זה הליהוק הכי טוב שיכולתם לחשוב עליו? רותם סלע שוטרת ונסרין קדרי אשת מחבל?

הסדרה "ירושלים", שעלתה ב-HOT, אמנם עוסקת בנושאים רלוונטיים מתמיד, אבל היא שבויה בבנאליות של סדרות משטרה

אקשן בנאלי. דורון בן דוד ורותם סלע ב"ירושלים"

היתרון של סדרת האקשן האינטנסיבית "ירושלים", שעלתה ב־HOT, הוא אותו סטטוס קוו שתמיד משאיר את העיר בכותרות. כמעט כל סצנה עשויה להתרחש ממש עכשיו; לראיה, התנהלות השוטרים בהלוויית עיתונאית אל־ג'זירה מיד מתכתבת עם ההלוויה בפרק השלישי, ואילו עלילת משנה על יהודים שמנסים להקריב גדיים בהר הבית מעיפה אותנו חודש אחורה - לאירוע שכמעט קרה במציאות.

אף שביכולתה לרתק, "ירושלים" - שעוקבת אחרי פעילות משטרתית בעיר העתיקה לאורך כמה ימים מתוחים - שבויה בבנאליות של סדרות משטרה. הדיאלוגים לא אמינים וריקניים, יש בה סצנות ארוכות או מיותרות, ואת הליהוק הכי משומש בשוק - רותם סלע כקצינת משטרה המקדשת את חקר האמת; דורון בן־דוד בתור שוטר מחוספס ומושחת, אלכוהוליסט מיוסר ואיש משפחה כושל; צביקה הדר בתפקיד מפקד התחנה ששואף לשמר את הסטטוס קוו ולוגם בקבוקי אקטימל; מכרם ח'ורי מגלם ערבי שקול; הישאם סלימאן ועלא דקה שוב טרוריסטים; נסרין קדרי לוהקה להיות אשת מחבל, וכך הלאה.

ממש כפי שמרבית הדמויות ב"ירושלים" יעשו הכל כדי לשמר את הסטטוס קוו בין הדתות ששורר בעיר, ככה פועלת גם הסדרה עצמה. היא שומרת על סטטוס קוו של בנאליות, יורה על כולם ומסתתרת מאחורי מחסה. "ירושלים" היא לא הצלחה מסחררת וגם לא כישלון. ככה זה עם סטטוס קוו.

"ירושלים", HOT VOD ו־NEXT TV

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר