אחרי שביססה את עצמה כיוצרת מחוננת: דנה מודן מתרסקת עם הסדרה החדשה

"אבירם כץ", בניצוחה ובכיכובה של מודן המוכשרת, מסתמנת כנפילה משמעותית וכפרויקט הגרוע ביותר שלה • ניר וולף התאכזב מהאמא המייסדת של הקומדיות הרומנטיות, שבז'אנר הדרמה הבלשית לא הצליחה לפצח את התעלומה

דרמה לא אפויה. "אבירם כץ", צילום: כאן 11

"אהבה זה כואב" - כך לימדה אותנו דנה מודן, שהוכיחה שוב ושוב במהלך הקריירה הטלוויזיונית שלה כי היא אשפית ביצירת קומדיות/דרמות רומנטיות. פרופסורית ליחסים מסוכנים. מ"אננדה" ועד "ככה זה" חקרה מודן את ז'אנר ה"רום-קום", ולקחה אותו למחוזות שלא היו קודם בישראל.

"אבירם כץ", צילום: כאן 11

לא מופרך לומר כי מודנה היא האמא המייסדת של הקומדיות הרומנטיות בארץ, סוגה פופולרית שלא משגשגת מספיק במדינתנו. אז לכתוב סיפור אהבה מצליח היא יודעת. אבל מה קורה כשהיא יוצאת מהקופסה כדי לייצר דרמה בלשית מקומית?

הדרמה בת שמונת הפרקים "אבירם כץ", שעלתה אמש בכאן 11, עוקבת אחר סופר מצליח של ספרי מתח (יחזקאל לזרוב) שגונב סיפור שנכתב על ידי שכנו, וכתוצאה מכך הופך לחשוד בהיעלמות רופאה המוזכרת בסיפורו. זוהי דרמה בלשית על מחסום כתיבה, גניבה ספרותית, אגו מנופח ותעלומה מסתורית. עם זאת, לאורך הסדרה אין רגעי מתח, אלא בעיקר דיאלוגים חסרי תכלית ועלילה איטית, דמויות לא עמוקות ולא מפותחות וגם חוסר אמינות משווע וחורים מרובים.

מלאת חורים. דנה מודן ב"אבירם כץ", צילום: כאן 11

למעשה, הפרקים של "אבירם כץ" בנויים ברובם על מוטיב חוזר מאוד מעצבן - הם משעממים, לא מתרחש בהם יותר מדי, אך בסוף כל אחד מהם ממתין טוויסט קטן המעורר סקרנות לגבי ההמשך. ואז - עוד שעמום עד הטוויסט הבא. מכיוון שהכתיבה לא טובה, כל מה שמחזיק את הסדרה השקופה הזאת אלה השחקנים המוכשרים, שמפיקים מהדמויות יותר ממה שיש בהן: ששון גבאי, שי אביבי, גילה אלמגור, ג'וי ריגר, יניב ביטון ואחרים.

מפיקים מהדמויות יותר ממה שיש בהן. ששון גבאי ב"אבירם כץ", צילום: כאן 11

קצת אירוני שעלילת הסדרה מתעסקת בסופר עם מחסום כתיבה שלא מצליח לשחזר את ימיו הגדולים, מעתיק סיפור ומסתבך. גם מודן לא משחזרת את ימיה הגדולים, מעדיפה לאתגר את עצמה ביצירה שמתבססת על ספר שכתב מישהו אחר ("לכתוב כמו אלוהים", אשר קרביץ), וכתוצאה מכך מסתבכת ומתרסקת. כי תכלס - זו הסדרה הכי גרועה שמודן עשתה עד היום.

אל תספרו לשר התקשורת שלמה קרעי, אבל "אבירם כץ" היא דרמה לא אפויה. בזבוז כספים ומשאבים שהיו יכולים להיות מושקעים באיזושהי רפורמה מיותרת, שתחריב את המערכת ותשרת רק את מפלגת השלטון על חשבון שוק הטלוויזיה, העובדים והצופים.

"אבירם כץ", כאן ‪21:15 ,11‬

תוציאו הודעה לשר התקשורת

הדוקו-ריאליטי הנהדר של כאן, "מתחילים מאפס", חזרה אמש בעונה שנייה. כללי התוכנית פשוטים ולא קלים: בתחילה נלקח מהמשתתפים כל רכושם, ועליהם להסתדר עם חיים של מינימליזם במשך עשרה ימים. העונה הראשונה הבליטה את ההתמודדות האישית של הדמויות שלוהקו, בעוד העונה החדשה מתמקדת בהתמודדות של משפחות שנכנסו יחד לניסוי. התוצאה מהפנטת וממכרת לצפייה.

"צוחקים למטריאליזם בפרצוף". "מתחילים מאפס", עונה שנייה, צילום: כאן 11

בין משפחת קופר, בעלת המשמעת הסובייטית ומדף הגביעים, לבין משפחת לוי, הסאחית הגנרית - בולט ליהוקן של בנות הזוג שרה גרוס ותמי בצלאלי, שמתחזקות זוגיות מהממת בגיל השלישי ועפות על החוויה המצולמת. "מתחילים מאפס" צוחקת לחומריות בפרצוף ומטלטלת את נפשן של דמויות הריאליטי המשתתפות בסדרה, אך עושה זאת בחן ובחוכמה. אגב, על זה אולי כן כדאי לספר לשר התקשורת, כי גם בז'אנר הדוקו-ריאליטי התאגיד עושה אחלה של טלוויזיה.

"מתחילים מאפס" - עונה שנייה, כאן ‪21:55 ,11‬

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר