בעקבות דבריו על החרדים: חיים הכט קיבל איום ברצח - והגיש תלונה במשטרה

לאחר שנשא בתוכניתו "מדברים ברדיו" "ברדיו "קול רגע" מונולוג טעון בו אמר דברים קשים נגד המגזר החרדי וחסידות חב"ד, המגיש מעדכן כי קיבל איומים מפורשים ברצח

חיים הכט. צילום: עודד קרני

המגיש הוותיק חיים הכט הגיש תלונה במשטרה בעקבות איום ברצח - זאת לאחר התבטאויותיו בנושא קהילת החרדים בישראל.

כזכור, במסגרת המונולוג שלו ברדיו "קול רגע", הכט לא חסך בביקורת קשה על הציבור החרדי כשהוא טוען בין היתר כי מיליוני השקלים שהוקצו לתקציב הדתות ומימון האברכים יכלו לסייע למחלקות בבתי החולים, יצא נגד בנות חב"ד המבקרות מאושפזים בבתי החולים וזעם על מה שכינה "הפוזות והשקרים של יהדות רחומה".

דיון בכנסת בחוק הרשות השנייה עם חיים הכט ב-2012, צילום: אורן נחשון

הבוקר (שני) התייחס כאמור לסערה שטרם שככה מאז השידור, וחשף כי זו הובילה לאיומים מפורשים על חייו. "בעקבות הפתיח ששידרתי כאן בשבוע שעבר", פתח את תוכניתו, "קיבלתי מאות רבות של תגובות. הרבה יותר מאלף, רובן הגדול היו קללות ונאצות", שיתף. "'אנטישמי', 'היטלר' ו'זקן רקוב' היו מהצמחוניות והעדינות שבהן", סיפר ואז אמר: "אמש ב-23:41 קיבלתי איום מפורש ברצח. מי ששלח את ההודעה בווטסאפ אמר בקולו 'חכה חכה נתקע בך סכין'", חשף הכט את האיום המפורש על חייו.

"הוא גם פירט במפורש איפה יתקעו בי את הסכין", הוסיף וסיפר ואמר כי הוא חוסך מהמאזינים את הפרטים. הכט הוסיף וסיפר כיצד אותו האדם שאיים על חייו שלח לו הודעה נוספת בה גידף את אימו. בנקודה הזו, המשיך ושיתף, הוא התייעץ עם בני משפחתו. כשאלה הבינו שכאן נחצה קו אדום, חיים החליט להתייצב הבוקר בתחנת המשטרה בטבריה, שם הגיש תלונה.

     

View this post on Instagram

           

A post shared by רדיו קול רגע (@radiokolrega)

המגיש הוסיף והסביר כי הוא אינו מפחד אלא עצוב על כך שיחסי החברה החילונית עם הציבור החרדי הגיעו למקום הרה אסונות, כזה המצריך טיפול בפצע הפתוח הזה שנוצר.

עוד הוסיף וסיפר כי למי מהמגיבים שלא גידפו אותו השיב והסביר כי הוא עומד מאחורי דבריו שנאמרו מדם ליבו ולא הייתה לו כוונה לפגוע בציבור החרדי, שאותו לדבריו הוא מכיר, מוקיר ואוהב. עוד אמר כי הביקורת שהשמיע הייתה נגד המנהיגים החרדים, שבמקום להיות מלמדים של תורה וההלכות, הפכו לטענתו ברובם למרכזים של סניפי מפלגות.

בהמשך, דיבר באריכות על המחאה בעיר צפת בהמשך להחלטה להקים מעונות שיאוכלסו בעיקר על ידי בני המגזר הערבי והסערה שנוצרה בעקבות ההחלטה והמחאה שהגיעה בעקבותיה.

לקראת סיום דבריו, הכט קבל על כך שישנה מחאה נגד הרפורמה המשפטית "אבל מה עם מינוי הרבנים מזה שלושה עשורים?", זעם. "ככה בדיוק הם ניצחו בחירות. היהדות הנפלאה שלנו התקלקלה מהרגע שהפוליטיקה הרעה והדת הקדושה התערבבו עד לבלי הפרד", זעם. "זה לא מדאורייתא ולא מדרבנן. זה מדבנימין נתניהו", הפנה אצבע מאשימה ישירה לכיוונו של ראש הממשלה.

רה"מ בנימין נתניהו, צילום: אורן בן חקון

"זה, מוריי ורבותיי, זה זרע הפורענות שנבט במדינת ישראל", אמר בסיום המונולוג הארוך שנשא. "זה גם אסונם של רבבות חרדים מופלאים שמנהיגיהם הקנאים נטלו מהם את האפשרות לנהל את חייהם. אם לא נשכיל בשום שכל להפריד בין הדת לפוליטיקה, הלך עלינו", סיכם.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר