החיים שאחרי "המפקדת": כרמל בין עולה לבמה

היא פרצה בדמות המ"כית צימר בסדרה של כאן 11 • עכשיו היא מגיעה לבמת תיאטרון בית ליסין בהצגה "משחקים בחצר האחורית", ומבטיחה שעוד תשחק לצד בת הזוג, ג'וי ריגר

מתוך ההצגה "משחקים בחצר האחורית", צילום: אור דנון

כשהתפוצצה פרשת האונס בשמרת, שזעזעה את המדינה ב־1988, השחקנית כרמל בין, שפרצה לחיינו לאחרונה בסדרה "המפקדת", עדיין לא נולדה. עכשיו היא נכנסת לנעליה של גיבורת הפרשה בגרסה חדשה להצגה "משחקים בחצר האחורית", שעולה בתיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר.
המחזה, שכתבה עדנה מזי"א ושעלה בעבר בתיאטרון חיפה ובתיאטרון הקאמרי, חוזר לפרשה ההיא של אונס קבוצתי של נערה בת 14 וחצי, שאירע בקיבוץ שמרת שבצפון. הנאשמים בפרשה זוכו תחילה, ובערעור הורשעו ונשפטו לעונשי מאסר.

במרכז המחזה - קבוצת נערים שמזמינה נערה למשחקים אסורים בגן שבקצה הקיבוץ, אלא שמפגש הנעורים התמים הופך לאונס קבוצתי. את ההצגה מביים עידו רוזנברג, ומשחקים בה גם מיכאל גבעתי, עמית פרנקו, יואב רוטמן ועידן שקרוקה.

בין (26), שלמדה בסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין, קיבלה הצעה להגיע לאודישן זמן קצר אחרי ש"המפקדת" עלתה בכאן 11 (שבה שיחקה את דמותה של המ"כית צימר). אלא שהאודישן לא צלח. "האודישן לא היה טוב והם לא היו מרוצים ממני", מספרת בין, "שלחו לי הודעה שהם מצטערים, ואולי בפעם הבאה. אבל אני התעקשתי, ביקשתי עוד הזדמנות. שלחתי הודעה לבמאי שאני מבקשת אודישן נוסף. בהתחלה הם לא חשבו שיש טעם באודישן נוסף. הם המשיכו לסבבים של אודישנים, ראו הרבה שחקניות, ואחרי הרבה זמן הגיע פתאום זימון לאודישן נוסף. הקארמה באה, וזה קרה".

לא קשה לחוות סצנת אונס קשה ערב־ערב על הבמה?

"זו שאלה ששואלים הרבה. יש לי יחסים מאוד טובים עם השחקנים שלצידי. יש בינינו כבוד והערכה, והכל נעשה בזהירות ובעדינות. זו עבודה, ואני זוכרת את זה. זה שומר אותי באיזון. אחרי שקיבלתי את התפקיד הבנתי שאני לוקחת אחריות להעביר משהו לצופים. שאם ההצגה לא תשנה מודעות ולא תחדור ללב של הצופים, זה כמעט לזלזל בדבר הזה. אני מרגישה שאני חייבת לעשות משהו שישנה את התפיסה של האנשים".

כרמל בין ב"המפקדת", צילום: צילום מסך: כאן 11

זה תפקיד מאוד שונה מהדמות ששיחקת ב"המפקדת".

"נכון. 'המפקדת' היתה חוויה מדהימה מהרגע שנכנסתי לזה. גם ההדים שהגיעו אחר כך היו מאוד נעימים. אנחנו לקראת העונה השנייה. הבמאית (עטרה פריש, מ"כ) התקשרה אלי ונתנה לי קצת טעימות ממה שצפוי לדמות שלי. אנחנו מתחילים צילומים במארס".

ואי אפשר בלי לשאול על בת הזוג המפורסמת שלך, ג'וי ריגר.

"המשחק והתיאטרון לגמרי נמצאים אצלנו בבית. העשייה הזאת ממלאת אותנו ולוקחת חלק גדול מהחיים של שתינו. ג'וי משחקת עכשיו בתפקיד נינה ב'השחף' בתיאטרון גשר. החזרות שלנו היו במקביל, ומובן שהתייצבנו מהר לראות אחת את השנייה. אנחנו אינדיקציה מאוד חשובה אחת לשנייה מבחינת ביקורת, וג'וי באמת עושה תפקיד מדהים. יש ביניהו הרבה פרגון וגאווה. אנחנו מאוד מתגאות זו בזו".

בת הזוג ג'וי ריגר, צילום: סלי בן אריה

יהיה שיתוף פעולה אמנותי?

"הכרנו כששיחקנו יחד בסרט קצר. יש לנו מחשבה לשתף פעולה על הבמה, אבל כרגע אנחנו בעיצומה של תקופה עמוסה, ואני לא יודעת מתי ואיך זה יקרה, אבל זה יקרה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר