לאחר שהוריד אב שכול משידור: שדרן גל"צ התנצל - והושעה

יום אחרי שקטע ראיון עם אביו של עמית בונצלר ז"ל, הגיע עידן קוולר לניחום האבלים אצל המשפחה • "היה חשוב לי מאוד להגיע ולהתנצל בפניהם, טעיתי ועל כך אני מבקש סליחה" • בגלי צה"ל הוחלט שקוולר לא ישדר בתקופה הקרובה תוכניות אקטואליה ולא יחליף מגישי יומנים

עמית בונצל שנפל בקרבות ברצועת עזה. צילום: דובר צה"ל

ממלא מקום מפקד גלי צה״ל, דני זקן, והשדרן עידן קוולר הגיעו היום בצהריים (שני) לניחום האבלים של משפחת בונצל, להביע את תנחומיהם על מות בנם עמית ז"ל בקרב בעזה, וכן להביע התנצלות בפני אב המשפחה, איציק בונצל, שהורד אתמול משידור בתוכנית בהגשת קוולר לאחר שתקף את אמצעי התקשורת.

מסר של אחדות: ההספד של איציק בונצל, אביו של סמ"ר עמית בונצל, שנפל בעזה // ישראל היום חדשות

האב השכול חיבק את קוולר ואמר כי אין בליבו עליו. הוא פנה למפקד גלי צה"ל בבקשה כי כלי התקשורת, לרבות גל"צ, ינהגו בהגינות, יעסקו בעיקר ולא בתפל, ויסייעו לאיחוי השסע בעם. מפקד התחנה קיבל את הדברים והבטיח ליישמם. בגלי צה''ל אמרו כי קוולר לא ישדר בתקופה הקרובה תכניות אקטואליה ולא יחליף מגישי יומנים.

כזכור, אתמול במהלך ראיון שערך המגיש קוולר עם יצחק בונצל, אביו של הלוחם עמית בונצל ז״ל, הביע האב דברי ביקורת כלפי התנהלות התקשורת. המגיש  בחר לסיים את הריאיון, תוך שהביע התנגדות לדברים. ממלא מקום מפקד גל"צ, דני זקן, מסר: "מיד לאחר שמיעת הריאיון המדובר, היה ברור לי שלא אגיב ולא אפעל עד לאחר הגעה אל בית האבלים של משפחת בונצל המופלאה, ופנייתי אליהם נענתה ללא היסוס.

הלווייתו של סמ"ר עמית בונצל, צילום: אורן בן חקון

"איציק ונועה קיבלו אותו בחום ובהתרגשות, החיבוק היה עז והביע את הרצון העמוק של המשפחה להעביר את מסר האחדות והשיתוף של עם ישראל. איציק פנה בבקשה מהלב לפעול לקידום הרוח הנושבת מלוחמינו הנמצאים תחת אש, רוח הביחד, זו המבקשת לפתור מחלוקות בהידברות ובנועם, זו הדוחה את  השיח הרעיל והמקטב. התחייבתי בפניו כי אפעל לשם כך בכל כוחי כמפקד גלי צה"ל, והבעתי גם אני לצד התנחומים את ההתנצלות הכנה על הריאיון שנקטע. איציק הוזמן להתראיין שוב בכל עת שיבחר".

"היה ברור לי שלא אגיב ולא אפעל עד לאחר הגעה אל בית האבלים של משפחת בונצל המופלאה". דני זקן, צילום: אריק סולטן

עידן קוולר מסר: "היום הגעתי לשוהם לנחם את משפחתו של לוחם צה"ל, גיבור ישראל, עמית בונצל ז"ל, שנפל בקרבות בעזה, לאחר שאתמול הפסקתי ראיון בגלי צה"ל עם איציק, אביו של עמית. היה חשוב לי מאוד להגיע למשפחה ולהתנצל בפניה, ובפרט בפני איציק, באופן אישי. טעיתי, ועל כך אני מבקש סליחה. המפגש עם משפחת בונצל היה עבורי מרגש ומעצים. פגשתי משפחה מיוחדת ופטריוטית, שסיפרה לי על עמית ז"ל, אישיותו ותחושת השליחות שפיעמה בו - תוצאה של החינוך שקיבל בבית. עמית היה צעיר יפה תואר, וכשאני מביט בתמונתו, ובתמונותיהם של שאר הנופלים והנופלות במלחמה, אני רואה את כל מה שטוב בארץ שלנו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר