תשדירי הבחירות. טרלול הסברתי

פריק שואו: תשדירי הבחירות הוכיחו שוב - הפוליטיקאים מנותקים

את המסר של הליכוד "ישראל הלכה אחורה", הרס סרטון אנימציה מסובך • לפיד עמד מעל שולחן של מוצרי צריכה והתפאר ביכולת להוזיל אותם ביום שבו נתבשרנו שמחיריהם יעלו • הדר מוכתר החליפה את הצעקות במכות פטיש על פרצופי הפוליטיקאים • נועם פתחי ניסה לתת צ'אנס לטרלול ההסברתי, אבל אף מפלגה לא הצילה את האירוע

זוהי הודעה לבוחרים: מדי פעם, בשבועיים הקרובים, יופרע לוח השידורים שלכם במה שקרוי "שידורי תעמולת הבחירות לכנסת". זה לא אומר שחזרתם במנהרת הזמן לאייטיז, זה רק אומר שמישהו בחלונות הגבוהים לא עדכן את החוק שבעידן הזה לכולנו יש סלולרי, ואין זמן לראות שעה של תשדיר ביזארי ופוליטיקאים ממפלגות פריק שואו.

באמת שנתתי צ'אנס לטרלול ההסברתי שהחל אתמול בערב בכאן 11, קיוויתי שאולי מפלגה אחת תפצח את הפורמט המיושן ותציל את האירוע. השבירה הגיעה כבר בדקה ה־16, למראה שלושה פיראטים אוכלים את פתקי הבחירות של המפלגה, שאחריה עלתה הכותרת "שותים את הקולות". המפלגה הפורימית קיבלה עוד מקבץ סרטונים צמודים, שבאחד מהם פיראט הביט בכיור מלא פתקים וצעק "דוד! יש סתימה, כל הקולות צפים".

מישהו בחלונות הגבוהים לא עדכן את החוק שבעידן הזה לכולנו יש סלולרי, ואין זמן לראות שעה של תשדיר ביזארי ופוליטיקאים ממפלגות פריק שואו 

 

שידורי התעמולה מתחלקים לשתי קבוצות: מפלגות עם ניסיון פוליטי, ומועמדי בית קפה שהחליטו לשנות את המדינה לטובה. בקבוצה הראשונה מבינים שמדובר בבזבוז זמן וכסף, אבל כולם מיישרים קו ושולחים מקבץ רנדומלי של סרטונים. הקבוצה השנייה מביאה עימה איכות הפקה של תשדירים מהקווקז ומועמדים שהצטלמו על רקע הספרייה בסלון (כן, אלי אבידר, הכוונה אליך).

חוסר האמונה של המפלגות הגדולות בפורמט הביא את מפלגת הליכוד לקבץ ארבעה סרטונים ששודרו בזה אחר זה, כשאת הסרטון המושקע והברור יחסית סביב הטענה "ישראל הלכה אחורה", הרס סרטון אנימציה מסובך, ששולח אותך פחות להצביע נתניהו ויותר להצביע בשלט. כדי לוודא הריגה סופית של הקמפיין, הוא הסתיים בתשדיר דל אמצעים המציג נמלים סוחבות את הספרות 1 ועוד 1 שזה שווה 4 שנים יציבות. למזלה של הליכוד, הגיע מייד אחריו התשדיר הטוב ביותר שיכלה להפיק, מבית היוצר של חד"ש תע"ל, שהעיר את מצביעי הימין סביב כותרות הסתה נגד "המשטרה גזענית" ובעד השתלטות על עוד אדמות בלתי חוקיות בנגב.

חגג שנה כלכלית מוצלחת בזמן שהתיבור לא גומר את החודש. אביגדור ליברמן, צילום: אורן בן חקון

ב"יש עתיד" אותו סיפור. אחרי סרטון מופרך מלא קלישאות והתפארות בהישגים כלליים מדי, הגיע תשדיר אפקטיבי שהתרחש כולו על שלט חוצות, מצחיק שמדיה מוגבלת מסרים כמו שילוט חוצות עושה עבודה טובה יותר מכל תשדיר טלוויזיה. גם כאן הרס את המקבץ תשדיר פומפוזי שבו לפיד עומד מעל שולחן של מוצרי צריכה ומתפאר ביכולת להוזיל אותם ביום שבו נתבשרנו שמחיריהם יעלו עוד יותר.

ליברמן הציג את הקמפיין המבולגן ביותר, שכלל נגטיב לא ברור מעברו של נתניהו תחת הכותרת "אסור שהוא יחזור", ותשדיר פוזיטיב שבו חוגג שר האוצר שנה כלכלית מוצלחת בזמן שהציבור לא מצליח להבין איך לגמור את החודש ולמה מחירי הדיור עולים ב־20% בשנה.

הלך על הסיסמה: "מי כאן בעל הבית?". בן גביר, צילום: שריה דיאמנט

את ההרמה להנחתה ניצלו התשדירים של ש"ס, שהתמקדו בציבור שנשאר בהלם מהשניים ולא מצליח לגמור את החודש. שילוב של טסטמוניאלס אמיתיים של צעירים ליד מדף המטרנה, והסיסמה הקליטה "רעבים לשינוי" עשה את העבודה.

יש גם עניין של מיקום: אם ל"ציונות הדתית" עוד היה צ'אנס לתפוס באמצע השעה עם סרטון ה"וולטריץ'" המרוכך, לתשדיר החזק של בן גביר תחת הסיסמה המצוינת "מי כאן בעל הבית?" כבר לא בטוח שמישהו נשאר לראות.

אה, והיתה גם הדר מוכתר, שהחליפה את הצעקות, בתשדיר שבו היא מכה בפטיש על פרצופי הפוליטיקאים. רציתם שינוי, לא?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...