"פחדתי שהיא תהיה בטראומה": נלי תגר מחפשת אהבה לאמא שלה

השחקנית יוצאת למסע עם אמה טיבה בת ה-72 לחפש זוגיות בתוכנית "לשדך את אמא" • "כשראיתי את הקאט האחרון הרגשתי שעשיתי משהו מאוד טוב עבורה", היא משתפת

נלי תגר יחד עם אמה. "היא התאלמנה לפני 22 שנה ומאז לא היתה בזוגיות" , צילום: קשת 12

נלי תגר היא אחת השחקניות והקומיקאיות העסוקות בישראל, אבל ספק אם דמיינה בקריירה שלה את הפרויקט שצילמה לאחרונה וישודר הערב בקשת אחרי החדשות. תגר יצאה לצילומי פורמט חדש שבמסגרתו היא מפתיעה את אמה טיבה (72), עורכת דין, ויחד הן מחפשות לה אהבה בתוכנית חדשה בשם "לשדך את אמא".

"התקשרה אלי ענת, העורכת הראשית של 'חתונמי', והיא אמרה לי שהיא ראתה את אמא שלי בסטורי ויש לה רעיון לפורמט בשבילה", מספרת נלי. "במקום לנתק לה מייד, אמרתי שאני חייבת לשמוע".

הגעת לפגישה הראשונה בלעדיה?
"כן, הגעתי לפגישה והציגו לי את הפורמט. אהבתי את הרעיון, אבל בגלל שהרבה מהדברים מתנהלים מאחורי הגב שלה אמרתי להם שאני לא יודעת איך היא תגיב, ושאני גם צריכה הסכמה משפחתית מאחים שלי. לאחר מכן ערכנו פגישה גם איתם, והם התרגשו מהרעיון".

במסגרת הפורמט יש גם אלמנט הפתעה - היא למעשה לא יודעת כלל שמחפשים לה שידוך ושהיא העניין.
"חלק מהתוכנית זה שהיא חושבת שעושים עלי סרט, והיא לכאורה מצטלמת אליו. בשלב מסוים זה מתהפך, ומגלים שהיא בעצם העניין".

כמה זמן היא לא היתה בזוגיות?
"אמא שלי התאלמנה לפני 22 שנה לאחר שלאבא שלי היתה מפרצת במוח, ומאז היא לא היתה בזוגיות. כשאבא שלי נפטר אמא שלי היתה בת 50 ונשארה לגדל שלושה ילדים לבד. אחי הקטן היה אז בן 10. בהתחלה היא בכלל לא היתה בזון של זוגיות ועברנו למלחמת הישרדות, גם כלכלית. עברנו ממצב שבו לא היה חסר לנו כלום לשגרה מאוד מאתגרת, ואמא התעסקה בעיקר בפרנסת המשפחה".

מתי המצב הזה השתנה?
"כשאח שלי התגייס וכולנו גדלנו חגגנו לה יום הולדת 60. היא מאוד התרגשה ואמרה לנו 'אני בשלה, תכירו לי', אבל לא הכירו לה. כשהתקשרו מהתוכנית הרגשתי שיש לנו אפשרות לתת לה חוויה מדהימה".

קצת מלחיץ להפתיע ככה את אמא.
"לא ידעתי איך היא תגיב, והיא עוברת את כל קשת התגובות לדבר הזה. אמא שלי היא אדם זורם, פרוגרסיבית ומאוד פתוחה לרעיונות חדשים. הבעיה שלה היא לא בפתיחות".

איך היחסים ביניכן, ואיך הצילומים השפיעו עליהם?
"כל מי שיש לו הורה אחד יודע שהיחס להורה הזה מאוד משתנה. היא סומכת עלי כמו שאני סומכת עליה, וגם התייעצתי עם האחים ואמרתי לה שגם הם חושבים שזה יעשה לה טוב. זה עזר לה. אחרי הצילומים התקדמתי מתחתית סולם ההעדפות לראש הסולם, ואחי שהיה בראש הידרדר למטה בסולם האהבה. אני הילדה שלא דומה לאמא שלי ויש מורכבויות. אנחנו מאוד אוהבות וכן קשורות, והיא מאוד משמעותית בחיי למרות שיש מלא התכסחויות".

איך היו הצילומים עצמם?
"אני זוכרת שהיא חזרה מהדייט הראשון ופחדתי שתהיה לה ממש טראומה או שוק. היא חזרה באורות וכל כך אחרת. אני זוכרת שהורדתי אותה בבית ואמרתי לה שאני לא יודעת איך זה ייצא, אבל בשביל הרגע הזה זה היה שווה. כשראיתי את הקאט האחרון הרגשתי שעשיתי משהו מאוד טוב לאמא שלי".

"לשדך את אמא" תשודר הערב (חמישי) בקשת 12.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר