רפרטואר הקאמרי: עמוס תמם בתפקיד יוליוס קיסר ומחזה שנונו תכתוב לו את המוזיקה

התיאטרון הציג את תוכניתו לשנת 2023-2024 ואת שורת השחקנים שיצטרפו לשורותיו (יניב ביטון, עוז זהבי, משי קליינשטיין ואחרים) • בין האירועים המסקרנים: החלק השני של "מלאכים באמריקה", שני מחזות זמר שיגיעו לארץ לראשונה, ועוד פרויקט מסקרן במיוחד • כל הפרטים

"מלצרית". צילום: אוהד רומנו

תיאטרון הקאמרי הציג היום (רביעי) את הרפרטואר החדש שלו לשנת 2023-2024 ואת השחקנים החדשים שיצטרפו לשורותיו, יניב ביטון, עוז זהבי, משי קליינשטיין, אפרת בן צור והמוזיקאית נונו.

לצד המחזות שיעלו הכריזו בתיאטרון גם על פרויקט מסקרן חדש,"המחזמר הבא שלנו". מדובר בקול קורא ליוצרי מחזות זמר לשנת 2024 שבמסגרתו התיאטרון יעניק לראשונה תקציב פיתוח וליווי מקצועי.

אז מה צפוי לנו השנה בקאמרי? בין כל הקלאסיקות העולמיות, המחזאות המודרנית והתיאטרון הישראלי המקורי, הנה כמה הפקות מסקרנות במיוחד:

לקראת סוף 2023 - ולראשונה בישראל - יעלה החלק השני של "מלאכים באמריקה", יצירת המופת שמתרחשת בשיאה של מגיפת האיידס בניו יורק בסוף שנות ה-80. חלקו הראשון של המחזה עלה בתיאטרון לפני חודשים אחדים והפך לאחד הלהיטים הגדולים שלו. בתיאטרון הקאמרי מתכננים להפוך את הדבר לאירוע תאטרוני של ממש, ולאפשר לקהל גם להגיע לצפות בשני החלקים באותו הערב - כלומר הצגה שנמשכת כ־7 שעות, אתגר לא פשוט לצופה הישראלי, אולם ממתק אמיתי לחובבי הז'אנר.

"המלך עומד למות", צילום: אוהד רומנו, עיצוב: שיין הורוביץ

הצגה מסקרנת נוספת היא "המלך עומד למות", עיבוד חדש למחזה מאת אז'ן יונסקו בבימויו של עירד רובינשטיין, על ימי גדולתו של המלך בראנז'ה שנאחז בחיים ובכיסא בכל כוחו ומסרב לצאת למסע האחרון, הבלתי נמנע. בין המשתתפים: רמי ברוך, קרן מור, נטע גרטי, מיכה סלקטר, איה גרניט שבא, מתן און ימי. בפרזנטציה לתקשורת קשה היה שלא להבחין ברלוונטיות של העיבוד לימינו אנו, בקריאת התיגר על השלטון ובניסיון להתמודד עם תחלואיה של החברה הישראלית בשנת 2023.

בין הקלאסיקות המסקרנות שיגיעו גם הן לבמה בעיבודים מודרניים ניתן למצוא את מדיאה - עיבוד של שחר פנקס לקלאסיקה של אוריפידס בבימויו של עירד רובינשטיין ועיבוד ליוליוס קייסר של שייקספיר, שאותו יגלם עמוס תמם. עוד עיבוד למחזה קלאסי, והפעם משלנו, יהיה לזרים, המחזה של יהושע סובול, בעיבודם של גיא בן-אהרן ודרור קרן.

עמוס תמם, צילום: ADD

שם חדש בתיאטרון הקאמרי הוא נונו (נעמי אהרוני גל), שתגיע לראשונה לעשות מוזיקה לתיאטרון למחזה שנקרא "כאפות" - דרמה קומית מנפצת אתוסים על התבגרות, חברות ואהבה, ועל איך הרגש היפה ביותר עלול לגרום לנו לעשות את המעשים המכוערים ביותר. את המחזה כתבו גיתית פישר ושיר ראובן.

שלושה סרטים יזכו לעיבוד לבמה בשלוש הפקות מסקרנות: איש הגשם, קומדיה נוגעת ללב מאת דן גורדון על פי סרט של MGM; כוח עליון, עיבוד של טים פרייס לסרט המצליח של הבמאי השוודי רובן אוסטלונד ("הריבוע", "משולש העצבות") ; ולחסל את הגברת הזקנה – על בסיס הסרט המצליח משנת 1955, שזכה לגרסה מחודשת של האחים כהן בשנת 2004.

ואי אפשר בלי ז'אנר מחזות הזמר האהוב. לראשונה יגיעו לארץ המחזמר "מלצרית", שמגולל את סיפורה של ג'נה, מלצרית צעירה המתמחה בהכנת פאי בעיירה קטנה ונידחת, שמקבלת טעם חדש לחייה עם הגעתו של רופא צעיר לעיירה, ו-אוון הנסן היקר, מחזמר עטור פרסים (בהם שישה פרסי טוני), על תלמיד תיכון שסובל מנידוי חברתי ומסתבך בשקרים מול הוריו של נער מהכיתה שלו שהתאבד.

"התיאטרון לא מפחד לגעת בנושאים מורכבים ולנהל דיאלוג כן וקשוב עם הקהל. הקהל שלנו מוכיח שהוא לא מפחד מאתגרים וסומך על הבחירות האמנותיות שלנו. הרלוונטיות והעומק שהעונה הבאה מתעסקת בהם, הם ביטוי לביטחון ולאמון שהקהל נותן בנו", אמרה יפעת צחי קיראל מנכ"לית התיאטרון. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר