עם קטעי וידאו שטרם פורסמו: המוזיאון הווירטואלי להנצחת 7 באוקטובר

מיזם חדשני שיושק לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, יאפשר לגולשים לערוך סיור אינטראקטיבי בזירות הטבח • במוזיאון יוצגו אלפי שעות של חומרי גלם שנאספו מאז פרצה המלחמה: "מנציחים את ההיסטוריה למען יזכרו כולם"

המוזיאון הווירטואלי להנצחת אירועי 7 באוקטובר. צילום: מתוך המוזיאון

כשבעה חודשים עברו מאז 7 באוקטובר, ובתאגיד השידור כבר מבינים כמה חשוב לשמר אותו: באמצעות מיזם חדשני של כאן עם חברת ההייטק AppsFlyer, יוקם מוזיאון וירטואלי להנצחת 7 באוקטובר ובו תיעוד אינטראקטיבי של סיפורי הטבח, שישמש בסיס ללימוד ולמחקר.

המיזם יושק ביישומון ובאתר של כאן ביום ראשון, לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, וייקרא "7.10.360". מפיקה אותו חטיבת הדיגיטל של התאגיד, והוא יאפשר לגולשים לערוך סיור וירטואלי אינטראקטיבי בזירות הטבח.

כאוס: תיעוד ממסיבת "נובה" סמוך לקיבוץ רעים, ב-7 באוקטובר 2023

במוזיאון ייעשה שימוש באלפי שעות של חומרי גלם שנאספו בארכיוני התאגיד מאז פרוץ המלחמה: כתבות, סרטים, ראיונות, הסכתים ודיווחים של אנשי חטיבות התוכן השונות בכאן. לצידם ישולבו קטעי וידאו שטרם פורסמו, צילומי אבטחה, הקלטות והתכתבויות, שנאספו בתחקיר שערך הצוות בשיתוף פעולה עם הקהילות והיישובים בדרום.

לאורך החודשים הקרובים יתווספו למוזיאון הווירטואלי קטעי ארכיון ונתונים, שישמשו בסיס למחקר עתידי וללימוד על הטבח. על הניהול הטכני אמונה חברת "דיסקין", שפיתחה את המוזיאון הווירטואלי של מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו, שעליו היא זכתה לתשבחות ולפרסים בעולם.

מחבלי הנוח'בה בשדרות ב-7 באוקטובר, צילום: שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"זיכרון חי"

גולן יוכפז, מנכ"ל התאגיד: "המוזיאון, שהוקם ביוזמת כאן, הוא זיכרון חי שיפעל להבטיח שאירועי 7 באוקטובר לא יישכחו ולא יוכחשו. אנו רואים במיזם חלק משמעותי ממטרותיו של השידור הציבורי - לתיעוד בזמן אמת ולשימור היסטורי ומחקרי של אירועי 7 באוקטובר".

גיל עומר, יו"ר התאגיד: "בעת הזו, עדיין אי אפשר לדבר על 7 באוקטובר במונחים היסטוריים, אבל כאן בהחלט מנציחים את ההיסטוריה למען יזכרו כולם. השידור הציבורי, שעוסק גם בתיעוד האירועים, מרכז ומנגיש אותם באופן ייחודי ופורץ דרך".

לירון אור, ראשת תחום אחריות חברתית תאגידית וחווית עובדים ב-AppsFlyer: "כחברת טכנולוגיה ישראלית, יש לנו אחריות ומחויבות ליצור ולהביא ערך היסטורי חשוב לחברה הישראלית ולקהילה הבינלאומית בכלל. אנחנו מרגישים זכות גדולה לחבר בין העולמות ולשתף פעולה עם כאן, תאגיד השידור הישראלי ודיסקין, ולתעד, להנגיש ולהפיץ את העדות לכמה שיותר אנשים, ולהבטיח שאירועי 7 באוקטובר לא יישכחו יותר".

בית שהוחרב בקיבוץ בארי, צילום: לירון מולדובן
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר