"הלוואי שאולפן ערוץ 14 יישרף על יושביו": נתן זהבי באמירה חמורה

דבריו של השדרן, אותם פרסם בעמוד הפייסבוק שלו ושחזר עליהם בתוכניתו ב-103FM, עוררו סערה • הערוץ הגיש תלונה במשטרה נגד זהבי בטענה להסתה לאלימות - והגביר את האבטחה במקום • בעקבות האמירה, הוא הושעה עד להודעה חדשה משידור תוכניתו • זהבי: "איזו מתנה נתתי לכל המסיתים המדיחים, המאיימים והמלכלכים"

שדר הרדיו נתן זהבי, ב-2019, צילום: אבי כהן

שדרן הרדיו נתן זהבי עורר סערה במהלך היממה האחרונה, לאחר שפרסם אמש (ראשון) פוסט בעמוד הפייסבוק הפרטי שלו שבו כתב "ראיתי חצי שעה ערוץ 14 – שיישרף הלוואי האולפן על יושביו".

זהבי חזר על דבריו גם הבוקר בתוכנית הרדיו שלו המשודרת ב-103FM. "אמרתי דבר קשה, אני יודע – זה כזה נורא ואיום! יושבת חבורה של נבלות בראשות ינון מגל ומטנפים ומלכלכים (הכוונה לתוכנית "הפטריוטים" המשודרת בערוץ, ע"א). השיא היה כשהביאו את ח"כ מירי רגב שתוסיף שמן למדורה – הראו שם קטע שאחריו סגרתי את הטלוויזיה", אמר בתוכניתו.

לאחר שמחק את הפוסט, פרסם זהבי פוסט אחר – שבו לא הביע התנצלות על דבריו: "גוועלד!!! איזו מתנה נתתי לכל המסיתים המדיחים, המאיימים והמלכלכים. איזו טעות, איך לא חשבתי על זה".

הפוסט שפרסם אמש זהבי נגד ערוץ 14,


בעקבות דברי השדרן, מטעם הערוץ הוגשה תלונה במשטרה נגד זהבי בטענה להסתה לאלימות ותלונה לרשות השנייה לרדיו ולטלוויזיה. כמו כן, הערוץ הודיע כי הוא תגבר את האבטחה במתחם, הוסיף מערכת בינה מלאכותית למערך האבטחה הדיגיטלי והחמיר את נהלי הכניסה למקום, זאת ככל הנראה בעקבות שיחות איום שהגיעו למערכת לאחר הדברים שאמר זהבי.

איתי וולמן, מנכ"ל הערוץ, אמר: "עצוב מאוד שבמדינת ישראל ב-2022 נשמעים קולות הקוראים לשרוף אנשים. אני מצפה מכל כלי התקשורת לגנות את הדברים".

אמירתו של השדרן זכתה לגינויים רבים, וב-103FM אף הודיעו על השעייתו משידור עד להודעה החדשה: "התבטאותו בשידור היום היא אמירה חמורה שאין לה מקום אצלנו. זו חצייה בוטה של גבולות חופש הביטוי. לאחר בירור הנושא עם המגיש, החליטה הנהלת הרדיו להשעות את המגיש משידור עד להודעה חדשה".

גם ארגון העיתונאים והעיתונאיות בישראל גינה את הדברים: "הארגון נחרד ודוחה בשאת נפש את דבריו של נתן זהבי, מגיש שאמר בשידור שהוא מייחל לשריפת אולפן מערכת ערוץ 14 על יושביו. מדובר בהסתה חמורה, וכשמדובר באיש תקשורת בעצמו, הדברים חמורים אף יותר".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר