כוכבי "קופה ראשית" עושים כבוד לדנה אינטרנשיונל
"מאוחר מדי לומר שאני אוהבת אותך": דנה אינטרנשיונל נפרדת מצביקה פיק

"זה היה הרעיון של שי כרם, המנהל שלי. לא האמנתי שנעשה בסוף סדרה כזו, עד כדי כך שזרמתי איתו ואמרתי 'בסדר'", היא מספרת. "ככל שזה התקדם קיוויתי שזה לא ייצא לפועל, ועד לרגע זה, כשאני מדברת איתך, אני לא מאמינה שעשיתי את זה. זה כנראה הדבר הכי קשה שעשיתי בקריירה".

למה בעצם?
"אחרי 30 שנה, שבהן הצלחתי לשמור על הקו בין דנה הציבורית לבין דנה הפרטית, ללא האיפור, הנוצות והפה הגדול, עכשיו הפרתי את המקום הזה. לפעמים אמנים מתבלבלים בין הדמות שלהם לבין מי שהם באמת, ואני אף פעם לא האמנתי שאני מלכה, אייקון, דיווה או פורצת דרך. מביך אותי לחשוב במושגים כאלה, וכדי לשמור על השפיות הנפשית, אני משאירה את דנה אינטרנשיונל מחוץ לדלת הבית והיא לא נכנסת איתי לשם. עד לצילומים האלה".

דנה אינטרנשיונל במצעד הגאווה בתל אביב - מתוך "דנה קמה"

הופעת על הבמות הכי גדולות, ובסוף זה מה שמפחיד אותך?
"לא ידעתי מה אני צריכה לעשות, כי אני אחת שלא יודעת לשקר, והיו לי הרבה מריבות וחיכוכים עם שי המנהל שלי, גם מול המצלמות. אני מבינה שסדרות כאלו מתוסרטות ושבונים לך דמות, ואני חושבת שניסו לעשות את זה גם איתי, אבל זה פשוט לא עבד. אני רגילה להראות את הצד של הפה הגדול והתוקפנות, אחת שעומדת על שלה, אבל זה רק חלק קטן ממי שאני, והרבה יותר קשה לי להיחשף בכאבים, בחולשות ובקשיים. זה היה האתגר בסדרה הזאת".

אני מניח שגם נשמע אותך צועקת.
"חשבתי שתצא סדרה שאני רק צורחת בה, ואני מאוד שמחה שאילן עבודי, הבמאי ("הפוליאקובים"), היה מספיק רגיש וקשוב כדי לא להאמין לפוזה שלי, ולקלף אותי בהמון סבלנות. הוא הביא אותי להרבה מקומות שלא האמנתי שאני יכולה להגיע אליהם".

מה היה הכי מאתגר עבורך בתהליך?
"הרגעים שבהם יצאתי משליטה והגעתי עם שי למריבות שמעולם לא היו לנו. על זה קשה לי לסלוח לעצמי".

ב־HOT השיקו את "מחוברים". זו בעצם התשובה של yes?
"'מחוברים' זה פורמט ותיק שכבר הוכיח את עצמו, והוא מרופד בשישה אנשים כדי שכל צופה יצליח למצוא את עצמו איפשהו, אך הסדרה שאנחנו עשינו מביאה משהו חדש ושונה לתחום הזה של דוקו־ריאליטי, גם בשפה וגם בסיפור".

דנה אינטרנשיונל עם החברים בבית - מתוך "דנה קמה"

במה זה שונה?
"תוך כדי הצילומים, הבנו שמעניין לצלם את הדינמיקה בינינו לבין הצוות שעושה את הסדרה, וזה הופך אותה לריאליטי בתוך ריאליטי, שמספק הצצה לאיך שהז'אנר הזה עובד. יש קטע שאני משתגעת בצעקות, ושי אומר לי 'יופי, את עושה בדיוק את מה שהם רוצים', ורואים אותם מחייכים מאושר".

באחד הפרקים את מגיעה לאירוע משפחתי אחרי הרבה מאוד זמן שלא היית. איך היה?
"זו היתה אחת ההתמודדויות שלי. אחרי 20 שנה שלא באתי לאירועים משפחתיים - התגברתי על כל הפחדים, השדים והחששות, והגעתי לחתונה של אחיינית שלי, ותצטרך לצפות כדי לגלות איך זה הסתיים".

לסיום: המצב בארץ מאוד מורכב, איפה זה תופס אותך?
"אני מאוד פטריוטית, ומאוד אוהבת את הארץ שלי. זו הארץ שהגשימה לי את החלום להיות זמרת, ואני אסירת תודה על זה. אני מאוד כואבת את האווירה הרעה שיש עכשיו, את הפילוג והשיסוי. אני מצפה מהמנהיגים שייתנו לכל העם תחושה שאנחנו ביחד ושיפעלו לטובתנו. אני חייבת להגיד שהמצב שנוצר מאוד משפיע על מצב הרוח, אבל אני אופטימית ומקווה לטוב".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר