עיריית תל אביב-יפו: בית ספר חדש על שם רונית אלקבץ

בעירייה הוחלט כי מוסד הלימודים העתידי בכפר שלם ייקרא על שמה של השחקנית המוערכת שהלכה לעולמה • בנוסף, חמישה רחובות ייקראו על שם נשות תרבות ותיקות

רונית אלקבץ ז"ל, צילום: גבריאל בהרליה

תתחילו להתרגל לרחוב אהובה עוזרי או רחוב חנה מרון, כי בעיריית תל אביב-יפו החליטו לקרוא לחמישה רחובות ברחבי העיר על שמן של נשות התרבות, היוצרות והאמניות אהובה עוזרי ז"ל, חנה מרון ז"ל, דבורה עומר ז"ל, אנדה עמיר ז"ל וזהרירה חריפאי ז"ל. בנוסף שם בית הספר העתידי לאומנויות בכפר שלם ייקרא על שמה של רונית אלקבץ ז"ל.

הקרנת מחברות שחורות צילום: משה בן שמחון, ארכיון

רון חולדאי, ראש עיריית תל אביב-יפו: "באוקטובר האחרון הצעתי לתקן את נוהל השיום העירוני באופן המביא לידי ביטוי את השאיפה לייצוג הולם בשמות הרחובות בעיר. ברוח התחייבות זו, הנצחת נשים במרחב הציבורי מקבלת עדיפות גבוהה בעירנו. בשנה האחרונה הנצחנו מעל לעשר נשים אמניות, יוצרות, נשות רוח ותרבות וקראנו על שמן רחובות ומוסדות ציבור ברחבי העיר. נמשיך לקדם את המהלך, כפי שראוי בעיר המקדשת שוויון וייצוג הולם".

הרחובות בשכונת קריית שלום, ידועים כרחובות ממוספרים:

- רחוב 3959 ייקרא ע"ש אהובה עוזרי (2016-1948), מוזיקאית פורצת דרך, מורה וחלוצה שהשפיעה רבות על המוזיקה בארץ. מעמודי התווך של הזמר הים תיכוני הישראלי. זהו רחוב המוביל מרחוב "עמיקם" אל חורשת בורמה, ואל הכניסה הנוכחית של קאנטרי גורן גולדשטיין.

- רחוב 3960 ייקרא ע"ש חנה מרון (2014-1923), שחקנית, קומיקאית, זמרת ובמאית. מהכוכבות הגדולות של התיאטרון הישראלי. פעילת שלום וזכויות אדם, כלת פרס ישראל. זהו רחוב חדש ממנו תהיה הכניסה החדשה לקאנטרי קהילתי גורן גולדשטיין. מקביל לרחוב עופר כהן.

- רחוב 3957 ייקרא על שם ע"ש דבורה עומר (1932- 2013), סופרת ילדים ונוער, כלת פרס ישראל. זהו רחוב המוביל מרחוב סמטת אסירי ציון פינת "מבקיעים" לרחוב "עמיקם" בנוסף, שינוי שם סמטת "אסירי ציון" אשר תיקרא ע"ש אנדה עמיר (1902- 1981), משוררת וסופרת ילדים, כלת פרס ישראל לספרות ילדים.

- דרך 1248 תיקרא ע"ש זהרירה חריפאי (1929- 2013), שחקנית תיאטרון וקולנוע ישראלית אשר שיחקה בעשרות הצגות במהלך קריירה שנמשכה למעלה מחמישים שנה, כלת פרס ישראל. זהו גשר אוסישקין.

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר