אלה הפודקאסטים שכדאי לכם להכיר

שיחות על זוגיות, שיעורי היסטוריה, מודלים כלכליים ועצות להתמודדות עם קשיים - לכבוד יום הפודקאסט הבינלאומי, קבלו המלצות האזנה

מנחות הפודקאסט "שיט של אחרים", צילום: תמר שמש

עולם הפודקאסטים הוא כבר מזמן לא רק תחום נישתי ליודעי דבר, עד כדי כך שבשנת 2014 החליטו להעניק לתחום הזה יום רשמי: יום הפודקאסט הבינלאומי שחל ב־30 בספטמבר. לכבוד כך תקיים מחר (חמישי) ספריית בית אריאלה של עיריית תל אביב יפו כנס מיוחד שחושף את מאחורי הקלעים של פודקאסטים ישראליים אהובים.

אלה כמה ממגישי הפודקאסטים שישתתפו בכנס, ובנוסף, כמה המלצות על פודקאסטים שאסור לפספס.

"שיט של אחרים"/ סיון לוטן ויהב ארז

סיון לוטן היא עובדת סוציאלית שמתמחה בטיפול מיני, והיא גם מרצה על מיניות בריאה. יהב ארז היא בוגרת תואר ראשון בתקשורת ממכללת ספיר ותואר שני בתכנית למדע, טכנולוגיה וחברה באוניברסיטת בר אילן. היא עוסקת רבות בתודעה פרטית וקולקטיבית.
הפודקאסט שלהן נותן עצות לצעירים ולצעירות בנושאים הקשורים למערכות יחסים, עבודה, זוגיות, מיניות, דירות שותפים, שינויים בחיים, קשיים נפשיים ועוד. בכל פרק מקריאות סיוון ויהב שתיים או שלוש פניות אנונימיות שהתקבלו ממאזינים, שבהן הם מספרים על בעיה או קושי שאיתם הם מתמודדים. המנחות מציעות פתרונות או רעיונות לדרכי התמודדות עם הסוגייה.

המלצה של השתיים על פודקאסטים אחרים: "בובקאסט" שמפרגן לנשים ולעשייה שלהן, ו"אגדות אמיתיות" שנותן שיעורי היסטוריה מרתקים לילדים וכולם יכולים ללמוד מהם.

"אסור להשוות"/ חגי אלקיים שלם ואורן ברנשטיין

חגי אלקיים שלם הוא פסיכולוג פוליטי ויועץ לעיצוב התנהגותי. אורן ברנשטיין הוא מהנדס תוכנה ומומחה ללמידת מכונה. ביחד הם לוקחים דילמות יומיומיות של מאזינים ופותרים אותן באמצעות סיפורים היסטוריים, מודלים מדעיים, או תופעות טבע מפתיעות, בניסיון ללמד מודלים חדשים לחשיבה על העולם.

המלצה שלהם על פודקאסט אחר: "המשחק הגדול" של ניצן דוד פוקס, שעוסק בגיאופוליטיקה וביחסים בינלאומיים.

אורן ברנשטיין, צילום: באדיבות המצולם

"דגנים מלאים"/ מיה דגן

אם תהיתם, מדובר במיה דגן מהטיקטוק ולא בשחקנית. הפודקאסט שלה הוא קצת כמו יומן אישי ועוסק בנושאים הנוגעים לחייה של מיה. היא מדברת על משקל, מיניות, דימוי גוף, כסף, זוגיות ואפילו שמאלנות בכנות ובהומור עצמי. הפרקים קצרים, רבע שעה עד עשרים דקות, ופונים לקהל צעיר.

המלצה שלה על פודקאסט אחר: דור כאהן מארח קומיקאים, סטנדאפיסטים ומוזיקאים והם מפטפטים על החיים, על טיפול, על זוגיות ועל הכל.

מיה דגן, צילום: אבישג שאר ישוב

"עושים היסטוריה"/ רן לוי

מראשוני הפודקאסטים בישראל, קיים מאז 2007, ועוסק במדע, טכנולוגיה והיסטוריה. עד היום עלו לאוויר יותר מ־350 פרקים בנושאים שונים ומגוונים. מדובר באחד הפודקאסטים המצליחים ביותר בישראל, אם לא המצליח מכולם. נתוני ההאזנה שלו מגיעים ליותר מ־14 מיליון האזנות במצטבר.

המלצה שלו על פודקאסט אחר: "כשבגרוש היה חור", שעוסק בכלכלה מזווית היסטורית בהגשתו של רועי גירון ומציג את ההיסטוריה האנושית באור שונה לחלוטין מכפי שאנחנו רגילים לראות אותה.

רן לוי,

"מה יש בזה"/ קובי מלמד
אלעד יצחקיאן וקובי מלמד מציגים סיפורים מוזרים ומגוחכים מהשוליים של ההיסטוריה. התוכנית מוקלטת כולה בטייק אחד וללא עריכות, ונשמעת כמו שיחה בסלון בין שני חברים.

המלצה של השניים על פודקאסט אחר: "Success Express", שני קומיקאים שעושים שטויות במסווה של תוכנית פיננסית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר