לאחר שישה מופעי סולד-אאוט בקיץ האחרון, יוצרי התוכן והגיימרים עידן כהן (דה כהן) ואוהד אביטבול (מאסטר אוהד) חזרו בשלישי האחרון להיכל מנורה עם המופע "מנורה גיימס 360". בראיון מיוחד, השניים פתחו צוהר לעולם הגיימינג שהפך מתחביב נישתי לתעשייה משגשגת, מסבירים את הקסם שמושך אלפי ילדים לצפות במשחקי וידאו בלייב, ומתמודדים עם השאלה שמטרידה הורים רבים - מה כל כך מרתק בלראות מישהו אחר משחק בפורטנייט?
"המופע עצמו בעצם הוא תחרות ראש בראש בקרבות גיימינג", מסביר כהן בהתרגשות, רגע לפני עלייתו לבמה מול אלפי ילדים בהיכל. "מדובר על תחרויות תוך כדי משחק שקובעות מי השחקן היותר טוב. הבאנו את אלוף ישראל בפורטנייט להתמודד מול אלופת ישראל, וכך גם במשחקים נוספים, כמו מייקר ובראול סטארס".
למי שלא נחשף עדיין לטירוף, מדובר על מופע שאינו רק תצוגת משחק רגילה - זהו מופע במה מושקע עם תפאורה, תאורה ואווירה שמדמה טורניר אלקטרוני בינלאומי. העובדה שאלפי ילדים נוהרים להיכל מנורה יחד עם הוריהם, כשמחיר כרטיס נע סביב 200 שקלים, מעידה על עוצמת התופעה.
ההצלחה המסחררת של המופעים הובילה גם לביקורת מצד הורים רבים שמתקשים להבין את ההתלהבות סביב צפייה באנשים אחרים משחקים במשחקי וידאו. אולם דה כהן רואה בכך שינוי טבעי בצריכת התרבות: "הדור החדש גדל על עולמות הלייבים, בדיוק כמו שהמבוגרים צופים במשחק כדורגל או הולכים להופעה של זמר שהם אוהבים", תיאר כהן. "במקום לצפות בטלוויזיה, הילדים צופים בשידורים החיים שלנו במשך שעות. המעבר מהמסך הווירטואלי למפגש עם היוצר על במה אחת הוא בשבילם רגע שיא".
כהן ואביטבול רואים את עצמם כחלוצים בתחום הגיימינג בישראל, ומרגישים אחריות רבה על עיצובו. "התחום הזה עולה משנה לשנה ואנחנו החלוצים שלו. מרגיש לי שאם לא אשים את היד שלי בכל פרט - בבמה, בבימוי, בתפאורה, בהלבשה - בסוף זה לא יתכנס למופע אמיתי מהלב".
לאלו שעדיין תוהים מה כל כך מרגש בצפייה באנשים אחרים משחקים במשחקי וידאו, אולי כדאי לשאול את אלפי הילדים שממלאים את היכל מנורה. עבורם, זו לא רק צפייה במשחק - זו חוויה תרבותית שלמה.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו