מתוך הסדרה. "ההטרדות המיניות הגיעו לקדמת הבמה" | צילום: ורד אדיר, HOT

"שוחטים פרות קדושות": "חאנשי" עוסקת בנושאים שלא מעזים לדבר עליהם

בסדרה שמשודרת ב-HOT הדמות הראשית ועוז (אושרי כהן) מתעמתים על עברם המשותף - ואז עולה טראומה שבוחנת את הגבולות ביחסים • "יש הרבה שטחים אפורים בסיפור, וזה גם משקף את החיים שלנו", הוא אומר

אושרי כהן, שהצטרף לסדרה "חאנשי" שמשודרת ב־HOT, מגלם בה את דמותו של עוז - הפנטזיה המעורפלת של חאנשי. השניים הכירו כשהיא היתה צעירה בניו יורק. הוא היה הפעם הראשונה שלה, אירוע שעם הזמן יהפוך טראומטי עבורה, וייכנס לתחומים אפורים ומתעתעים.

בפרק שישודר הערב (חמישי) תתעמת חאנשי עם עוז, אך בעוד ברוב הסדרות והסרטים הייצוג של אונס הוא אלים - הפעם זה שונה. חאנשי ועוז מכירים כבר הרבה זמן, ואף ניהלו קשר מיני ממושך. הם פותחים את הסדרה בפנטזיה מעורפלת שבה הם מתנשקים על טנק, ובסיום אנחנו מבינים שעוז הוא הסיבה לכל מה שקורה בראשה ובגופה, ולכל התהליך שהיא עוברת.

"אנחנו לא רואים סצנה של אונס בסדרה, ומתחברים לשתי הדמויות הרבה שנים אחר כך", משחזר כהן את הסצנה. "הם מעלים את הזיכרון ומדברים בדיוק על מה שהיה שם, וההסתכלות היא בדיעבד. שניהם מנסים להבין מה בדיוק היה שם, גם מצידו וגם מצידה, מי הגזים ומי לא".

לשחק אונס זה מאתגר ומורכב. לדבר על אונס זה קל יותר?
"המורכבות קיימת גם בדיבור, ופה ספציפית מדובר בשיחה שמתקיימת אחרי הרבה שנים. לדבר על משהו אחרי הרבה זמן, כשעברו מים בנהר, זה אתגר משחקי. החוויה המקצועית שלי היתה מרתקת במקום הזה, כי תמיד שחקן צריך סוד גדול לעבוד איתו, ובסצנה הזאת יש סוד ששניהם רוצים לפתוח, או לא לפתוח, ומהבחינה הזאת זו היתה עבודה כיפית".

אושרי כהן, צילום: קוקו

רוב סצנות האונס הן חד־משמעיות, ופה הן מלאות שטחים אפורים, כמו בחברה שלנו בשנים האחרונות.
"מי־טו מנצח על תזמורת שלמה של סרטים וסדרות, ואני חושב שגם ההטרדות והאונסים הגיעו לקדמת הבמה. באופן כללי, בסדרה הזו יש ניצוצות של כתיבה מאוד עכשווית, חצופה ובועטת, שעוסקת בהרבה נושאים שהם טאבו. יש בה הרבה על העולם החרדי מול הרצון של חאנשי להיות חופשייה, והיא שוחטת הרבה פרות קדושות. כך גם הפצע שלה, שהיא מתעסקת בו בצורה מאוד מקורית, וכמו בכל דרמה טובה מדובר בשטחים אפורים, וזה משקף את החיים שלנו".

סיימת לצלם סדרה בשם "הראש" לקשת, איך היה שם?
"'סיימנו לפני שבוע, והיה לי מאוד כיף. זו סדרה שכתב רון לשם, שגם כתב את 'בופור', ששם עשיתי תפקיד שהוא סימן גדול בקריירה שלי. עכשיו שיתפנו פעולה שוב, ואני מקווה לעוד הרבה שנים, כי הוא כותב מדהים".

"חאנשי" משודרת ב־HOT VOD וב־Next TV.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו