ללא פילטרים: מחזה מקורי על אירועי 7 באוקטובר יציג בניו יורק

המחזה, שזכה לשם "October 7", אמור להציג את העובדות כפי שהן, ללא צנזורה, ולהתבסס על עדויות של ניצולי הטבח • המחזה יעלה בניו יורק

כרזת "October 7". צילום: יח"צ

הפקת תיאטרון שתכלול עדויות ממקור ראשון על טבח 7 באוקטובר תעלה על הבמה בניו יורק במאי הקרוב.

המחזה, שזכה לשם "October 7", מבטיח לספק תיאור נטול פילטרים המבוסס על העדויות המטלטלות של ניצולי הטבח של 7 באוקטובר כפי שסופרו במילותיהם. על הפרויקט אמונים בני הזוג יוצרי הסרטים האיריים פלים מקאליר ואן מקאלהיני, שהגיעו לישראל לראשונה בחייהם מיד לאחר המתקפה הרצחנית במטרה לראיין ולתעד את עדויותיהם של הניצולים.

ההרס במסיבת הנובה אחרי 7 באוקטובר (ארכיון), צילום: Getty Images

"המחזה ישמש כתזכורת לא לשכוח את סיפורי הניצולים ואת החשיבות של אותו היום", סיפר מקאליר בראיון לאתר הדיילי מייל הבריטי. מקאליר הוסיף וסיפר כי המוטיבציה של השניים הגיעה בעודם באירלנד, כשכבר ב-8 באוקטובר, יום לאחר הטבח, אנשים דיברו על כמה זה נורא שניתקו את החשמל בעזה. "שמנו לב איך כולם רצו להסיט את השיח במהרה מאירועי 7 באוקטובר וישר התחילו לדבר על הפסקת אש והמצב בעזה. אנחנו ידענו שלא יכול היה להיות ה-8 באוקטובר אם לא היה את 7 באוקטובר", הוסיף והדגיש כיצד הם רצו לוודא שאנשים יזכרו ולא ישכחו את מה שהוביל למלחמת חרבות ברזל.

המחזה, שיעלה על במת ה-Actors Temple Theatre בניו יורק בין 2 במאי ל-16 ביוני, יכלול את סיפורם של 13 ניצולים ויהיה מבוסס כולו על עדויות בראיונות פנים מול פנים שנעשו על ידי השניים ודאגו כי הטקסט שיועבר על הבמה יהיה ציטוט מדויק של דברי הניצולים כפי שסופרו להם על ידם בראיונות.

ההרס בעוטף עזה בעקבות טבח 7 באוקטובר, צילום: אורן אהרוני

"מסיפורי ההישרדות וההצלה לעדויות על התנגדות ועמידה אל מול מחבלי חמאס, כל דמות על הבמה תהיה הצגה של אדם אמיתי החולק באמת שלו", המשיך והסביר.

מקאליר הוסיף וסיפר כי למרות שהמחזה עוסק בנושא טעון, הוא מנסה להעביר גם מסרים של התרוממות רוח והומור המשקפים לדבריו את הרוח והחוסן הנפשי של האזרחים בישראל למרות המצב. "זה מדהים איך אפילו בזמנים הכי קשים וקודרים, האנשים בישראל הצליחו למצוא גם הומור", אמר.

קיבוץ בארי אחרי הטבח, צילום: משה שי

"צחוק הוא גם אקט של התנגדות ואני חושב שזה משהו שעבר. 'לא תצליחו להרוס אותנו. אנחנו נקום שוב'. זה היה מדהים לראות את החוסן של הניצולים ואיך הם מצליחים להמשיך לחיות", הוסיפה מקאלהיני.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר