מתוך קמפיין מודיבודי | צילום: יח"צ

"מראות את זה כמו שזה": הקמפיין החדש של מודיבודי מעורר את זעמם של הצופים

בניגוד לפרסומות אחרות שמסתירות ומכסות - במודיבודי, חברת תחתוני הווסת, מראים את הדברים כפי שהם בפריים טיים הטלוויזיוני • "זה תהליך טבעי ובריא, אלפי נשים כתבו לנו בהתרגשות ובהערכה", הגיבו בחברה

"לא נראה לי ראוי להראות דם יורד מהגוף": תלונות הגיעו למשרדי הרשות השנייה לגבי הפרסומת החדשה של חברת "מודיבודי", שעלתה אמש (מוצ"ש) לאוויר.  

הקמפיין החדש, תחת השם "מראות את זה כמו שזה", נוצר על ידי צוות מודיבודי ישראל. בקמפיין ניתן לראות מגוון נשים שעושות שימוש בתחתוני הווסת,שמטרתם להחליף את הטמפונים והתחבושות ולספק אופציה רב-פעמית. בניגוד לפרסומות אחרות ש"מסתירות" ו"מכסות", כאן החברה באה להראות את הדברים בדיוק כמו שהם. הקמפיין מתמקד בחוויה הרב-גונית והאמיתית של נשים בזמן המחזור, במקום להמשיך קו של שנים שבו המפרסמים מראים לנשים רובד מאוד שטוח שאומר להן כיצד להרגיש. או בקיצור: "מראות את זה כמו שזה".

"נרמול השיח", מתוך קמפיין מודיבודי, צילום: יח"צ

למעשה, מדובר בפעם הראשונה בטלוויזיה בישראל שבה חברה מסחרית שמספקת פתרונות ספיגה לנשים מראה מגוון נשים מתוך כוונה להדגיש את מה שמייסדות החברה מאמינות בו - נשים בכל העולם ובכל הגילים חוות כאבים, עייפות ודימומים בזמן הווסת.

"תוכן פוגעני ומגעיל"

החל מהבוקר החלו להגיע תלונות רבות אל מועצת הרשות השנייה, האמונה על השידורים והפרסומים בערוצים המסחריים. "התוכן חשוף, פוגעני, מגעיל ולא מתאים לצפייה בפריים טיים. כאישה, הפרסומת חושפנית וגורמת לי לזוז בחוסר נוחות", נכתב באחת התלונות.

"הפרסומת חורגת לטעמי מגבולות הנראות הוויזואלית. לא נראה לי ראוי להראות דם יורד מהגוף", נכתב בתלונה אחרת. "הפרסומת לא ראויה, ולא חינוכית לילדים שרואים את האימא מדממת. זה טראומטי לילדים, ולא צריך להראות זה בטלוויזיה. אני מבקש להוריד את הפרסומת המביישת". 

"חשוב לנו לקחת חלק בשינוי השיח"

"אנחנו מרגישות גאווה וזכות גדולה להיות הראשונות שמראות בטלוויזיה את המציאות שחוות נשים בכל חודש בזמן הווסת, תהליך טבעי ובריא שהייצוג שלו נגע באלפי נשים, שכתבו לנו בהתרגשות ובהערכה", הגיבו בחברת מודיבודי.

"חשוב לנו לקחת חלק בשינוי השיח סביב הווסת, לא כמשהו שיש להסתיר או להתבייש בו. להראות לנשים ולנערות שמה שהן עוברות הוא נורמלי, ושהגוף שלהן בסדר כמו שהוא. הרי כולנו בחיים בזכות המחזור הנשי, שהוא טבעי לחלוטין. אנו מרגישות שדווקא בעיתוי ובזמנים קשים אלו עבור נשים בפרט ועבור כולנו בכלל, הענקנו בפרסומת הזו תקווה לנערות ונשים באשר הן, לדעת שיש מי שמאמינות שמותר לנו לנהל שיח כן ומכליל המנרמל את גוף האישה.

"אנו מודות לרשות השנייה, שאפשרה בפעם הראשונה בישראל, כמו במדינות נאורות אחרות, להראות בפריים טיים פרסומת של מותג מסחרי, שלוקח על עצמו את הזכות להראות אמת כנה ואותנטית על הווסת הנשית. אנו מאחלות לכל ילדה, נערה ואישה להרגיש טבעי לגבי הגוף שלה, ומאחלות לכולנו שכל תעשיית הפרסום תראה בכך ערך. אנו מעריכות את עמידתה האיתנה של הרשות מול הפניות. זכותן של נערות ונשים לראות את בנות דמותן בפרסומת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...