"הפעם זה תיעודי ולא מתוסרט": הקרדשיאנס משיקות את הפרויקט החם הבא

מלוות כל אחת בצוות ביוטי שדאג להן ללא הרף, ולעיניו הנוצצות של המפיק החדש שלהן, קידמו הקרדשיאנס את התוכנית החדשה בכיכובן • הפעם זה תיעודי ולא מתוסרט, הן טוענות, אך העובדה שהן מפיקות בפועל של הסדרה לראשונה - מעניקה להן שליטה חסרת תקדים על התוכן • ובכל זאת, עם הצלחה אי אפשר להתווכח: לא עם אחיזתן האימתנית ברשתות החברתיות ולא עם החוזה שלהן עם דיסני, שמוערך בכמאה מיליון דולר לכל הפחות

הקרדשיאנס, צילום: HULU

 

לא סרט חדש של מארוול, גם לא עוד המשכון של "מלחמת הכוכבים". המותג המבוקש ביותר של דיסני בשנת 2022 הוא לא אחר מאשר משפחת קרדשיאן.

לפני שלושה חודשים השיק שירות דיסני+ את "משפחת קרדשיאן", הגלגול האבולוציוני הטרי של "Keeping Up with the Kardashians" המושמץ והמצליח כאחד. פרק הבכורה, שבארה"ב עלה בשירות הולו שבבעלות דיסני, היה הנצפה ביותר בתולדותיה של ספקית התוכן, שבה משודרות סדרות כמו "סיפורה של שפחה" והלהיט התורן "רק רוצחים בבניין" עם סלינה גומז וסטיב מרטין. למען הסר ספק, הפרק גם נרשם כנצפה ביותר בפלטפורמות דיסני+ בשאר העולם.

"רצנו עם הסדרה הקודמת במשך 20 עונות, והרגשנו שזה מספר עגול ומכובד לחתום בו את הפרק הזה בחיינו ולקחת קצת הפוגה - אבל אחרי שנה שבה לא צילמנו, התגעגענו למסך", מודה קריס ג'נר, ה"מאמא־ג'ר" של המשפחה (שילוב של המילים באנגלית אמא ומנהלת), שמנצחת ביד רמה על האימפריה זה 15 שנה. "ההצעה מדיסני היא הזדמנות אטרקטיבית לעבור לסטרימינג. דנו ברעיון ונסחפנו כולנו לפרק חדש ומרגש בחיינו".

"פוליטיקה היא אופציה": קים, צילום: GettyImages

"הגיע הזמן שמישהו אחר ייקח את המושכות לכיוון חדש", מוסיפה הבת קלואי שיושבת ליד קריס. "זה צעד חדשני לשדרוג התוכן שאנחנו מייצרות, והכל מצולם ברמה איכותית. אנחנו מראות כמה גדלנו מאז אותה סדרה שעלתה ב־2007. כי כשהתחלנו היינו מבוהלות, הרבה קורה לנו בחיים ואי אפשר לתחום הכל בפשטות לנרטיב של התחלה, אמצע וסוף. הרבה עלילות זורזו בעריכה, נעטפו בסרט צבעוני מתקתק ונשכחו בצד. ככה לא נראים החיים במציאות. עכשיו אנחנו יותר חשופות, פונות ישירות למצלמה באופן טבעי, לא רק ריאליטי אלא סדרה דוקומנטרית אותנטית".

השבחים העצמיים והיומרניים, יש לומר, שמפזרת קלואי קרדשיאן, אינם מקריים. שינוי משמעותי מאחורי הקלעים של הווריאנט הטלוויזיוני החדש הוא שלראשונה קיבלו מאמא ג'נר וכל חמש בנותיה קרדיט של מפיקות. במילים אחרות, ההצלחה סידרה להן שליטה חסרת תקדים על המוצר ועל האופן שבו שבו הן יוצגו, והן ינצלו את המצב, כך הן טוענות, על מנת לחשוף את כל האמת, כתשובה  לביקורת הבלתי פוסקת עליהן.

זכור במיוחד אותו רגע שבו קים וקנדל הגישו בטקס פרסי האמי 2019 את הפרס עבור תוכנית הריאליטי הטובה בעולם. קים שיבחה טלוויזיה עם אנשים אמיתיים שמתנהגים בטבעיות, ונדמה היה שהיא ואחותה לא הבינו מדוע הקהל פרץ בשטף גיחוכים בלתי נמנע.

כשמעמתים אותן עם מעורבותן בהפקת הסדרה, קלואי טוענת: "אנחנו מעורבות מאחורי הקלעים, רואות קטעים בזמן העריכה ומעירות הערות, אבל לא ממקום של מגננה אלא פשוט כדי להביע את דעתנו לגבי מה שיעשה את הסדרה לטובה יותר. זו מראה של חיינו, ואני אישית מרגישה שעברתי צמיחה רגשית מצפייה בעצמי. קנדל וקיילי היו ילדות קטנות כשהתחלנו, אז הן יותר מציבות גבולות".

"רוצה לשנות את המציאות עבורם": קים וילדיה, צילום: GettyImages

קנדל: "שתינו בחרנו לשמור על פרטיות בסדרה הקודמת, אבל מרגישות עכשיו יותר פתוחות לשתף, דווקא בתור מפיקות שותפות. אנשים חושבים שהכל מתוסרט או מבוים, אבל בסדרה החדשה אין מקום יותר לספקות - הכאוס בלתי נגמר".

העסקה הזאת צירפה את משפחת קרדשיאן לצמרת החוזים המנופחים של התקופה. אף שלא פורסם הסכום המדויק שהועבר מענקית המדיה למשפחה הראשונה של הריאליטי, מגזין "וראייטי" טוען שמדובר בסכום בן תשע ספרות. די בזה כדי להבין שמדובר בעסקה שוות־ערך לזו של שונדה ריימס ("האנטומיה של גריי", "ברידג'רטון") או ריאן מרפי ("אימה אמריקנית", "גלי") שנחטפו לנטפליקס בחוזי ענק בשווי 100 מיליון דולר, תוצר ישיר של עידן מלחמת הסטרימינג בין ענקיות התוכן, וכן שדיסני חזק מאוד במרוץ.

תקופת החוזה היא לשתי עונות בנות 20 פרקים, ומיותר לציין שחידושו יתבטא בעוד הרבה מאוד כסף שייכנס לכיסיהן של הקרדשיאניות.

"הבנתי איזו השפעה יש בידי"

לאירוע העיתונאי לקידום הסדרה, שהתקיים לפני שבועיים בהוליווד, הגיעה המשפחה בהרכב חלקי ומשופע בצוותי גלאם לכל אחת, שדאגו לטאצ'־אפים של איפור ושיער ושהבגד יצטלם מושלם, ללא הרף. בנות המשפחה גם מגובות במכונת יחסי ציבור אדירה, שדואגת ששמותיהן יוזכרו תדיר בכל מדורי הרכילות. השאיפה לחיים ראוותניים שכאלה מניעה מפעל אדיר של מוצרים שנושאים את שמן. הן אמנם לא המציאו את השיטה הקפיטליסטית, אבל בהחלט תקעו יתד חלוצי עבור סלבריטאים בני זמננו.

נשאר בחוץ. ריאן סיקרסט (משמאל), צילום: GettyImages

בצפייה חטופה בפרקי "משפחת קרדשיאן" בשירות דיסני+, העיניים נשטפות באגרסיביות בעומס של תוכן שיווקי, לוגואים ומותגי אופנה יקרים, מטוסים פרטיים ויעדים אקזוטיים, אינסוף מותרות שהאדם הממוצע יכול רק לחלום עליהם, והכל תחת מעטה כבד של איפור, פילטרים ועזרים קוסמטיים כיד המלך. אבל עם כל הכבוד לדיסני, את הכתרים שלהן הן השיגו ברשתות החברתיות.

למשפחה יש 1.7 מיליארד עוקבים באינסטגרם במצטבר. לקים, קיילי, קלואי וקנדל בנפרד יש יותר עוקבים מאשר לנטפליקס יש מנויים. ובניגוד לענקית הסטרימינג, אצלן אין סימנים של היחלשות. קיילי בת ה־24 מחזיקה בחשבון השלישי המוביל באינסטגרם עם 350 מיליון עוקבים, כשלפניה רק החשבון הרשמי של הרשת החברתית עם 520 מיליון עוקבים והכדורגלן כריסטיאנו רונלדו עם 456 מיליון עוקבים. קים נמצאת כרגע במקום השביעי עם 319 מיליון עוקבים, עוקפת בסיבוב סופרסטארים כמו ביונסה וג'סטין ביבר. ועם הון עצמי של 1.8 מיליארד דולר לפי מגזין "פורבס", קים משוועת שסוף־סוף ייקחו אותה ברצינות.

זה שנים שהדמות המזוהה ביותר עם המשפחה מתאמצת להיפטר מתדמית הכוכבנית קלת הדעת והפרובוקטיבית שהתפרסמה בזכות קלטת סקס. היא הלכה בעקבות אביה המנוח רוברט קרדשיאן, פרקליטו של או. ג'יי. סימפסון, והחליטה ללמוד משפטים. על הדרך היא גם נרתמה ליוזמה אקטיביסטית לסיוע לאסירים שנכלאו על לא עוול בכפם והגיעה עם פרויקט הצדק שלה לבית הלבן בזמן כהונתו של הנשיא טראמפ. רבים הרימו גבה לנוכח כוכבת הריאליטי בחדר הסגלגל. בעקבות המפגש הודתה קרדשיאן בפה מלא כי "זה היה הרגע שבו הבנתי איזו השפעה יש בידי", והוסיפה שפוליטיקה היא בהחלט אופציה בעתיד.

"התרגלתי שמבקרים אותי על כל דבר ואני ממש לא מתרגשת מתגובות של אנשים. אני מתרכזת באמפתיה לאלו שזקוקים לעזרה - ולא בשביל יחסי ציבור", טוענת קרדשיאן בנחרצות, "גדלתי עם אבא עורך דין, וכשהוצאתי רישיון נהיגה הוא החתים אותי על הסכם שאהיה אחראית למכונית שלי, שאמלא דלק וארחץ אותה באופן קבוע. כשהייתי נערה נערך המשפט של או. ג'יי. והייתי מתגנבת למשרד של אבי בבית ורואה מסמכים וראיות שהוא עובד איתם כחלק מהמשפט. זה חלחל אלי לתת־מודע ולכן אני רוצה להביא שינוי וצדק לאנשים שנעשה להם עוול במערכת המשפט האמריקנית. מי שיחזרו אחורה לראיונות שלי מהעבר, יראו שתמיד אמרתי שאלמלא הריאליטי והפרסום הייתי רוצה להיות עורכת דין פלילית או חוקרת בזירות פשע. ולעומת זאת, עכשיו, כשאני נכנסת לעולם הזה יותר, אני גם שומעת קולות שמייעצים לי לא לעשות זאת, כי זה 'יפגע בתדמית שלי, ומוטב שאם כבר לתרום - שאלך להתנדב בעמותת צדקה כלשהי'.

"אבל אף אחד לא יעז להכתיב לי מה לעשות", היא חורצת. "הפעילות ההתנדבותית שלי לא קשורה. התבגרתי, אני מגדלת ארבעה ילדים שחורים, כלומר מקהילה נרדפת שמופלית לרעה במדינה הזאת. אני רוצה לשנות את המציאות, כדי שלילדיי ולילדיהם של כל חבריי יהיה עתיד שונה, בתקווה שנוכל לרפא את המערכת העקומה. זוהי המוטיבציה שלי".

את מרגישה אחריות כמי שיש לה מיליוני עוקבים צעירים?

"בהחלט. כשאני מדברת על הנושאים הללו עם הילדים שלי, עד כמה שאפשר כי הם קטנים, או עם אחיותיי או בבית הלבן, אני רואה שהדור הצעיר מתעניין ומפתח דאגה למתרחש בעולם. רפורמת הצדק היא סוגיה בוערת במדינה הזאת. כשהתחלתי ללמוד משפטים שאלו אותי אם הצעד הבא זה פוליטיקה. כרגע זה לא על הפרק, כי אני מבינה את הרצינות והאחריות שכרוכות בבחירה שכזו. אבל אני לא שוללת זאת על הסף".

מה היתה נקודת המפנה בחייך?

"הגיל וההורות הביאו איתם הארה. אני מתעוררת בכל בוקר ב־5:40, וב־6:00 עושה אימון כושר של שעה, לפני שאני מעירה את הילדים. אנחנו יושבים לארוחת בוקר ב־7:40 וב־8:00 כולנו מחוץ לבית ומתחילים את היום. אני דואגת לזמן חופשי, לפנק את עצמי בעיסוי או בנופש, אבל זה קורה פחות בגלל האימהות. חברים שלי יודעים שאני כבר לא ממהרת למסיבות, הפוקוס שלי השתנה. בסוף היום אני עם הילדים לארוחת ערב. אני כבר לא אותה קים שחושבת שעות איזה סלפי ביקיני כדאי להעלות. אבל זה גם לא נעלם מחיי. אדם חייב להיות נאמן למי שהוא באמת ולקחת הכל בכיף".

"אתגר אדיר"

מי שלא נהנה מעסקת הענק עם דיסני הוא המגיש והמפיק ריאן סיקרסט, שפרץ לפני שני עשורים בתור מנחה ריאליטי השירה "אמריקן איידול", והודות לפופולריות שלה טיפס מעלה בסולם השואוביז בתור דמות קבועה על המסך. בתיווך חברת ההפקות שהקים, סיקרסט פיתח את הסדרה המקורית ב־2007, לאחר ששמע שקריס ג'נר מציעה ברחבי העיר רעיון של ריאליטי משפחתי. בניגוד אליה, הוא היה אז במעמד שפתח לו מייד דלתות, החליט לשכור צוות צילום ולתעד ברביקיו משפחתי, ערך פיילוט ומכר אותו לערוץ הבידור E! - והשאר היסטוריה. בלעדי המשפחה, למי שתהה, הערוץ נותר לגווע לאיטו עם שידורים חוזרים של פרקי עבר וניסיונות נואשים לייצר תוכניות ריאליטי חדשות ללא הצלחה.

בספטמבר 2020 הכריזה המשפחה על החלטתה לסיים את הסדרה. בתעשייה היה ברור שזו לא פרידה מוחלטת מהמסך, אך הפרידה מסיקרסט, שלו הן חייבות את פריחתן הכלכלית, היתה לא צפויה כלל. את ההצלחה, אגב, סיקרסט לא הצליח לשחזר עם שום פורמט אחר שהפיק. הפרשנות לפרידה העסקית היא שהגולם עלה על יוצרו ומאזן הכוחות התהפך. משפחת קרדשיאן לא צריכה את סיקרסט, שהשפעתו בענף דעכה. הוא אפילו לא היה חלק מספיישל הפרידה שהנחה לבסוף אנדי כהן, שמזוהה בכלל עם תאגיד הריאליטי "עקרות בית אמיתיות".

כעת, כשהן בשליטה בבית החדש, הקרדשיאניות החליטו להישמע לצו האופנה ולצרף את אחד המפיקים הלוהטים בהוליווד בשנים האחרונות, בן ווינסטון הבריטי - שעלה על הגל כאשר שותפו המקצועי, מגיש הטלוויזיה ג'יימס קורדן, התברג לזירת הלייט נייט בארה"ב. תוכנית האירוח הלילית שעלתה ב־2015 (ובשנה הקרובה תגיע לקיצה לבקשתו של הטאלנט) זכתה להצלחה רבה, וכך גם קטעי הקארפול קריוקי, שהפכו ללהיט ויראלי ולפורמט טלוויזיה בפני עצמו, שגם עליו חתום ווינסטון. במקביל הוא גם הפיק טקסי גראמי, את הספיישלים המוזיקליים של אדל ששודרו השנה לקידום אלבומה החדש, וכן את משדר האיחוד של "חברים".

"הייתי בחופשה, ולבקשת אשתי שמתי את הסלולרי בכספת בחדר. ביום האחרון קמנו בבוקר עם שש שיחות שלא נענו מג'יימס קורדן. החזרתי לו צלצול והוא רטן 'לאן נעלמת? קים קרדשיאן מחפשת אותך!'. התרגשתי ופחדתי בו בזמן", אמר בהומור ווינסטון במפגש, שברובו הביט בקרדשיאניות בהערצה, ואולי גם בזחיחות, על שניכס לעצמו את ביצת הזהב הטלוויזיונית הזאת.

גם הוא מתעקש שהפעם זה הדבר האמיתי. "בשבילי זה היה אתגר אדיר. ידעתי שאני רוצה לבוא הפעם בגישה תיעודית, כי לצלם ריאליטי זה אומר שמתחילים כשהמצלמות מופעלות, אבל בדוקו אתה משתלב אל תוך סיטואציה קיימת, לאו דווקא כזו שנתפסה בעדשה מהרגע הראשון. באחד הפרקים, לדוגמה, קורטני מתלוננת על מה שקרה בפרק הקודם ובחרנו להכניס את הקטע הזה, כי זה באמת מה שעבר על המשפחה באותה נקודה בזמן. מחובתנו להביא את הסיפור האמיתי כי מדובר בכל זאת במשפחה המפורסמת ביותר באמריקה, שושלת המלוכה של ארה"ב ששינתה את פני התרבות".

מה הכי אִתגר אותך?

"פער הזמנים. מהרגע שבו יש ידיעה עליהן ועד לשידור הפרק שעוסק באותו עניין. בקצב של היום, לחשוב שיעברו כמה חודשים מאז שנודע דבר מה כלשהו ועד לשידור - זה מלחיץ. בסדרה הקודמת היו לעיתים פערים של שנה, אבל הצלחנו לצמצם את זה לארבעה חודשים. רק העריכה הסופית, התרגום וההפצה שבדיסני עושים מרגע שמקבלים פרק גולמי - אורכים שמונה שבועות, וזה נחשב די מהיר. עם הזמן הבנתי שהמעריצים חוזרים לסיפור שהופיע במדורי הרכילות, אבל הפעם כדי לשמוע את הגרסה האמיתית".

"באותם מקרים שבהם ידיעות מתפרסמות כמה חודשים לפני שפרק משודר, זה מדווח בצורה מאוד שונה מאיך שהן ידברו על כך בסדרה", מחדדת המפיקה האחראית דניאל קינג, שקודם לכן עבדה על הדוקו־ריאליטי "חדשות מעיר קטנה" ברשת הכבלים הנחשבת HBO, וב"משפחת קרדשיאן" מתפקדת בתור השואו־ראנר שממונה על כל ענייני ההפקה ביומיום.

"הצופים רוצים לראות אותן מדברות על הכל בגוף ראשון, הסדרה נושאת את שמן והמעריצים באים כדי לשמוע מה יש להן לומר", מבהירה קינג, ליהוק משמעותי נוסף בסיבוב הנוכחי. "אני מתייחסת לאייטמים עליהן כמו לטיזר עתידי למה שצפוי לקרות בסדרה. אנחנו כל הזמן דנים כיצד אפשר לעשות את הסדרה החדשה שונה מהקודמת, והמילה המנחה היתה 'יותר'. להעלות את רף הפתיחות שלהן. כל אחת כבר מהוקצעת מול המצלמות ולא צריך לכוון אותן יותר מדי כדי לספק את הסחורה".

זאת עבודה סביב השעון?

"לא, מצלמים במסגרת רגילה של חמישה ימי עבודה בשבוע. יש מקרים ספציפיים שבהם נצלם אירוע בסוף השבוע, ומבלי לדעת מה בדיוק ייצא מזה אני אפעיל צוות צילום שעות נוספות. זה לרגע לא מתיש, כי הן מיומנות בעבודה. מפיקים אוהבים לתכנן קדימה, שנדע לקראת מה אנחנו הולכים ולא נחרוג מהתקציב. אבל חשוב להיות דינמי עם משפחת קרדשיאן. יש סיפוק אדיר בעבודה עם השם הכי גדול בז'אנר הריאליטי. הן לא רואות בעיניים".

המסקנה המובהקת מכהונת הקרדשיאנס ב־E! היא שהמפתח להצלחה הוא בהימצאות כל חברות וחברי המשפחה כולם תחת קורת גג־סדרה אחת. כל 14 סדרות הבת של המשפחה שעלו לאורך השנים לא האריכו ימים. לא קיילי, לא האח רוב וזוגתו דאז החשפנית בלאק צ'יינה, לא תוכנית האירוח היומית של קריס ולא הספין אוף של קייטלין ג'נר, שבאופן מאוד נוח נשארה מחוץ לסידור עם דיסני.

ומה השתנה באמת? "הצופים יקבלו את הבנות באופן אינדיבידואלי יותר, לכל אחת עניינים וימים עסוקים יותר מאחרים והצמתים שבהם אנו נפגשות תלויים בלוחות הזמנים", אומרת ג'נר, "ומובן שהחיים מתערבים ודברים משתנים בצורה פרועה. אני האמא התומכת בכל פרידה מבעל או מבייבי־דאדי וזה קורה כמה פעמים בשנה. אי אפשר להמציא את מה שקורה לנו".

dcaspi@goldenglobes.org

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר