מיליונים בשמונה ימים: כמה כסף הישראלים יוציאו על מופעי חנוכה?

רגע לפני החג הכי מנחם ומואר בלוח השנה העברי, המופעים השונים כבר מוכנים לקהל הרב שיגיע לצפות • כמה כסף הקהל צפוי להוציא, איזה מופע מוביל במכירת הכרטיסים ולמה עליות המחירים לא משפיעות על השיקולים?

imagine פסטיגל. צילום: יחצ

אחד מסממניו של חג החנוכה שנמצא מעבר לפינה, לצד סופגניות ונרות, הם המופעים הרבים לכל המשפחה שגודשים את הבמות. השנה כ-2.5 מיליון ישראלים יצפו בהצגות ומופעים שונים ויובילו למחזור כספי של לא פחות מ-275 מיליון שקלים - בשמונה ימים בלבד. 

עוד רגע זה קורה: השירים, הכוכבים והניסים שמחכים לכם בפסטיגל | מאיה כהן, משה בן שמחון, יובל קחלון, עדן חן

מנתוני חברת Swish עולה כי היקף רכישות הכרטיסים לשלושת מופעי חנוכה המובילים - הפסטיגל, NEXT ומותק של פסטיבל - עומד על כ-50 אחוזים מכלל הכרטיסים למופעי חנוכה השונים. מדובר בחג צרכני מובהק בכל הקשור לפנאי ועל אף יוקר המחיה והמציאות המורכבת, הציבור הישראלי בוחר להשקיע בחוויות משותפות ובמופעים מוזיקליים, הצגות ילדים, סרטים, מחזות זמר ואפילו כרטיסים תערוכות במוזיאונים, מופעי מחול ומופעי קרקס.

ענת כהן-גבור. הביקוש בשיאו, צילום: פיני סילוק טאלו לורן

ענת כהן-גבור, סמנכ"לית השיווק והפיתוח העסקי של Swish, מסבירה כי "חג החנוכה הוא שבוע שיא מבחינת תרבות הפנאי בישראל, אור גדול עבור ענף התרבות שהתמודד בשנים האחרונות עם קשיים ואתגרים רבים. אין שבוע בלוח השנה העברי בישראל שיש בו יותר פעילויות ומופעים מאשר בחנוכה. מועדוני הלקוחות הפכו בשנים האחרונות לשחקן המרכזי בשוק התרבות והפנאי בישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר