דיסני פלוס | צילום: יח"צ

לראשונה מאז השקתה: חברת דיסני פלוס מאבדת מיליוני משתמשים

בשירות הסטרימינג מדווחים על איבוד מיליוני מנויים שפרשו מהשירות ברבעון האחרון של 2022 • החברה תבחן ותעדכן את אסטרטגיות התמחור והפצת התכנים שלה ברחבי העולם • וזוהי אינה המסקנה היחידה אליה יצאו בענקית התוכן • כל הפרטים

לראשונה מאז השקתו ב-2019, מדווחים בשירות הסטרימינג דיסני פלוס על איבוד מנויים. לא פחות מ-2.4 מיליון משתמשים פרשו מהשירות ברבעון האחרון של 2022, רובם צרכנים הודים שהיו מחוברים ל-Disney + Hotstar - מותג של דיסני פלוס המוצע בתת-היבשת ומציע גם שידורי ספורט חיים ותכנים של ערוצים אחרים, כמו HBO. עם זאת, בדיסני מדווחים על עזיבה של מאות אלפי מנויים גם בארה"ב ובקנדה.

• סופית: דיסני פלוס מגיע לישראל ב-16 ביוני

הסדרה "המנדלוריאן" מבית "מלחמת הכוכבים", צילום: דיסני+

הסיבה לנטישה ההמונית אינה מקרית, שכן מיליוני בתי אב התחברו לשירותי סטרימינג במהלך תקופת הקורונה, וכעת עם התפוגגות המגפה והיציאה מהבתים, אנשים רושמים פחות שעות מול המסך. תוסיפו לזה מבחר הולך וגדל של שירותי סטרימינג מתחרים, והתופעה בהחלט מובנת.

ועדיין, בדיסני - מעצמת המדיה הגדולה בעולם, שחולשת על אינספור מותגים דוגמת מארוול, "מלחמת הכוכבים", "אוואטר", "החבובות", "הסימפסונים", רשת הספורט ESPN, רשת הטלוויזיה ABC ונשיונל ג'יאוגרפיק - לא מקלים ראש במכה הכלכלית.

תכני דיסני פלוס, צילום: יח"צ

אתמול (רביעי) הודיעה החברה על כוונתה לפטר כ-7,000 עובדים מכל חטיבות ואגפי החברה - כשלושה אחוזים מסך עובדיה של האימפריה הקולנועית. ההנהלה שואפת לצמצם הוצאות שנתיות של כ-5.5 מיליארד דולר, ובתוך כך גם הודיעה על שינוי ארגוני ושאיפה להתמקד במותגים הכי חזקים בקטלוג העשיר שלה.

על המגמה הזו אחראי בוב אייגר, המנכ"ל החדש-ישן של דיסני, ששב לתפקידו בסוף 2022 לאחר שקודמו, בוב צ'אפק, הודח בפתאומיות. אייגר אמר אתמול כי החברה תבחן ותעדכן את אסטרטגיות התמחור והפצת התכנים שלה ברחבי העולם, כמו גם את מיזמי הפרסום שלה בפלטפורמות הסטרימינג (גרסה מוזלת של דיסני פלוס הכוללת פרסומות הושקה בארה"ב בדצמבר האחרון).

דיסני פלוס, צילום: AFP

אבל לא הכל עגום בממלכתו של מיקי מאוס, שכן כחלק מאותה התמקדות במותגים חזקים, דיסני גם הכריזה אתמול על שלושה סרטי אנימציה חדשים שללא ספק יעשו את העבודה בקופות. מדובר ב"לשבור את הקרח 3", ב"צעצוע של סיפור 5" וב"זוטרופוליס 3", שנמצאים כולם בשלבי הפקה, אך לא נמסר מתי כל סרט יושק.

הפרויקט הקולנועי הבא של דיסני, סרט הקומיקס "אנטמן והצרעה: קוונטומאניה" שבעצם יתניע את השלב החמישי ביקום הקולנועי של מארוול, יגיע לבתי הקולנוע ב-15 בפברואר.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...